Ahoj přátelé, tak jsem se konečně odhodlal seřídit vůle ventilů na svém RT. Nejdříve jsem zjistil, že mé památné spárové měrky jsem někde založil a nemůžu je najít. Posléze jsem tedy koupil nové a šlo se na to. Kozlík 10° příjemně vychlazen, pomoc v podobě synátora v plném nasazení a studený motor, tak to byl recept na zaručený úspěch. Potěšilo mě, že v mém origo vercajchu pod sedlem jsem měl origo svíčák a ejhle, dokonce i vytahovák na faju. No super.
Sundal jsem padáky, vyndal svíčky, sundal víka a byl jsem překvapen, jak ten motor je čisťounký.
Zařadili jsme za 5 a pomalu točili kolem, až po zavření sacích ventilů jsem na rozvodovém kolečku srovnal šipku do vodorovné polohy (dík za radu Bohušu) a seřizoval jsem. Po 6 tisících tam už byla dost velká vůle (sací 0,20 a výfukové 0,35), měrka v tom čvachtala. Při jízdě jsem poslouchal po ubrání plynu jemný klepot, to bylo asi ono.
Provedena kontrola vůle pod vahadlem, tolerance do 0,4mm, já mám 0,2mm, asi ok.
Takže nastaveno poctivých 0,15 mm na sacích a 0,30 mm na výfukových.
Pár krát protočeno, přeměřeno a ok.
Svíčky měli krásnou barvu, 3-kontaktní NGK BCP 7ET. Tak jsem je vrátil do motoru.
Vyteklo tak 1,5 dcl oleje, tak po smontování jsem dolil a probnul jsem to.
Naskočilo to na ťuk. Jak se říká - šepot květin. Synátor čuměl jako tele na ...
Zahřál jsem to a vše ok. Tak uvidím při první jízdě jaká bude změna. Nuž, 10°Kozel ve mě a zkušební jízda byla zapovězena
Vlastník | tomcruise77 | |
---|---|---|
Vloženo | 17.7.2020 | |
Aktualizováno | 8.2.2024 | |
Zobrazeno | 2 405x |