27,01,2022 doba dementních telefonů mě donutila k tomu, že jsem tady nic kloudnýho dlouho nenapsal. Tak popořadě. Kdybych měl vypisovat co všechno se na té motorce posralo tak jsem tu do zítřka a stejně to nebude vše, protože toho bylo.
Bez výměny benzínového a vodního čerpadla, jsem dělal už všechno. Na tachometru mám k dnešnímu dni nalítáno 234tis km. A na konci roku mě poslala motorka žádost o novější motor, odpouroučeli se nejspíš zadní kruhy na pístu, sežralo to po výměně oleje a prvního projetí cca300km celou olejovou náplň. Smrděl jsem na sto honů, kámoši si stěžovali. Ani jsem nestačil něco hledat a kamarád mi dal svůj sedm let nejetej a s opraveným prasklým deklem po bočáku, motor. Bočák šel na kámen a bez té dodatečné výstuže šel do hajzlu i s kusem bloku. Celých sedm let byl motor s dírou a naskočil bez problému.
Teď má motor něco málo přes 32tis, takže pro mě jako nový. Jde slyšet na ucho, že je tišší. Pocitově výkonější zatím ne, ale dám mu čas se semnou sžít.
Můj starý motor rozeberem a vše opravíme abychom měli zase do náhrady.
Poprvé v životě jsem si koupil pneu špunty. Překvapilo mě, že už nejsem nejpomalejší v terénu, ovšem na cestě mě to limituje, protože nemohu brzdit s kouřícím kolem, což já miluji. Vím pro mnohé blbost, ale já mám motorku hlavně pro pocit. Ekonomicky vůbec nepřemýšlím. Takže si budu muset do budoucna koupit druhou sadu kol na cestu. Peru se s touto myšlenkou už řadu let. Hlína super, ale asfalt je to, co mě dělá opravdu šťastným.
Zkusím co mě těch sedm let nebo osm stálo problémů. Začnem od předu.
Gumy jak jsem psal mám tak na 2000km zadek a předek 3500km. Není to vlastnost motorky, to je čistě moje radost z řízení.
Koupě předního ráfku od exelu, original jsem nakopl a vyhnul patici. Vymezovací kroužky z nerezu na osu předního i zadního kola, tady z fora.
Přední desky brembo, poprvé, kotouče původní.
Ložiska v krku řízení z nějakého VZV vozíku, co má v zadní nápravě na 3,5tuny. To mě snad přežije.
Ze světla sundané přidávné ochranné plexisklo a nahrazeno drátěným krytem.
Zvýšení řidítek o 5cm, pomocí mezikusů z číny. A už několik let drží a tlamu jsem s nimi taky hodil a ne jednu.
Vyhřivané hefty tam sice byli, ale zapojil jsem na přes klíček, ať si nemůže nějaké děcko nebo dementní dospělí hrát.
Rozšíření zrcátek od f,Marcelus, to jsem ale dostal, nekupoval.
Nefunkční sdružený pravý přepínač, nebyla tam světelná houkačka.
1x plynové lanko, roztrhlo se u karbců v té kolébce
Čínský ukazatel tlaku v pneu a elektrického napětí (voltmetr)
Několikrát změněn držák tel, nakonec vyměněn za oudorový kryt tel, který jsem následně přišrouboval , drží statečně už několik let na třech umělých packách a nikdy se nevytřepal, což je super. Co super není, je to že už není k sehnání a já kvuli tomuhle nosím dva mobily, sice jen k motorce, ale dva.
Zrcátka vyměněna za sklopná.
Olej ve vidlicích měněn každý rok a asi jednou gufera.
Zlomená řidítka, po předchozím majiteli, nevím který, některý. Zlomená byla pod heftem a já se vlastně držel jen půl trubky
Těsnění pod víčkama nádrží, z jedné při spadnutí stále prolínal benzín, po opravě, žádná změna, zvykl jsem si
2x vyčistěn chladič, chlazení se nezměnilo, pořád 4 - 5 čárek + větrák. Kámoš sotva 3 max 4. Tady bylo léta něco špatně.
2x odvětrávací hadice z nádrží + propojovačka.
asi 5x měněno guferko z odvětravaci klikové komory směřující do airboxu. Všude jsem četl, oprava co zvládne každý, mě se to ale v garažnických podmínkách moc nedařilo. Člověk se pořád učí.
3x baterka
1x startovací relé
2x regulátor dobíjení, z toho jednou mě nechal ve štychu v rumunech, zmrd jeden
1x olejový tlakový spínač mezi válci
2x gumička na startétu, prolínal
sundání předních padáku, usoudil jsem že ty original padáky nadělají více škody než užitku a ta druhá firma je měla zbytečně těžké, ted nevím jak se jmenují
1x měněny, oba, difuzory pod karbcema, ty první byli steřelé
filt vzduchový, každý rok
na motoru dělaný nový rozvody, 2x fouknuté těsnění pod zadním válcem
1x zlomené kolínko na odvod oleje do víka ventilů, přední
jednou svíce
s každým olejem, papírový filtr, drátěný filtr pročištěn a ten v olejové nadržce, dvakrát a pokaždé zbytečně, akorát to zasere motor, takže na to už seru. Nikdy tam nic nebylo a i kdyby bylo, do motoru se to nemá šanci dostat, přes ostatní filtry. Filtrů jak někde na lodi a ne v motorce. Nestěžuji si, jen to říkám
Řetězovku měním + - po dvou sezonách, cca 20tis km, já jsem hovado co se o řetěz vůbec nestará, dokud nedostanu defekt nebo neměním pláště. Jinak voda, bahno a vapka. Nechce se mi. Převod 16/45. Na žádné mašině jsem to nedělal, přišlo mi to neekonomické. Měli jsem dvě sezony místo pevného spoje jen spojku a drželo to.
Spojkový váleček spodní 4x. Neměnil jsem nový, ale vždy použitý a to byla velká chyba. Nakonec jsem koupil s er verze a mám už nějaký čas klid.
Spojka, lamely, původní
1x repase zadního tlumiče
2x zavařen přední svod a jednou zadní
2x zničen zadní blatník
2x zničen řetězový kryt
1x v obou kolech ložiska + jedno rozetový
1x vyměněny panceřové hadice za barevné
Kreaktivní změna zadního světla
Změna blinkrů za super ledkové, jsem si myslel, než jsem byl upozorněn, že nejsou venku vůbec vidět, vyrval jsem je a pořídil z 990 a spokojenost. Už nikdy takovou kokotinu neudělám. Třeba být viděn, kurva, cipe
Změna plotny a vaku na něm připevněn. Bez goly já nikam nejezdím. Tahle motorka potřebuje neustále mít pocit že se o ní člověk stará. Já s ní zažívám pocity co mi nikdy žádná moje dosavadní motorka nedala. Dokáže potrápit v zatáčkách sporty a to mě baví uplně ze všeho nejvíc. Spíš jim vždycky zdrhnu.
Výfuky Bos co mají výborný zvuk a projev
1x náhon na tacho
No aby toho nebylo málo tak kamarád co si koupil tuhle motorku, diky mě, založil facebook ktm950/990adventure a mě nabídl roli správce. Jelikož jsem to nezaložil tak nemohu reagovat jak bych chtěl. Ale to vám říkám, všeho dočasu. Je tam pár blbečků, kteří mě neskutečně serou. Neustále stejné kydy na ty stejné problémy, jako, jaké gumy, teče spojka, kolik oleje a jaký atd.
Teď jsem objednal celopolep a tlumič řízení
Vlastník | fanty-pepik96RR | |
---|---|---|
Vloženo | 4.2.2015 | |
Aktualizováno | 5.2.2015 | |
Zobrazeno | 3 169x |
Věřím, že za pár let napíšeš podobný elaborát, ale první číslice s tvým nájezdem zase poskočí o jedničku
PS: a nečti hloupý kecy na internetech.
Kua draku kdyby tohle četl nějaký odpůrce těchto skvělých strojů, tak by řekl že neustále něco opravuješ ALE..
Kdo čte pozorně a nebo tě dokonce osobně zná, tak mu dojde že ta holka s tebou zažívá víc než s běžnými uživateli. Ne ve zlém, naopak - dokážeš jako jeden z několika využít její potenciál závodního stroje. Vždyť v podstatě tak jak je máme odjezdily Dakar...
Přes 230 km mluví myslím za vše a smekám před ní Kolik takových motorek jezdí???
Motor co tam je teď a tvůj servismann je mi taky hodně blízký . Ten člověk se pustí do jakékoliv výzvy a hlavně si se vším poradí. Na dílně (z fotky) se už slunila nejedna Královna Terénních Motorek i moje tam kdysi byla a dostala skvělou péči od pana M
Ohledně chlazení - taky jsem čistil a proplachoval, odvzdušňoval s kolem nahoru a stejně (tak jak píšeš ty) pohybuju se ve 4 - 5 políčcích na ukazateli. Nechápu jak je to možný že jeho motorka tak krásně chladí..
Gumy..nebo kola.. V tomto ti taky rozumím ikdyž v jízdě na silnici ještě ani pořádně nechápu jak to děláš a odvážím se až na lehký, kterou teď upravuju na sm, protože se mi ten styl začal víc a víc líbit a zkusit se má vše a tak.... , však tomu rozumíš zase i ty, viď?
Díky za všechny co to tu čtou - tohle tvé "nudění" mělo smysl a pro nás ostatní je přínosem.
Pozdravuj všechny co znám a přeji vždy šťastný návrat domů a co nejvíc rohlíků na tvářích při společných chvílích
super story
dobře ty, tak teď už snad bez chujovin hurá sezóno
dal jsem si něco ze záhrádky, mám dovolenou a tak ležím, čumím a nevím
ty ses nám nějak rozepsal, kamaráde