Na tachometru přibylo dalších 30 tisíc km. Sakra, kdo by to byl řekl?
Rozhodl jsem se, že si starý dobrý erťák zaslouží větší investici, než běžnou servisní prohlídku. Přece jen, za ty dlouhé roky nebylo moc co zásadního řešit, stroj prostě fungoval a tak se hlavně jezdilo.
Co vše se tedy v rámci té léčebně-omlazovací kúry dávalo do pořádku?
Ještě před dosažením mety 130 tisíc km jsem zjistil vůli na koncovce kardanu, zadní kolo se prostě jemně viklalo. Bohužel se to projevovalo na jízdních vlastnostech, a sice mírnou nestabilitou při průjezdu zatáčkou a změně náklonu. Chvíli jsem s tím jezdil, takže jsem si na to zvykl, ale příjemné to nebylo.
Těsně před plánovaným termínem servisu jsem zjistil, že brzdové hadičky k přední brzdě už také nejsou v dobré kondici; když jsem z pilnosti kontroloval stav destiček při sejmutých třmenech, tak jak jsem s tím kroutil na všechny strany, hadička na pravé straně praskla. Sice jen vnitřní výstelka, ale to stačilo k tomu, aby se po zabrzdění nevracela kapalina správně zpět do nádobky a brzda zůstala několik minut zablokovaná...
Takže plán byl jasný - kromě běžného servisu výměna ložiska v kardanu, nové brzdové hadičky (pro sichr raději hned všechny), když už se bude rozebírat ten kardan, tak repase zadního tlumiče (už několik let povrzával jak staré kanape...), no a protože občas nespíná kontrolka neutrálu a v součinnosti s nefunkčním spínačem na spojkové páčce bývá někdy obtížné vůbec nastartovat, tak i výměna těchto dvou prvků.
Všechny servisní úkony proběhly dle objednávky a k mé plné spokojenosti, celková cena byla 27.000, z čehož práce a diagnostika byly za 4.000, zbytek ceny tvořily náhradní díly.
Nu, je to sice darda, ale myslím, že to z to stálo. Motocykl jako by omládl, což je především zásluha toho repasovaného zadního tlumiče.
Vlastník | RTourer | |
---|---|---|
Vloženo | 4.7.2013 | |
Aktualizováno | 20.4.2015 | |
Zobrazeno | 7 549x |