V pátek mi Milan dovezl svoji motorku na experiment s elektroinstalací.
Je to snad nejpátkovější motorka, jakou kdy vyrobili. Bylo na ní tolik problémů, až člověk chvilakam žasne, nicméně to se stává. Celý problém Milanovy elektroinstalace byl v tom, že v momentě, kdy měl domluvenou fabrickou výměnu svazku za druhou verzi, vyráběnou přímo ve fabrice dle mých instrukcí, vyrazil na motorce někde na dovolenou a celá jízda se po pár kilometrech ukončila bouračkou. Z motorky lítaly díly a pak stála dlouho čekajíc na vyjádření pojišťoven a spol. Takže záruku a nárok na bezplatný svazek prošvihnul. To hlavně pro informaci, a pro rýpaly, kteří tvrdí, že to fabrika řešit nechtěla - osobně sem tam tu výměnu nového svazku v době, kdy motorka jezdila zařizoval. Nicéně fabrika je byrokratický šimel a některé věci jsou tam prostě neprůchozí.
Ale zpět k motorce. Prvně jsem si říkal, že tu jednu část nezveřejním, ale nakonec jsem se rozhodl pro opak - z výstražných důvodů!
KDYŽ UŽ NĚKAM VEZETE MOTORKU NA VOZÍKU, TAK JI POŘÁDNĚ PŘIKURTUJTE!!!
Já osobně, když uvazuju motorku, tak jednou kurtnou přes spodní brýle do úhlopříčky vozíku, na horní brýle další kurtnu. Poté pokračuju kurtnou přes sedlo a úchyty spolujezdce, další kurtnu přes samotné sedlo a bůhví kde ještě dál. To všechno dotahuju tak, že je evidentní propružení obou tlumičů a motorka nemá šanci se pohnout.
Milan totižý motorku připevnil jenom jednou kurtnou přes sedlo, a to ještq tak kosmeticky a zbytek gumicukama - což muselo mít jenom jeden efekt - při průjezdu retardérem mu motorka na vozíku spadnula, rozflákal chladič, kryty, doškrábal tlumiče a bůhví co ještě. No nic pěkného!
Po tom co dojel sem, motorka spadnula podruhé..
Nicméně zpátky k elektroinstalaci - nejrozumnějším řešením se jeví tato úprava:
Použije se 500W dvojitý regfulátor od VAPE - důvody jsem popisoval v jiných denících.
Elektroinstalace se rozdělí na dva okruhy - nabíjecí přímo k akumulátoru / stávající má 4 ztrátové spoje / a provozního napětí pro zbytek elektroinstalace
Odstraní respektive vymění se spojení mezí spinací skříňkou a svazkem, kde jsou velké úbytky
Vytvoří se nová reléová logika, která bude spínat důležité a hlídané okruhy řídící jednotky a periferií přímo na akumulátorový první okruh regulátoru - tím se zajistí nejmenší ztráty mezi zdrojem napětí a jednotkou, které se lecco nelíbí.
Potom ještě malý tuning v přelisování lisiovacích spojek větvících míst různě v elektroinstalaci.
To je prosté minimum pro to, aby motorka měšla šanci spolehlivě fungovat - tedy alespoň tak, co dovolí stav akumulátoru a náladovost řídící jednotky.
Protože Milan parkuje motorku v zmrzlé garáži, musí počítat se samovolným vybíjením adekvátní času a teplotě - imobilizér a další veteš připojím až do míst, které se spíjaní později, takže nic nebude vycucávat amululátor v době, kdy nění otočeno klíčkem - teda až na příčný proud regulátoru, ale to je v jednotkách mA.
Tak uvidíme, zázraky neslibuju, ale udělám to nejlepší, co pujde s ohledem na startování.
Mám pak v hlavě echt gold variantu, jakou budu dělat v zimě pro pár majitelů vintage, ale to zatím není Milanův případ. Zde se bude měnit pojistková skříňka, veškeré kabely přijdou rozstříhat a pokrát na přesný rozměr, všechno zaparkovat do speciálních trubek se spojkama a udělat z toho něco, za co se majitel Vintage, kde je celý svazek dost na očích, nebude muset stydět.
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 13.9.2015 | |
Aktualizováno | 29.3.2018 | |
Zobrazeno | 7 039x |
Sezona 2018 je za námi. A moje Adenium startuje napoprvé, svítí, troubí, prostě je ve 100 % kondici. Elektrika je
Ať se to podaří a prolomí smůla,která se ho drží jak veš
Chladič je jiný, o té vidlici jsem ani nevěděl. Rozleštíme - ale to je kosmetika. Nic, s čím bych si neporadil. Hlavní je ELEKTRIKA - a já věřím, že bude stoprocentní .
Fíha... Tak přeji, ať se dílo podaří
Tak ať mu to pořádně zadrátuješ.Ať už je klid.