bmw_renocar_r_1300_gs_adv



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tača
Vloženo 2.10.2019
Aktualizováno 21.8.2024
Zobrazeno 2 879x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Modely nádrží, formy

Vloženo: 07.10.2019, Uskutečněno: 07.10.2019, Zhlédnuto: 15x


Výrobek z kompozitu má tu nevýhodu, že vzduch neolaminuješ, proto potřebuješ model, nebo formu. Když máš model, tak po olaminování máš hezkej vnitřní povrch, a taky ho musíš dostat z výrobku ven. No a když máš model a z něj uděláš formu, tak ti vznikne negativ, finální výrobek bude mít identické rozměry jako původní model a všichni jsou šťastní.
No a nebo ne. Já nebyl, protože jsem touhle metodou chtěl vyrábět nádrže, a to nejsou prostě tři hadry ze skla jako kánoj, ale v mém případě 8-12 vrstev tkaniny a velmi složitý tvar. Ruční mokrá laminace nepřicházela v úvahu, to by nezvládla ani sjetá chobotnice.
Takže jedině vakuová infuze(prepreg taky ne, nejsem Boeing) byla jediná volba. Rozcvičenej z airboxu jsem se do toho pustil. Nezbytná věc je perfektní forma. nejen, že musíš být na konci schopný ten výrobek vyndat, aby se ti ,,nezamkl´´ ve formě, ale musí být taky hrozně tuhá, perfektně vzduchotěsná a s co nejlepším povrchem. Když jsem si zpočítal, že mě čeká 17 výrobků, chtěl jsem se dát na jinej koníček(přední nádrž 2x, každá vnitřní a vnější polovina, zadní nádrž 4 díly, kapota, kryt motoru, 7 dílů sání, no a časem nějaká krytka na krytku a tak).

První byl potřeba nástřel, jak má ta motorka časem vypadat. Představu jsem měl, obšlehl jsem co šlo z rally replik, jenže stavba rámu Afriky je úplně jiná, jiné je umístění sání, dvouvál do V taky vypadá trošku jinak, než jednobuch a tak. Takže pastelky a pojďme na to.
Nástřel máme, dál už známej postup: obalit motorku folií a alobalem, olepit extrudovaným polystyrenem a a montážní pěnou, a pomalu osekávat. Horkej drát, nůž, šmirgl, improvizovaná měřidla... muselo to pasovat na tu motorku, muselo to být ergonomické, hezké, souměrné a hlavně vyrobitelné...

Když jsem byl spokojený, natřel jsem modely epoxidovou pryskyřicí a na ní kitoval a brousil povrch do čista. Poté jsem z modelů vyrobil formy...a většinu z nich při vyndavání rozlámal. takže jsem model na přední nádrž dělal zvlášť pro vnější a vnitřní díl, to samé na druhé straně, a na zadku dokonce 4x... no někdo se prostě neučí rychle...
Nicméně mi po čase z forem vypadaly všechny díly nádrží, a mohl jsem poskočit o krok dál.

Nádrže jsou z několika tkanin. Použil jsem nejvíc hybridu z uhlíku+kevlaru, nějaký čistý kevlar a na jádro sklo. Mají vynikající tuhost, a dobrou odolnost proti proražení. Tuhosti pomohlo i jejich zprofilování, a odolnosti to, že budou na nejexponovanějším místě kryté krytem motoru.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bunka20 (-8) napsal 27.10.2019 v 21:29

Češi maj zlatý ruce..


Nejnovější záznamy v deníku
  • Estonsko

    Viz zde: Parťákův cestopis

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 05.08.2024
    Uskutečněno: 05.08.2024
  • Přímaz řetězu

    Když jezdíte s motorkou v bordelu, je řetěz mazanej a konzervovanej blátem, a čištěnej prachem. Podle toho taky vypadá. Orezlej, hnusnej, vrže a vydrží tak 10000km. Dát si tu práci s čištením po každém návratu má smy

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 15.03.2024
    Uskutečněno: 15.03.2024
  • Ohlý kotouč

    Už druhý ohlý kotouč za půl roku. První umřel na prasklý šroub třmenu, a byl neopravitelný. Druhý má ještě naději. Jel jsem po staré dřevařské cestě, kde někdo ve stopě v trávě zapomněl špalek. Trefil jsem ho levou noh

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.02.2024
    Uskutečněno: 19.02.2024
    Komentářů: 1x


TOPlist