Cestou ze servisu jsem zjistil, že nefunguje tempomat. Sice šel zapnout do pohotovostního stavu (správně se rozsvítila oranžová kontrolka), ale už nešla nastavit (zafixovat) požadovaná rychlost tlačítkem SET. To mě tedy dožralo, neb jej využívám docela dost.
Volal jsem zpátky do servisu, popsal problém, ale rychlého řešení typu "jó, já zapoměl zasunout ten a onen konektor" se mi nedostalo. Navíc jsem se z časových důvodů nemohl vrátit a ani v příštích dnech to nebylo lepší. Tak jsem začal zjišťovat sám.
První na ráně je vždy pedál zadní brzdy, resp. jeho spínač pro brzdové světlo a taky pro deaktivaci tempomatu. Já sice s pedálem nic nedělal, ale v servisu měnili brzdovku zadní brzdy a odvzdušňovali. Jenomže kontrolou, zda mi brzdové světlo nesvítí neustále a později i přeměřením voltmetrem jsem zjistil, že tady problém nebude.
Dalším způsobem, jak se deaktivuje tempomat je zmáčknutí spojkové, nebo brzdové páčky. Tak jsem sundal odpovídající spínače (vždy pod danou páčkou) a rozebral je. V každé té krabičce jsou dva mikrospínače - u brzdy to jakž takž chápu, jeden spíná a je pro brzdové světlo, druhý rozpíná a ten je pro tempomat. Ale oni jsou dva i u spojkové páčky, jeden rozpínací pro tempomat a ten druhý spínací ani nevím na co. Nejprve jsem včechny čtyři "propípal" voltmetrem, všechny funkční, složil jsem je a namontoval zpět. Večer jsem ještě googlil a dočetl se, že může mít vliv i odpor mikrospínače. Tak znovu vymontovat a přeměřit. Výsledek? Jsou všechny OK.
Tak zase google a zjistit, jak by se dalo dostat do DIAG režimu (tenhle ročník ješte umí self diagnostic, od ročníku tuším 2016 až se to muselo jenom napíchnout v servisu). No ten postup je šílený, ale podařilo se. Nejpre jsem šel po chybách v ECU, ale bylo to čisté. Akorát D:82 hlásí, že je někde stisknutý některý z tempomat deaktivyjících mikrospínačů.
Pokud by neměla být nějak posraná elektronika v ECU, tak poslední možností je ještě jeden spínač (tedy vlastně rozpínač), který snímá polohu zaklapnutí heftu plynu až jako do mínusu, prostě když úplně uberu plyn a ještě pootočím heftem dopředu, tak i takto mohu tempomat deaktivovat. Tak zase google a zjistit, kde se ta potvora nachází. Zvednout nádrž, sundat airbox a vedle kladky lanka plynu ejhle, mikrospínač nazívaný "switch assy" a mající p.n. 2BS-81860-00-00. Spínač je připojen k asi 20cm kabelu zakončeném konektorem. Vymontoval jsem ho a šup s ním na stůl a napíchnout měřák. A bylo po radosti - byl funkční. Jenomže pak jsem začal prohýbak kablík a ... a měl jsem vítěze Kablík někde zalomený. Nakonec jsem zjistil, že je zalomený u vstupu do mikrospínače. Byly dvě možnosti, objednat na partsdepot nový spínač+kabel+konektor (za 890,-Kč), nebo se pokusit o opravu. Tak jsem ho kuchnul. Naletoval nové kablíky, zalil to tavnou pistolí, napojil na původní konektor a vše namontoval zpět.
Ještě jsem to nezkusil za jízdy, ale nyní diagnostika D:82 hlásí hodnotu OFF a to je správně. Pokud zmáčknu spojku, nebo jakoukoliv brzdu popř. zaklapnu plyn do mínusu, změní se hodnota na ON a tak to má být
Vlastník | GiantDino | |
---|---|---|
Vloženo | 25.4.2016 | |
Aktualizováno | 6.5.2021 | |
Zobrazeno | 2 504x |
Jsidobrej
1 reakce
nutně bych servis z toho nepodezíral, mohla to být prostě jenom souhra náhod. on ten kabel na straně mikrospínače nebyl nijak fixován k rámu, tak se mohl uklepat.