PROFIL MOTORKY

Jawa 500 OHC (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Křesťan
Vloženo 1.9.2012
Aktualizováno 23.9.2023
Zobrazeno 5 546x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Výbrus válce a trocha trápení okolo

Vloženo: 01.06.2024, Uskutečněno: 01.06.2024, Zhlédnuto: 130x


Po závodě už mi Jawa na oba válce nechytla. Když jsem sundal hlavu bylo vidět že ventilová sedla zasluhují pozornost a ve válci jsou rýhy. Naopak vodítka a ojnice byly v pořádku. Ventily mi dal dokupy Lewis. Bohužel jsem zjistil, že nikdo nedělá válec na třetí výbrus.(Vlastně na žádný lichý, 4. a 6. se dá koupit bezproblémů) Bylo mi líto vyběhlý druhý výbrus brousit rovnou na čtvrtý a tak jsem si nechal písty dělat v Domažlicích za 12tis . Požadavkem byla co nejnišší hmotnost. Největší úspory hmotnosti (9g) bylo nakonec dosaženo na ojničním čepu a tím jsem se dostal na váhu Jawáckého originálu 54g . Výbrus jsem svěřil panu Mudrovi z Kralovic. Kroužky na třerí výbrus pochopitelně neexistují a tak jsme je museli vybrousit z těch na čtvrtý. Vršek motru pak složil Radek, který přetěsnil co se dalo. Motor jsem dával do rámu se synem. Jako důvod proč nešel motor na oba válce, se nakonec ukázala vadná fajfka v pravo. Při zásazích do elektriky jsem také převařil držáky cívek a umístil je za sebe, pod nádrž. To mi umožnilo vrátit na stroj centrální stojánek. Po zkompletování stroj ne a ne chitit. Na vině bylo špatně nastavené zapalování o dva zuby. Pak už to šlo. Když jsem poprvé vyjel byla za mnou hned olejová stopa. Na 200 metrech jem poztrácel víc jak litr! Šlo to z filtru (Je tam z HD Panhead) Po přetěsnění filtru a s novou vložkou, už ani kapka. Jenom se mi zdálo, že se mi nevrací moc oleje z motoru do nádrže. Tak jsem přidal plyn v tu chvíly rána. Urthla se mi olejová hadice z průtokového oka. Olej pod tlakem ohodil stěny i strop garáže. Bylo to všude. Ostatní motorky nebyli ušetřeny. Nechal jsem všechno ležet. Vzal jsem si pivo z lednice a šel sledovat finále MS hokeje, ve kterém jsme udolali Švícary 2:0 Druhý den jsem našel závadu. Měla podobu skřípnuté olejové hadice mezi motor a rám. Po jejím odstranění a důkladném odmaštění už bylo svezení o dost radostnější.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Hot Rod dragstrip contest vol 11.

    "Nazdar Outsideře" Tak mě zdravil Ivan, když mi volal, hned jak se vrátil na jaře z Ekvádoru. Bylo to od něj dost troufalé, protože mě na dráze dosud nikdy nepředjel. Tak jsem se na naší sprinrérskou konfrontaci opavdu t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.09.2023
    Uskutečněno: 09.06.2023
  • Hot Rod dragstrip contest vol 10.

    Když jsem zvítězil, nastala dvouletá pauza vynucená koronou. Další dva roky se závod nejel a tak bylo dost času na vylepšování. Bylo mi líto neřadit čtyřku která má nejmenší ztráty při otáčení v převodovce, protože jde o

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 10.07.2022
    Uskutečněno: 12.06.2022
    Komentářů: 1x
  • HotRod dragstrip contest vol.9

    Jawa byla stavěná k tomu, aby vítězila na dráze. Tak že když dva roky po sobě berete stříbro, úplně Vás to už netěší. Před třemi lety jsem dostal od kamaráda lahev Passport whisky, řekl jsem mu tehdy, že si jí otevřeme n

    Typ: Sraz
    Vloženo: 08.12.2019
    Uskutečněno: 07.06.2019
    Komentářů: 1x


TOPlist