renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 12.4.2017
Aktualizováno 9.7.2019
Zobrazeno 8 269x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8


Vloženo: 15.05.2018, Uskutečněno: 11.05.2018, Zhlédnuto: 9x


Protože pořád nevím co bych a láká mě zkusit co nejvíce motorek abych věděl co si třeba časem pořídím, navštívil jsem kromě Ducati další předváděcí akci, tentokráte firmy Yamaha, zaměřenou převážně na modely MT.
Akce jako taková, neměla chybu. Počasí se vydařilo, u Kabourků v Písku stály motorky pěkně v řadě připravené, doprovodný program to krásně zpestřil (vystoupení kaskadéra na tak malém prostoru s triky jako jízda se stojkou na hlavě na nádrži nemělo chybu), pečené masíčko i pití gratis...poplatek za jízdu se překvapivě nekonal, pouze bylo nutno složit kauci v hodnotě 10 procent z ceny stroje. Takže samá chvála.
Vzal jsem s sebou manželku (to je dost žes nás taky vyvezl, žes udělal něco pro rodinu ), ta si zkusila MT-7 a byla moc spokojená. Proti její Suzuki Gladius hlavně lehkostí ovládání a brzdami. Já se objednal na Tracer 900. Proč zrovna tato volba ? MT-07 nechám začátečníkům a dámám, Tracer 700 se v nabídce nenacházel, MT-9 by mě zajímala asi jen ve verzi SP a ta též nebyla k dispozici a proto jsem se po nedávné zkušenosti s Multistradou 950 rozhodl pro jejího přímého konkurenta, Tracera 900. O MT-10 jsem neuvažoval, protože když se mi něco fakt nelíbí, nemám chuť to ani zkusit.
Naživo musím přiznat, že se mi Tracer líbí. Obecně to, co předvádějí poslední dobou japonské fabriky za design, je katastrofa, Yamahy MT-7, MT-9 a Tracer jsou světlou vyjímkou. MT-10 je na pohled strašná a k retro modelům se nebudu vyjadřovat, nejsem jejich cílová skupina
Jaký je tedy Tracer 900, modelový rok 2018 ? Jak už jsem napsal, je to hezká mašina, tvar plastů, motor, nevidím nic, co by mi na první pohled vyloženě vadilo. Vlastně jo, ach ty barvy... Černá, šedá, bílá a zase dalších pár odstínů šedé. Na tom pár reflexních samolepek. Chtělo by to větší odvaz ! Takhle je to trochu nuda.
Sedí se na tom velice příjemně, sedačka měkká, řídítka dobře padnou do ruky, podvozek je už při prvním zhoupnutí příjemně měkoučký.
Elektronika mě moc nebere a tak si s přístrojovkou nehraju. Je tam nějaká kontrola trakce a palivové mapy, ty zkusím později při jízdě. Vrčí to potichu, nevibruje. Rozjezd pohoda, spojka, převodovka, brzdy, nemám výhrad. Přejedu pár děr a nakonec se při jízdě dostanu i na horší kvalitu silnice a podvozek krásně filtruje nerovnosti a dá se s tím i v rámci možností (jízda probíhala ve skupině) jet celkem svižně. S podvozkem tedy vzhledem k určení motorky coby cesťáku, spokojenost. Pravda, při prvním větším náklonu jsem dřel stupačkou o zem, ale ty hlásiče jsou fakt dlouhý, asi aby si člověk připadal cooool
Jak funguje nastavitelné plexi ? Do cca 150ti je celkem jedno v jaké poloze se nachází a rychleji jsem nejel. Na podrobnější zkoumání by to chtělo víc času.
A teď tedy ten motor, od 3 do 5 tis. ot. zabírá krásně jemně, nevibruje, necuká, táhne dobře. Potom změní zvuk, jeho chod jako zhrubne, přestane jet a přidají se celkem protivné vibrace. Měl jsem z toho pocit, že je to rozbité, ale cca od 7 do 10 tis. ot. už to zase začne jet, vibrace se zmírní a zní opět zdravě.
Jasně že to nemá ten výkon jako Speed, ale i tak je těch asi 115k pro svižné a zábavné svezení dostačující. Ale ty vibrace...už po asi 20ti minutách jsem musel sundat pravou ruku z řídítka a trochu si jí uvolnit. Nepříjemné mravenčení se kromě řídítek v menší míře dostalo i do sedačky. Přišlo mi to jako celkem dost velká piha na kráse jinak poměrně zdařilé motorky.
Spojka jde dobře, převodovka je přesná, neutrál se dobře hledá...výborné.
Zkoušel jsem přepínat i nějakou tu elektroniku, na STD to jede normálně, na A je to o kousek ucukanější, ale není to moc znát, a na B je to hodňoučký. Stejně je to dle mého názoru pro 100k motorku zbytečnost a mnohem větší umění je vyladit dodávku výkonu tak, aby byla silná a přitom krásně plynulá. Potom nebudou elektronický nesmysly potřeba. A ne udělat ucukaný motor a pak to řešit přepínačema. Holt ale taková je doba, výrobci chtějí do motorky nacpat kontrolu trakce a ta aby pořádně fungovala, musí tam být elektronický plyn. Pak už je snadné naprogramovat pár módů výkonu, aby to tahalo jakože víc anebo jakože míň.
Závěr ?
Předváděcí akce dovozců spojené se zkušebními jízdami mají velkou výhodu. Člověk si ujasní co by si chtěl třeba někdy pořídit a co ne. A já mám v tomhle jasno. Jaká bude moje příští motorka, nevím. Ale rozhodně vím, jaká motorka to nebude - Yamaha Tracer 900
Alpy bych s ní v pohodě dal (pokud by mi cestou tam po dálnici nezdřevěněly ruce), ale nejsem si jistý, jestli bych si je opravdu užil. Zkrátka motorka dobrá, ale ne pro mě.
Cestou domů jsem si za neustálého poskakování na sedačce říkal: jo takhle dát do podvozku Tracera motor ze Speeda, to by byla motorka !
A jestli jsem se z Ducati tour vracel zklamaný s tím, že už Speeda nechci a musím ho nutně vyměnit, zde je to přesně naopak. Vracím se s tím, že je Speed super a nic zatím měnit nebudu
Speed má motor pro mě prostě dokonalej. Nepotřebuje krotit elektronikou, protože ho prostě skvěle vyladili. Táhne od 3 do 9 tis. ot. bez zaváhání. Proti Yamaze necuká, nevibruje, přitom síly má na rozdávání. Je to ale jemná síla, asi jako kulturista v obleku co nemá potřebu ukazovat všem okolo svoje svaly, ale všichni víme, že tam jsou. Proti tomu je Yamaha nervózní puberťák, který se rád předvádí, ale na staršího a silnějšího kolegu prostě nemá...takže to byly asi všechny pocity z povedené vyjížďky a třeba zase někdy příště

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Ducati tour 2018

    Tak jsem se zase po dlouhé době dostal na předváděcí akci, konkrétně na Ducati tour do Milína. Předváděcí akce této značky (dříve Ducati den v Mostě) navštěvuji nepravidelně již od roku 2004, kdy Monster S4R deklasoval t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 28.04.2018
    Uskutečněno: 28.04.2018
    Komentářů: 1x
  • nové pneu

    Došlo na výměnu sjetých pneu za nové a tím i k rekapitulaci, jak se ty staré chovaly a jak vydržely. Jedním slovem paráda. Vzadu třísměsové, vpředu dvousměsové Bridgestone S21 mohu jen a jen doporučit. Nejen že až do kon

    Typ: Údržba
    Vloženo: 04.05.2018
    Uskutečněno: 26.04.2018
    Komentářů: 4x
  • zimní servis

    Zima má jednu jedinou výhodu - je dost času na údržbu a na úpravy. Nechal jsem kouknout na ventily a vyměnil svíčky a pak mě čekala ještě jedna věc ohledně podvozku. Při poslední podzimní vyjížďce se se mnou elegantně ro

    Typ: Údržba
    Vloženo: 18.04.2018
    Uskutečněno: 15.03.2018
    Komentářů: 3x


TOPlist