Tak se stala událost, kterou si nikdo nepřeje a to větší oprava.
Motorku jsem před dovolenou odvezl do servisu. Mněl jsem už dříve zkontrolovat ventilové vůle, ale vše bylo v pořádku ( jízdně, poslechem a jsou to hydroštely ), tak jsem to nechal. Pak mi volá mechanik, jestli sedím. Vydřené 2 hydroštely a co bylo horšího i domečky ve kterých jsou uložené. Tak jsem se rozhodl, když už to je otevřené, na kopletní výměnu. Pak se čekalo na domečky, sice Partsdepot psal skladem, ale asi v Japonsku. Celkově motorka bylo v opravě asi měsíc a na dovolenou jsem jel autem.
Po opravě se snížily vibrace a pocitově mám za to, že jede líp. Alepoň podle tacho - 210 km/hod. Dříve jsem nebyl schopen maximálku zjistit. Tak to celé vibrovalo, že jsem viděl jen rozmazaný rychloměr .
Pak přišla na řadu debata o příčině závady. A mechanik s " hrůzou " zjistil, že leju olej 20W50 a mohl to udělat příliš hustý olej. Po delší debatě jsem navštívil přímo dealera Yamahy, co by mi doporučil. Prý se mám držet předepsaných hodnot v manuálu 20W40 a nemusím používat Yamalube. Nejde jen o mazání hydroštelů, ale i vaček a dalších kluzných míst a je to vzducháč. . Přímo mi doporučil ELF 20W50. Tak je tam a doufám, že dělám správně.
Tak jsem pátral dál a tady jsem našel popis motoru MT 01. Je podobný nebo i stejný a byl tam popis nadměrného opotřebení hydroštelů. Bylo to popsáno jako špatný průměr, tedy výrobní závada. Blbé, ale možné.
Vlastník | Brejlovec | |
---|---|---|
Vloženo | 11.5.2014 | |
Aktualizováno | 15.1.2018 | |
Zobrazeno | 5 102x |
Jasná páka, jak jsou na morce hydroštely, neni tam žádnej prostor pro koketování s jinak značeným olejem, než určil výrobce.
Má. Celá kontrola ( seřízování ) je jen synchronizace dvou výfukových a dvou sacích ventilů.
Samozřejmě je jedno jestli je tam 20W40 nebo 20W50. 20W50 je jen dostupnější. Mechanik mi tam chtěl nalít 10W40, tak jak jsou zvyklí všichni lít do svých motorek.
Warior ma hydrostely???
to snad ne jo
jinak pokud lejes 20w50 nebo 20w40 je to uplne jedno. Viskozita je stejna. Druhe cislo ti urcuje viskozitu oleje pri vysokych teplotach. 50w se davaji napr na okruhovky. Hustotu znaci prvni cislo. Je to viskozita pri nizkych teplotach.