Už delší dobu pokukuju po vyhřívaných heftech... Už mám za sebou dva neúspěšný pokusy z aliexpressu - oboje byly sice levný, ale moc dlouhý. Na jaře jsem předělával elektriku (Vape R04 regulátor, pojistkovka atd) a přitom jsem si řekl, že si teda koupím ty oxford hefty, který už jsou ozkoušený.
Jak jsem si na jaře slíbil, na podzim jsem koupil vyhřívaný hefty.
Už je mám přes týden doma, ale až dneska jsem si našel čas je namontovat (a mezitím taky sehnal vše potřebný).
Hefty jsou Oxford OF691 (odzkoušený kolegy jawaři), dají se zkrátit na Jawě přijatelnou délku (od výroby jsou na to nachystaný) - koupeno zde za asi nejnižší cenu u nás - https://www.motoret...premium-touring.html - bylo to teda polský balení, ale vypadá to, že fungují a snad budou
Dále mi bylo doporučeno a na mnoha forech jsem četl gripy připojit přes relátko spínany od spínačky. Ono tady u těch by se to asi ani nemuselo, protože mají spešl fíčuru "battery saving mode". Ale přece jen si nemusím baterku nechat "skoro" vyflákat nenechavci a tak a nemusím prostě vůbec myslet na to, jestli jsem je vypnul nebo ne - takže sada relé na 12V pokud možno co nejmenších rozměrů objednána od číňana za asi dvě stovky - https://www.aliexpr...1.0.0.27424c4dn9Rq7T
Na jaře jsem dělal ještě zmíněný úpravy elektro - AGM baterka, R04 relé, pojistkovka - https://www.motorka...etail&ddid=69001 - pojistkovka opět od Wonga - https://www.aliexpr...ike/32703964474.html Na té pojistkovce jsou dobrý ty čtyři LEDky - když se přepálí pojistka, rozsvítí se LEDka. Jinak teda když jsem dělal ty úpravy, nechal jsem jednu pozici v pojistkovce na hefty. Dále když jsem měnil dráty u kontrolky dobíjení, tak jsem si rovnou vyvedl další spínaný plus ze spínačky a zachoval jsem kostru od kontrolky dobíjení (prostě jsem ten drát neucvakl, ale nechal jsem ho volně ležet v "palubovce" patřične zaizolovanej.
Po objednání heftů jsem se díval že je vše pospojovaný dvoupinovýma molex konektorama. Bylo mi líto kompletně překopat originál vedení k těm heftům, tak jsem z gme.cz koupil kompletní dvoupinový molex konektory a taky 4,8mm faston konektory (na relé):
- https://www.gme.cz/...-se-zamkem-psh08-02p
- https://www.gme.cz/...-se-zamkem-pfh08-02p
- https://www.gme.cz/kontakt-pff08-01m
- https://www.gme.cz/kontakt-pff08-01f
(myslím, že to byly tyto, nemám u sebe teďka účtenku)
- a https://www.gme.cz/...fzk-4-8x0-5-cinovany
Dneska jsem teda vzal přívodní kabel heftů, ustřil pouzdro na pojistku a místo něj nakrimpoval 6,3mm a napíchl do spínačky. Dál jsem dal 7.5A pojistku. Měla by sice být 5A, ale takovou jsem doma nenašel. Mínus pól na baterku přímo. Dál jsem natáhl kábl kolem hlavního svazku až k brejlím a vše vyvedl na levou stranu zpodmasky. Následně jsem ze zakoupených konektorů a drátů doma udělal takovu jakoby "mezikus" s výstupem k relé (foto) - ten "výstup" jsem natáhl do budíkovky, zapojil na relé - jsou tam 2x6,3 fastony na ten spínanej plus a dva 4,8mm fastony na ovládání relé - na ovládání jsem použil na jaře nachystanej vývod ze spínačky a zachovanou kostru, která předtím byla na kontrolce dobíjení. Přes tyto konektory jsem dal smršťovací bužírku aby to nedělalo neplechu. Na ten spínanej plus jsem nakrimpoval krytý plastový fastony. Po zapojení mezikusu na hlavní přívod jsem zapojil už ovládání heftů. Relé spíná, napájení funguje.
Dál bylo potřeba sundat starý origo hefty, závažíčka, napasovat nový hefty (hlavně pootočení, páč ty vyhřívaný mají takovou "faju" ze které vede kabel, tak aby to nezavazelo třeba spojkové páččce, brzdové a tak. Po napasování nanečisto jsem dal do kobercáku novej nůž a šel řezat, páč origo jsou ty hefty moc dlouhý, tak jsem je zkrátil o část vyznačenou výrobcem - musí se to jemně, přesně, pokud možno jedním směrem a pořád dokola. Pak začistit pilníkem. Jakmile byly hefty zkrácený, popatlal jsem tím přiloženým sekunďákem řidítko a plynovou rukojeť a vyhřívaný hefty nasadil. Dál taky namontovat ovládání heftů - nic složitýho... S přiloženýma delšíma šroubama a "válečkama" a plechem to šlo dát na objímku brzdové pumpy, takže jsem s tím nemusel prakticky nic vymýšlet.
No a na finále zapojení těch molexů a?... Nic... Ovladač heftů jen problikl na 30% a nic. Tak jsem kontroloval kabely, polaritu atd. Na nic jsem nepřišel. Až jako poslední možnost bylo zkontrolovat vedení od pojistkovky - a tam právě svítila LEDka, že je pojistka KO - dal jsem tam asi nějakou mrchu. Po výměně pojistky hefty fungují tak, jak mají.
Výsledek takovej, že zasunu bošák, cvakne relátko v "palubovce" a můžu zapnout hefty - krásně to hřeje.
No a s tím držákem nádrže - když jsem hned na začátku prací dneska sundával nádrž abych pod ní mohl vést kabeláž, zůstal mi jeden držák v ruce. Asi se utřepal bo co. Takže vypustit benzín, nechat vyvětrat a odvézt taťkovi. Ten do toho až bude mít čas napustí vodu a bude vařit... Ale o tom potom...
Vlastník | Deyva | |
---|---|---|
Vloženo | 2.3.2016 | |
Aktualizováno | 4.6.2019 | |
Zobrazeno | 1 649x |
Oxfordy mám u své Jawy už přes rok. Fungují dokonale. Elektrice absolutně nerozumím, zapojil jsem je podle schématu přímo na baterku - a je to v pořádku. Tak Oxfordům