Již od koupě jsem na motorce měl originál kryty rukou - “blástry”, které výborně fungují jako ochrana před větrem a zimou. Do nějakých 3 stupňů s nimi je možno jezdit, i když nemám žádné zimní rukavice.. Nicméně při případném pádu toho tolik neochrání, protože nejsou dostatečně robustně udělaný a pak jsou na ráně páčky. Kdybych jezdil pouze silnici, asi by mi to takto stačilo, ale tím jak čím dál častěji zavítám i mimo asfalt, je ta pravděpodobnost kontaktu se zemí větší.. Již dříve jsem tak pošilhával po krytech rukojetí s pořádnou výztuhou, které by zabezpečily dostatečnou ochranu jak mým rukám, tak i páčkám..
Na trhu je toho mraky, od různých Ali výrobků až po značkové díly. Já si nakonec vybral blástry od SW-Motech, což jsou vlastně Barkbusters Storm. Vybral jsem si je schválně kvůli velikosti podobné originálům, aby to na jaře a na podzim dobře fungovalo.. Na léto uvidím, jestli bych naopak nevymyslel nějakou odlehčenější variantu krytů, protože je za tim horko.. Montáž sice byla trošku náročnější, než se mi podařilo to tam nějak porovnat, ale nakonec tam jsou.. Malá nevýhoda - oproti originálům jsou nové blastry v přední části víc do strany a tak narostla celková šířka motorky, což je trochu komplikace. Se standardníma řidítkama je to teď 92cm široký. Čili velice brzy tam budou šrámy od futer a branky.. A tím pádem můžu rovnou zapomenout i na výměnu řidítek, který mám koupený, protože ty jsou ještě o pár cm širší.. (kdybych je zaříznul, tak by se mi tam zřejmě všecko nevešlo) No co se dá dělat.. A tak můj Strom vozí Storm :).
Dál přišla na řadu výměna prachovek - vlnovců/harmonik - na vidlici. Bohužel harmoniky co jsem měl byly po dvou letech zpuchřelé a na některých místech již děravé. Těžko říct zda vadou materiálu nebo konstrukcí, která možná nebyla na zdvih 150mm… Jelikož se mi nepodařilo najít nějakou obdobnou alternativu, pořídil jsem neopreny od Acerbisu. A jelikož venku bylo na ježdění ošklivě, tak jsem se pustil do výměny. Napřed jsem ale potřeboval vymyslet, jak zvednout motorku dostatečně vysoko, abych mohl vytáhnout z brejlí kompletní vidlici bez demontáže kola.. ( což díky výztuze v pohodě jde). Odpojit brzdy, abs senzor, uvolnit z nástavců, změřit potřebnou délku (neoprény je potřeba zakrátit). Pak to celý zvednout, uvolnit z brejlí a sesunout vše dolů. Staré harmoniky dolů, vyčistit trubky, nasadit neoprény a vše zas zpětně namontovat. Dotáhnout šrouby předepsaným momentem - třmeny 39Nm, brejle 23Nm. Na upevnění spodku neoprénů ke kluzáku vidlice jsem použil plastové stahovací pásky s možností zpětného otevření, abych při případné kontrole nebo servisu je nemusel střihat, nahoru obyč stahovačky co byly v balení. Hotovo. Sice se mi harmoniky na moto líbily víc, ale doufám že neoprény vydrží trošku déle než zas dva roky.. uvidíme.
Vlastník | HonzaLK | |
---|---|---|
Vloženo | 26.12.2021 | |
Aktualizováno | 18.6.2024 | |
Zobrazeno | 2 682x |