Tento víkend jsem se tak jako každý rok zúčastnil již 17. podzimního setkání motocestovatelů v Křižanově. Bez výhrad jsem vždy přijel na Jawě. Kdysi dávno na 350, jednou na pérákovi 250, poté na 650 a posledních 7 let s Jawou 660. Minulý týden se mi u Jawy 660 rozsypalo ložisko v zadním kole a to tak, že nebylo v mých domácích silách závadu opravit. Kolo jsem tedy odvezl do servisu a motorka je nepojízdná. Moji účast na setkání MotoRoute to ale neohrozilo. Uvažoval jsem na čem jet - pionýr Jawa 20, pérák 250 anebo - skútr Piaggio, kterého vlastním týden...Jawu 20 jsem zavrhl hned, přece jen vyjížd'ky na srazu v délce okolo 100 km a průměrné rychlosti přes 50 km / h. - to by pionýr rychlostně nezvládl. Pérák - to je něco podobného. Ač ho mám již 40 let, víc než 75 km / h. nikdy nejel, prostě to neumí. Vyhrála tedy novinka v mojí garáži - skútr Piaggio. Sice jen dvoustovka, ale vím, že umí jet více než stovkou a tak nikoho nezdržuje.
V pátek se konal jen přesun do místa konání - cca 80 km. Skútra jsem prohnal po D 1 , zvládl to skvěle, i kamiony jsem předjížděl...
Sobota byla jiná. Po snídani se jel "orientační závod" - ovšem nepovinný. Mám s ním zkušenost a vím, že účastnit se závodu není úplná výhra, zvlášt' když jezdím zásadně podle mapy a na každé křižovatce, kde si nejsem jistý směrem, musím zastavit a studovat mapu, zatímco "navigátoři" uhánějí vesele dál...
Už mnoho let tedy v sobotu podnikám soukromé vyjížd'ky po okolí. Letos jsem se vydal na dva hrady a rozhlednu.
Prvním místem, které jsem navštívil, byla zřícenina hradu Mostiště. Slovo zřícenina je dost honosné, ale nevadí. Z hradu totiž zůstaly jen znatelné terénní dispozice a zbytky základů. Je nad hřbitovem ve vsi Mostiště. Areál hradu je zarostlý náletovými křovinami, nicméně - jak píšu - dá se dobře sledovat, jak velký hrad byl, kde byly hradby, snad i obytná část nebo věž. Marně přemýšlím , proč obec či město Velké Meziříčí areál hradu nezkulturní,nedá k němu aspoň nějakou ceduli s popisem a tím ho zpřístupní zájemcům a fandům hradů, mezi něž se i já počítám.
Po návštěvě hradu jsem vyjel nad Velké Meziříčí k rozhledně na Fajtově kopci.Na motorce se dá dojet až těsně pod ní. Vstupuje se skrz turniket za 30.- kč. Výhled z rozhledny je dobrý, návštěva stála zato. Jen zavřená hospoda, kde by si člověk koupil kafe a nějaký upomínkový předmět nepotěšila.
Třetím cílem byla zřícenina hradu Mitrov či Podmitrov. Hrad není velký, ale je dobře přístupný, zachovala se část nejspíš hlavního paláce. Těsně okolo hradu vede i asfaltovaná cesta vedoucí k pensionu Podmitrov. Hrad je na hezkém místě.
Po této návštěvě jsem dojel do obce Borač u Tišnova, kde stojí litinový most. Prohlídka nebyla špatná, dokonce jsem ho prošel.
Následovala cesta zpět do Křižanova. Jako každý rok, i letos několik firem půjčovalo svoje motorky ( Yamaha,Benelli, Triumph ) . Zaujala mně Benelli 800, tak jsem se na ní asi 30 km svezl. Nechci chválit, ale motorka je to příjemná. Pár mušek má, ale za cenu 220 tisíc - co chtít víc ?
Poté jsem se zúčastnil několika přednášek a cestování na motorkách - např. Mailo mluvil o Řecku a Igor Brezovar o Africe.
Neděle je pro mně závěrečným dnem, byt' sraz končí v pondělí. Musí se budovat kapitalismus, neb více dovolené není...
Nedělní společná vyjížd'ka nás, asi 40 motorek, zavedla do Lesné u Znojma. Ve zdejším motomuseu jsem už několikrát byl, ale znám lepší musea a možná až vtíravý přístup majitele musea k návštěvníkům se mi nelíbí. Ani jsem dovnitř nešel, stačilo mi koupit si turistickou nálepku. Cesta do Lesné, jíž vedl Bohouš P. , ovšem byla moc hezká. Klikatící se silnička pod hrady Bítov a Cornštejn - to je nádhera. Zastávka v restauraci či pensionu v Hlubokých Mašůvkách byla i díky přátelskému postoji personálu k nám motorkářům podařená a dort , který mi majitelka nabídla, neměl chybu. Místo návštěvy motomusea v Lesné jsem raději popojel k větrnému mlýnu na kraji obce. Ten jsem si v klidu prohlédl a potom se rozjel k domovu.
Skútr jel hezky, běžně 80 km / h., místa až stopatnáct. Spotřeba 3,3 litru mile překvapila, i když na spotřebu opravdu nejezdím. Tento víkend jsem na něm najezdil asi 400 km . A ted' přemýšlím, zda je lepší jezdit na podobné akce na Jawě 660 , nebo na Piaggiu 200. Věřte nebo ne, ono to Piaggio je pohodlnější.
Nu, uvidíme.
-
V Křižanově
-
Afriky...
-
Další účastníci
-
-
Přijely Freewindy
-
...i Guzzi
-
Stánek na setkání
-
Stánek Benelli
-
Mostiště - hrad
-
a ještě zbytky hradu...
-
U rozhledny
-
Pohled z rozhledny
-
a ještě jeden
-
potřetí
-
Rozhledna
-
10 stupňů
-
Světla na vrcholu rozhledny
-
Hrad Mitrov
-
Mitrov podruhé
-
Znovu Mitrov
-
Naposledy...
-
Most pod Mitrovem
-
-
Kostel Mostiště
-
Před vyjížd'kou
-
Na kávě a dortu
-
-
-
V Lesné
-
Poutač musea
-
Mlýn v Lesné
-
...s restaurací
-
Oprava Goldwinga
-
Hezká Benelli v Křižanově
-
Viadukt u Tišnova
-
Borač
-
Pěkná akce , místo orienťáku, bych jel s tebou
Pěkné, Milane.
MotoRoute je vždy super, ta setkání jsou nejvíc
Pěkný výlet.
V tom mlýně v Lesné jsem před dvaceti lety jednou obědval.
Moc hezký výlet
Předem se omlouvám za některé fotky, které nejsou...vložil jsem je, ztratily se - neplatný formát...včetně úvodní....nevím proč.