Nyní jsem na motorce odjel něco přes 10 tis. km a zjišťuji, že jsem stále spokojenější . Neříkám, že bych nedokázal v nabídce trhu nalézt nějaké motorky, co by mne mohly posunout zase někam dál, ale ani se mi nyní nechce. Po každém usednutí na tuhle motorku si užívám ten krásný pocit svobody, že se mohu kdykoliv a kamkoliv vydat, bez nějakého stresu, že si to neužiji nebo, že to na této motorce nedá. Nejsem závodník proto nemůžu hodnotit jak se motorka chová v terénu třeba při 100km/h, ale prostě se rád dostávám za svým cílem cestou necestou . A to pak hlavně oceňuji hladký průjezd přes nástrahy, jež v terénu na jezdce čekají. Motor jde krásně od spodu a není potřeba jej nějak honit na nižší kvalty, aby to jelo a nezdechlo to.
Pozitivně zůstává naladěna i spotřeba mezi 4,2-4,6 l/100km. Při delších výletech třeba po Rumunsku šla i pod 4,0, ale na dálnici vyšplhá průměr i na 5,5 l/100km.
Vyměnil jsem původní pneu Pirelli Scorpion trail za Mitas E-07, na kterých jsem nyní ujel cca 6 tis km a zatím, můžu říct, že jsem spokojen. Přední pneu se sjíždí rychleji tak je nyní na 50%, zadní o poznání pomaleji tak je na 65%. Stabilita na suchu výborná, na mokru horší. Ve velkém bahně se zalepí, ale to i plenu s kostkami (pokud se nejedná o motokrosový vzorek). Předností kostek v terénu bude asi lepší boční vedení.
Doplnil jsem přimázávání řetězu Nemo II. Údržba řetězu mne dlouho trápila už na předchozích motorkách (mimo Jawu ta má „kardan pro chudé“), ale nyní se tím už netrápím. Hadrem čistím jen občas, velké čištění petrolejem provedu tak 2x ročně. Nyní mažu jak je potřeba po cca 200-350 km. Nádobka je sice na řídítkách, ale nijak tam opticky nevadí, spíše naopak vytváří vyvážený obraz při pohledu na řídítka, kdy na jedné straně je nádobka na brzdovku a na straně druhé na olej. Mazivo v nádobce mi vydrželo na cca 3000 km.
Nyní mám v plánu ještě doplnit přední přídavná světla pro zlepšení pasivní i aktivní bezpečnosti.
Vlastník | SJ90 | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2016 | |
Aktualizováno | 16.5.2022 | |
Zobrazeno | 8 442x |