Můj zaměstnavatel dnes spustil zkušební prodej závodního paliva MOL Racing Fuel 102+ a tak jsem s Vámi chtěl o tuto novinku podělit, protože je to minimálně technicky zajímavé a normálně to nekoupíte...
Nechci tady řešit to kdo má dneska jakou marži na palivu, protože to prostě těžko ovlivníte v korporátně založené společnosti, která má vlastní vrty, rafinerie a servisní stanice v 10ti zemích světa. To už je politika
Takže pryč od politiky a pojďme do toho. Vlastně jde o závodní palivo, které dodává MOL i pro závodní vody Škoda Fabia R5. Co se nejvíce řeší je oktanové číslo, které se pohybuje 102,5 - 102,7 oktanu. Má vyšší obsah kyslíku a to min. 3,5% a hlavně neobsahuje klasickou biosložku nebo Ethanol, ale obsahuje ETBE (etyl-terc-butyl-éter). Dnes při natahování do stojanů jsem přičichl a voní trochu jako Toluen
Můj cíl je natankovat do motorky BMW K1200S, která má předepsané palivo N98 a umí si podle dat z LAMBDA sondy upravit palivovou mapu. Nepředpokládám, že rozdíl poznám, ale min mezi N95 a N98 nepatrný rozdíl ve výkonu cítím...
Po natankování je třeba nechat motorku nastartovanou na volnoběh. Po nějaké době (někdo říká po 2x sepnutí ventilátoru chladiče) by mělo být hotovo. Zní to trochu jako čarodějnictví...
Tak to pojďte zkusit Stojí sice 89,90-Kč/litr, ale zkusit to mže každý...
Na závěr jen citace oficiální tiskové zprávy:
- začátek citace -
Od začátku srpna spouštíme na našich čerpacích stanicích maloobchodní prodej vysokooktanového závodního paliva MOL Racing Fuel 102+, a to na dvou servisních stanicích v Praze a Brně. Tato výjimečná pohonná látka patří do rodiny závodních benzínů MOL, které dobyly řadu domácích i mezinárodních sportovních úspěchů. Řidiči budou moci toto vysoce výkonné palivo čerpat do svých vozů až do konce podzimní sezony.
Benzín MOL Racing Fuel 102+ je primárně používán v závodním prostředí. Je vhodný jak pro automobily, tak i motocykly. Jeho vysoké oktanové číslo typicky přesahuje hodnotu 102 a má pozitivní vliv na zamezení termodynamického klepání, neboli nekontrolovaného hoření paliva. Jeho využití vede ke kontrolovanému spalování v motoru bez nežádoucích detonací a tím i k vyššímu výkonu motoru.
„Mimo vysokou energetickou vydatnost vyniká toto palivo i vyšším obsahem kyslíku nejméně 3,5 %, což má také pozitivní vliv na spalování. Vyrábíme ho ve společnosti MOL Racing Fuel Ltd., která produkuje v Maďarsku celou řadu závodních benzínů, z toho dva jsou dovážené do České republiky pro využití v motorsportu. MOL Racing Fuel Hi5 je špičkové palivo splňující nároky profesionálního motorsportu a benzín MOL Racing Fuel 102+ je naopak známý jako hobby závodní palivo," uvedl Martin Pavlíček, vedoucí komunikace společnosti MOL Česká republika.
Závodní benzín MOL Racing Fuel 102+ byl vyvinut s cílem splnit požadavky běžného spotřebitele závodních a sportovních paliv a doporučuje se jak pro nepřeplňované motory, tak i pro přeplňované motory s turbodmychadlem. V porovnání s jinými prémiovými palivy nabízí MOL Racing Fuel 102+ vyšší výkon. Na stojanu je tento benzín označen E10 ačkoliv neobsahuje biosložku v podobě lihu. Ten je nahrazen kvalitnějším ETBE (etyl-terc-butyl-éter), který přináší vyšší výhřevnost a zároveň menší emise. Navíc oproti etanolu neváže ETBE vodu z okolního prostředí, čímž více chrání motor proti korozi a umožňuje i dlouhodobější skladovatelnost paliva.
Palivo MOL Racing Fuel 102+ bude k dostání na servisních stanicích v Praze na Evropské ulici směrem ven z centra a v Brně na adrese Bauerova 4 až do letošního podzimu. Každý řidič si zde může vyzkoušet sílu více než 102 oktanů v motoru, které zajistí ještě lepší výkon automobilu.
- konec citace -
Vlastník | Piki | |
---|---|---|
Vloženo | 25.5.2013 | |
Aktualizováno | 28.12.2020 | |
Zobrazeno | 3 648x |
Tak co mám interní informace, tak i přes tu cenu se to prodává překvapivě dobře