Na řadu přišlo nahrání palivové mapy.
Nejaktuálnější "veřejně" dostupná verze je tzv. mapa 05, která je dostupná zde
Podrobný návod zde překládat nebudu, neboť by to obsahem dalece překročilo rámec této recenze.
Zde je kompletní navod jak postupovat
Ve stručnosti: mapu lze nahrát pomocí software TUNE ECU
řídící jednotka se připojí pomocí servisního konektoru (viz foto) redukcí OBD II/USB k tabletu (nyní už je podporovaná pouze verze pro Android) s nainstalovaným softwarem.
Poté se v záložce ECU zvolí možnost Read Map a nahraje se soubor s mapou.
Občas se stává že se mapa nenahraje napoprvé, tak je třeba postup zopakovat.
V přehledném prostředí je pak možné nastavovat celou spoustu dalších parametrů. Od teplot kdy má spínat/vypínat ventilátor, volnoběžné otáčky, až po resetovaní senzoru polohy škrtící klapky a mnoho dalšího.
Poslední zmíněné je před samotným přehráním palivové mapy nezbytné provést.
Změna v projevu motoru je znát okamžitě po provedení změn.
Motor mnohem plynuleji reaguje na otočení plynu a nízkých otáčkách je mnohem klidnější.
Obrovským pozitivem je snížení spotřeby z dlouhodobého průměru 7,3 l/100km na 6,5 l/100km.
Toto nastavování rozhodně není vhodné pro laika, ale je třeba sakra dobře vědět co člověk dělá. S touto akcí je spojená celá řada rizik a člověk co to dělá by s tím měl počítat.
Na druhou stranu, nestavíme raketoplán na Mars, takže nic nemožného to taky není
Pokud by se někdo chtěl do toho pustit a nevěděl si rady, rád pomohu či poradím
Vlastník | Kejbls | |
---|---|---|
Vloženo | 11.11.2016 | |
Aktualizováno | 3.7.2021 | |
Zobrazeno | 5 637x |
Ahoj.uz je to pár let co jsi to sem vložil. Myslíš že by jsi mi mohl přehrát tu mapu na Future? Pokud nejsi někde z daleka. Já Ústecký kraj. Dík za odpověď Pavel