renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Deauville (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OldCrow
Vloženo 22.10.2017
Aktualizováno 1.3.2024
Zobrazeno 12 098x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 01.01.2021, Uskutečněno: 01.01.2021, Zhlédnuto: 9x


Problém s elektrikou jsem měl od koupě, kdy na přední žárovce při svícení bylo pouze okolo 9,5 V. V provozu mě upozornili na to, že při zapnutých blinkrech mi pohasíná zadní svítilna. Když jsem se na to zaměřil, zjistil jsem, že při blinkrech pohasíná celý systém a při sepnutí brzdy opět dojde k dalšímu poklesu napětí na celém systému. Průběžně jsem hledal chybu, kterou jsem však nikde neodhalil. Moudré a chytré hlavy mi radily, že to je jedině uzemněním, kostrou! Chtěl jsem zjistit chybu a tak jsem kostřil vše co šlo, ale s negativním výsledkem. Ze zahraničních fór jsem zjistil, že pokles napětí zažívá na svých strojích Deauville 650 více uživatelů. Když jsem prošel celou elektriku a nikde jsem neobjevil žádnou faktickou chybu, tak jsem si pořídil náhradní svazek a rozkuchal ho. Zjistil jsem, že originální kabeláž je vedena zbytečně "sem a tam", prostě spousta drátů navíc a hlavně malých průřezů a dlouhých propojení. Rozhodl jsem se pro předělání některých vedení. Vyměnil jsem hlavní vedení od relé ke spínačce, od spínačky k pojistkám, od pojistek do hlavního uzlu, potom vedení blinkrů, brzd a světel v hlavním svazku. Malé průřezy ve vedení k přepínačům jsem nechal originálně. Udělal jsem úplně celé nové kostření na více bodech rámu. Pro rozvod jsem použil lanka mědi o průřezu 4 mm2, 2,5 mm2 a 1,5 mm2. Jako spoje v originálních konektorech jsem použil původní fastony, které jsem pocínoval a přiletoval k nim nové vodiče. Kabeláž jsem přizpůsobil přímo na rámu, vývody dle potřeby a zaizoloval. Po oživení jsem zjistil, že k původním problémům již nedochází. Při blinkrech nedochází k poklesu napětí, konkrétně blikání koncového světla. K poklesu nedochází ani při sepnutí brzdového světla ani na hlavním světle či kontrolkách. S opravou kabelového svazku jsem spokojen, i když by bylo možná žádoucí, vyměnit patice na žárovkách T20. Možná příště. Nyní jsem na rozsvícené žárovce naměřil napětí 11,4 V.
Příčina úbytku napětí a poklesu napětí v systému je dle mě v degradaci mědi v původních lankových vodičích, které byly tvrdé, a jakoby pozohýbané, polámané uvnitř kabeláže, kde nemohlo docházet k žádnému většímu ohybu. Dle mého mínění degradovaná měď klade průchodu proudu větší odpor na danou délku vedení a tím to vedení není schopné vést větší proudy ke spotřebičům. Jinou chybu na starém vedení, jež by mohla způsobit dané problémy, jsem nezjistil.
Opravě jsem věnoval cca 20 hodin práce, asi 500,- Kč za materiál s tím, že zůstaly zbytky kabelů, izolace a dalších maličkostí. Kvalitu provedené práce a funkčnost prověří nová sezóna. Nyní vše funguje, jak má, ovšem start motoru nebyl vyzkoušen. Není to 100% práce, pokud se osvědčí, tak je možné, že se udělá elektrika úplně celá nová, jednoduchá. Dosavadní elektriky, které byly tímto způsobem mnou instalovány, neměly problém.

Video
- https://tr71.rajce....deauville/1474103147
- https://tr71.rajce....deauville/1474102978

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PD5 (0) napsal 05.01.2021 v 14:57

Super, to se ti povedlo, já to právě řeším a zjistil jsem , že si vše vymazal, se nedivím, když si každý rýpnul, ale nikdo nenabídl pomoc. Díky za to , že jsi vše zveřejnil

1 reakce

OldCrow
OldCrow 08.01.2021 v 21:32

Myslím si, že právě k tomu, aby se mohl někdo poučit, získat pomoc, by mělo celé fórum být. To, co někteří tady předvádějí, to se nedá zemským vyjádřením popsat. Každopádně, mi elektrika funguje dobře. Řekl bych, že by bohatě stačilo dát na vedení max. lanko o průřezu 2,5 mm2, že ta 4 mm2, co jsem dal je možná zbytečně moc. Ovšem pozor, není 2,5ka jako 2,5ka. Ve dvou různých obchodech byly 2,5ky rozdílného průřezu. Když jsem se díval na tabulkové průchody proudu originál konektory, fastony 2,8 mm, tak by měly být dostatečné. Určitě by se dala ta elektrika natáhnout znovu a jednoduše proti originálu. Vzpomínám si, že kolegové též říkali, že moje blinkry, proti naháčům jsou o dost méně vidět. Teď jsem jasně poznal, že svítivost žárovek na blinkrech i na světlech je vyšší.


Milan1963 (294) napsal 01.01.2021 v 15:48

Perfektní práce, obdivuju lidi, kteří rozumějí elektrice.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Termostat - přetěsnění

    Nové těsnění - O-kroužky originál z Partsdepot. Vyčištění a kompletace. K termostatu koupena i krátká hadice na vodu. Po stažení nové a staré hadice, je vidět, že po stažení nové hadice, její konec pevně přiléhá k trubce

    Typ: Údržba
    Vloženo: 02.03.2024
    Uskutečněno: 02.03.2024
  • Když guma stárne a voda neposlouchá

    Výměna hadice a těsnění chladící kapaliny - má to smysl. Stará a nová hadice je opravdu rozdíl, těsnění taktéž. Motorku nemám od novoty, tudíž nevím, jak dlouho tam staré díly byly.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 28.02.2024
    Uskutečněno: 28.02.2024
  • Prolínání chladící kapaliny na termostatu

    Po složení chladícího systému, zjištěno prolínaní chladící kapaliny na těle termostatu. Rozebrání termostatu odhalilo důvod. V roce 2018 byl termostat rozebrán a těsnění se spoji řádně vyčištěna. Těsnění byla dána stará.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 19.02.2024
    Uskutečněno: 19.02.2024


TOPlist