Konec roku 2019
Po upgrade přední vidlice za progresivní pružiny od Wilberse (olej stejné značky, SAE 10W), testing na Masarykově okruhu v Brně. Čas shodný před upgrade (rozdíl v pneu BT-023 vs T31, kdy T31 nejsou takový puky, ale na výsledný čas to nemělo vliv, protože se v tom horku trochu přehřívaly)
Bohužel i mne potkal po cestě z motoškoly po zadním pád v levotočivé zatáčce, která se uzavřela a já ji po tečně opustil "do lesíku".
Škoda na moto:
- ohnutý výfuk
- šroub od výfuku (aby to bylo úhledný, tak jsem jej nasměroval přimo na vanu (cca 0.5cm tomu chybělo), prorazil vanu, takže ve vaně dírka o průměru 1cm
- lehce ohnutá řidítka
- poškrábané levé nasávání
- po kontrole předních vidlic zvýšená tolerance průhybu z fabrických 2-3 desetin na 2-3 mm. Otlaky na trubkách žádný, vše jinak cajk
- ono to bylo na kombinaci trávy a jemného štěrku, takže nebýt toho pařízku, který klepl do výfuku, tak se to obešlo pouze s kosmetickými vadami...
Zima 2019/2020
Přes zimu následovala revize všeho, co šlo a teď se už konečně pustíme do toho označení MT-07 SP
1. vše co bylo nějak škrábly či ohnutý šlo nový
- nový výfuk MIIV Delta RACE
- nová řidítka (původní byť byla lehce hnutá nejsem schopen narovnat napřesno a nový nestojí takovou raketu) - Renthal - nejsou tak rovná a jsou boží, fakt mi vyhovují
- nový levý plast nasávání - originál Yamaha
- nový emblem (tvl, stojí to raketu, takový kulatý nic - logo)
- nová vana (originál Yamaha samozřejmě)
2. pohled pod sukně...
- když už byla dole vana:
- musím konstatovat, že výměna oleje co cca 3K km je na vnitřku motoru sakra znát a to je pohled na motor po 17tkm!!!
Ale jak mně říkal jeden technik z Yamahy, po 20tkm je to akorát zajetý... A měl pravdu předsedo...
To, když jsem se ptal co vše dělají na moto při pravidelném servise ve 20tkm a zjistil, že to prakticky jen zkontrolují - žádný napojení na řídící jednotku, apod...
3. úprava přední vidlice
- obě vidlice šly do odborného servisu, kde je narovnali na toleranci 2-3 setin mm. Takhle přesný to nebylo ani jako nový
- pro jistotu nový stíráky/gufera. Originálu nic nebylo, ale prý jistota je jistota
- nový olej od Wilberse "Zero Friction", tentokrát se SAE 15w (původní 10W moc řídký)
- nastavovací zátky (pro nastavení správného SAG na mou váhu - 85kg)
4. Další pravidelný servis
- výměna oleje
- výměna brzdové kapaliny
- výměna chladící kapaliny
- nové brzdové destičky (ECB)
- výměna svíček (najeto 17tkm) a takto vypadají
5. Lakování
po vzoru MT-09 SP do barvy rámu a kol (modrá metalíza) a bočního hliníkového krytu (stříbrná metalíza) + jsem nechal nalakovat do barvy i krovku, kterou používám místo zadního sedátka.
Výsledek:
6. Závěr
Moje vlastní hodnocení bych rozdělil takto:
Přední vidlice
- díky vyššímu SAE oleje se předek krásně zpevnil a tak jak je u MT-07 vysedávání v zatáčce kontraproduktivní, kdy to mnohdy rozhodí celou motorku, to teď jako celek funguje neuvěřitelně dobře a to samozřejmě i díky správnému nastavení SAG za použití stavitelných zátek. Olej vyřešil správný útlum, progresivní pružiny zamezily "potápění" předku při brždění. Teď je to to správný MT-07 SP.
Důkazem budiž následující foto:
I když ty gumy od Bridgestone S21 dělají taky velkej kus práce na jistotě MT-07 v zatáčkách...
Brzdy
- nové desky mají větší zákus, takže brzda má lepší nástup brzdného účinku a je lépe dávkovatelná
Lakování
- to je individální a byť to byla poměrně vysoká částka za lak na pár dílů (7.500Kč), tak jsem s výsledkem naprosto spokojen a není to dle mého názoru vůbec nudný
Výfuk
- Oproti Ixilu rozdíl. Je to větší chraplák a linearita výkonu motoru je prostě parádní. Fakt bych tomu těch 55kw vůbec netipoval...
Tak snad jsem vás nenudil, možná inspiroval a jak říká jeden můj kamarád. Ta MT-07 má od tebe daleko větší péči, než si zaslouží a chápu, že se ta investice, až ji jednou budu prodávat nevyplatí, ale hold, někdo má rád holky, jiný zase vdolky, ale někam ty prachy stejně vždycky narveme
Mějte se a kolama dolů...
Vlastník | jardusking | |
---|---|---|
Vloženo | 2.8.2017 | |
Aktualizováno | 30.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 212x |