PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-07 (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jardusking
Vloženo 2.8.2017
Aktualizováno 30.7.2020
Zobrazeno 2 212x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

MT-07... přerod na MT-07 SP

Vloženo: 08.07.2020, Uskutečněno: 01.02.2020, Stav tachometru: 17000 km, Zhlédnuto: 35x


Konec roku 2019



Po upgrade přední vidlice za progresivní pružiny od Wilberse (olej stejné značky, SAE 10W), testing na Masarykově okruhu v Brně. Čas shodný před upgrade (rozdíl v pneu BT-023 vs T31, kdy T31 nejsou takový puky, ale na výsledný čas to nemělo vliv, protože se v tom horku trochu přehřívaly)

Bohužel i mne potkal po cestě z motoškoly po zadním pád v levotočivé zatáčce, která se uzavřela a já ji po tečně opustil "do lesíku".
Škoda na moto:
- ohnutý výfuk
- šroub od výfuku (aby to bylo úhledný, tak jsem jej nasměroval přimo na vanu (cca 0.5cm tomu chybělo), prorazil vanu, takže ve vaně dírka o průměru 1cm
- lehce ohnutá řidítka
- poškrábané levé nasávání
- po kontrole předních vidlic zvýšená tolerance průhybu z fabrických 2-3 desetin na 2-3 mm. Otlaky na trubkách žádný, vše jinak cajk
- ono to bylo na kombinaci trávy a jemného štěrku, takže nebýt toho pařízku, který klepl do výfuku, tak se to obešlo pouze s kosmetickými vadami...

Zima 2019/2020

Přes zimu následovala revize všeho, co šlo a teď se už konečně pustíme do toho označení MT-07 SP

1. vše co bylo nějak škrábly či ohnutý šlo nový
- nový výfuk MIIV Delta RACE
- nová řidítka (původní byť byla lehce hnutá nejsem schopen narovnat napřesno a nový nestojí takovou raketu) - Renthal - nejsou tak rovná a jsou boží, fakt mi vyhovují
- nový levý plast nasávání - originál Yamaha
- nový emblem (tvl, stojí to raketu, takový kulatý nic - logo)
- nová vana (originál Yamaha samozřejmě)

2. pohled pod sukně...
- když už byla dole vana:

- musím konstatovat, že výměna oleje co cca 3K km je na vnitřku motoru sakra znát a to je pohled na motor po 17tkm!!!
Ale jak mně říkal jeden technik z Yamahy, po 20tkm je to akorát zajetý... A měl pravdu předsedo...
To, když jsem se ptal co vše dělají na moto při pravidelném servise ve 20tkm a zjistil, že to prakticky jen zkontrolují - žádný napojení na řídící jednotku, apod...

3. úprava přední vidlice
- obě vidlice šly do odborného servisu, kde je narovnali na toleranci 2-3 setin mm. Takhle přesný to nebylo ani jako nový
- pro jistotu nový stíráky/gufera. Originálu nic nebylo, ale prý jistota je jistota
- nový olej od Wilberse "Zero Friction", tentokrát se SAE 15w (původní 10W moc řídký)
- nastavovací zátky (pro nastavení správného SAG na mou váhu - 85kg)

4. Další pravidelný servis
- výměna oleje
- výměna brzdové kapaliny
- výměna chladící kapaliny
- nové brzdové destičky (ECB)


- výměna svíček (najeto 17tkm) a takto vypadají


5. Lakování

po vzoru MT-09 SP do barvy rámu a kol (modrá metalíza) a bočního hliníkového krytu (stříbrná metalíza) + jsem nechal nalakovat do barvy i krovku, kterou používám místo zadního sedátka.
Výsledek:


6. Závěr

Moje vlastní hodnocení bych rozdělil takto:
Přední vidlice
- díky vyššímu SAE oleje se předek krásně zpevnil a tak jak je u MT-07 vysedávání v zatáčce kontraproduktivní, kdy to mnohdy rozhodí celou motorku, to teď jako celek funguje neuvěřitelně dobře a to samozřejmě i díky správnému nastavení SAG za použití stavitelných zátek. Olej vyřešil správný útlum, progresivní pružiny zamezily "potápění" předku při brždění. Teď je to to správný MT-07 SP.
Důkazem budiž následující foto:

I když ty gumy od Bridgestone S21 dělají taky velkej kus práce na jistotě MT-07 v zatáčkách...

Brzdy
- nové desky mají větší zákus, takže brzda má lepší nástup brzdného účinku a je lépe dávkovatelná

Lakování
- to je individální a byť to byla poměrně vysoká částka za lak na pár dílů (7.500Kč), tak jsem s výsledkem naprosto spokojen a není to dle mého názoru vůbec nudný

Výfuk
- Oproti Ixilu rozdíl. Je to větší chraplák a linearita výkonu motoru je prostě parádní. Fakt bych tomu těch 55kw vůbec netipoval...

Tak snad jsem vás nenudil, možná inspiroval a jak říká jeden můj kamarád. Ta MT-07 má od tebe daleko větší péči, než si zaslouží a chápu, že se ta investice, až ji jednou budu prodávat nevyplatí, ale hold, někdo má rád holky, jiný zase vdolky, ale někam ty prachy stejně vždycky narveme

Mějte se a kolama dolů...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Upgrade přední vidlice

    Tož chlapiska, po zralé óvaze sem se rozhodl, že něco provedo s tím předkem... Né, že by ten zadek bel super, ale s počtem naróstajícich kilometru se jaksi zlepšoje a ož tak nekope do řiti, jak na začátko. Tož to se u

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.05.2019
    Uskutečněno: 06.05.2019
  • Zimní spánek nebo ne?

    MT-čko letos najezdilo přes 8000km, a tak je třeba se mu pořádně podívat na zoubek... No pořádně, pořád vypadá jak nová, takže proč? 1. výměna brzdové kapaliny - zadní expanzka naznačila, že by bylo třeba vyměnit br

    Typ: Údržba
    Vloženo: 04.12.2018
    Uskutečněno: 04.12.2018
    Tachometr: 13560km
  • První výměna pneu Bridgestone

    Po Alpách, kdy jsem původní BT-023 sjel na značku opotřebení jsem usoudil, že guma je to poslední na čem budu šetřit. Takže okamžitě výměna a protože nejsem zastáncem "multikulti", tak na japonce patří japonec :-DD

    Typ: Údržba
    Vloženo: 10.07.2018
    Uskutečněno: 10.07.2018
    Tachometr: 9800km


TOPlist