Další velký bod, který jsem nemohl přeskočit, aby EVO3 byla fakt bez kompromisu, bylo překopat chlazení oleje z výměníku olej-vzduch na olej-voda. Originální vzduchovej chladič byl na ráně, okamžitě se zalepil blátem a bylo po chlazení. NAvíc zabíral moc místa v místě, kde chci mít nádrž. Takže princip je jasnej: dneska má pěknej plochej výměník každý auto, takže pár hodin u katalogu kellyny, na cestě byl krasavec pro Opla CDTI, vývody vody si naohýbám z trubek, vývody oleje budou kostka hliníku, posvařuju tigem, kde je problém? Problém je, že se mezi to nevejde hořák.
Takže na Alík, a objednat dloouhatý hubice, panáka na klepání prstů, a s pár opravama byl výměník na světě.
V podstatě okamžitě při otevření termostatu se začne ohřívat od vody, která jde z chladičů, a má tou dobou něco okolo 50°C, až do plné provozní teploty, kdy ji voda za chladičem chladí. V tu dobu má voda mezi 60-90°C, olej 90-110°C. Výměník má na vstupu oleje čidlo teploty pro budík. Druhé čidlo mám v termostatu, takže pěkný přehled o teplotě vody a oleje.
Expanzka chladiče vody se vešla krásně mezi svody. Dvě hodinky a je na světě. Žádný velký složitosti v ní nejsou, snad jen vymyslet uchycení k moto, to byl zas 3D autocad v lebce. Přál bych si vidět svůj výraz, když něco takového vymýšlím.
Vlastník | Tača | |
---|---|---|
Vloženo | 2.10.2019 | |
Aktualizováno | 21.8.2024 | |
Zobrazeno | 2 879x |