Milý deníčku - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno.
Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadní jedný věci, která mě štvala... tedy pro mě byla zásadní . A sice to, že řídítka se mi vždycky v přímým směru zarazily. Nic hrozného, bylo to jakoby zapadli do nějaké jamky, jaky by to bylo schválně, aby člověk nemusel vynakládat úsilí držet stroj v přímým směru při jízdě rovně... někdy jsem to i kvitoval a měl jsem za to, že to je vlastnost, nikoli závada... Takovým tím nakopnutím k rozebrání a odstranění této "vlastnosti" byla projížďka s kamarády. Šlo o to, že když se jelo pomalu - dejme tomu do 15km za hod. a horším terénem tak člověk zajel do nějaké rýhy v blátě a když chtěl vyjet a měl takto zaaretovaná řídítka, tak musel vyvynout trošku sílu, aby překonal ten odpor. Jenomže logicky to přetáhnul a zatočil moc... prostě tahle vlastnost vyvolala tzv. tancování motorky. Stávalo se mi to i dřív samozřejmě, ale tenhle vejlet, kde se jezdilo hodně takovými cestami, byl tím nakopnutím.
Nuže jalo se rozebírati a přitom se zjistilo, že to není vlastnost, ale závada v důsledku přetažení řízení . Ve spodní ložiskové misce řízení byly normálně vymačkaný důlky. Naštěstí mám doma celou náhradní motorku, kterou mi kamarád prodal, takže bylo kam sahat pro díly. Dnes jsem to dokončil a jsem rád, že k tomu došlo. Sice - pravda - jsem to ještě neodzkoušel, ale tady neni co řešit. Už se těším až to projedu. U 639 je blbý to, že případný dotahování - povolování řízení je technicky trošku dlouhý, tedy delší než u jiných strojů, protože toho musíte hodně sundat . Další záležitost je ta, že si musíte vyrobit klíč... nebo koupit teda, protože tam neni klasická matice, ale kulatá matice se dvěma výřezy. Jinak ale musím říct, že nebýt té debility, že někdo příliš utáhl řízení a tím to zničil - dělalo to už od začátku co jsem to koupil - tak údržba snad ani neni nutná... po těch najetých km, tam stále bylo dost vazelíny... no aspoň mám zase zkušenost další... Mimo jiné i např. to, že klíč číslo 32 fakt neni ten největší, kterej na jawu potřebuje . Totiž na svrchní matici nad řízením je matka s až nesmyslným rozměrem č. 40! Stačí na to ale francouzák . Tak práci čest...
Vlastník | Icezz | |
---|---|---|
Vloženo | 18.1.2011 | |
Aktualizováno | 1.5.2013 | |
Zobrazeno | 7 072x |
ježíši kriste, tys tomu dal . Chtělo by to při testu delší trasu. Aspoň 200 kilásků směrem jihovýchodně