PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 550 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MEK0TA
Vloženo 17.9.2022
Aktualizováno 27.3.2023
Zobrazeno 757x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 04.06.2024, Uskutečněno: 04.06.2024, Stav tachometru: 97841 km, Zhlédnuto: 153x


Budou to dvě léta od doby, kdy Katana přešla do mého vlastnictví a může se zdát, že se projekt zaseknul. Opak je pravdou, byť postupuje velmi pomalu - uznávám. Důvod je však prostý - tempo renovace motorky prakticky koresponduje s mým volným časem a chutí se práci na Kataně věnovat, v neposlední řadě ani finanční prostředky nejsou bezedné.
Nicméně, projekt se přece jen trochu pohnul - motor a karburátory jsou plně dokončeny a připraveny - samozřejmě dílčí doseřízení bude ještě nutné (tj. synchronizace podtlaků, možná časování zapalování, volnoběžná směs apod.), ale to hlavní už je.

Co bylo provedeno na motoru:
Začal jsem tím, že jsem motor očistil, padly na to skoro dvě plechovky arvy. Z motoru byl sejmut startér, všechna tři boční víka, vana, víko olejového filtru, a postupně víko hlavy, hlava a blok válců. To vše za jediným účelem: přetěsnit motor. Těsnění pod blok válců bylo ze sady, bohužel vadné - špatný materiál, příliš křehký, praskal vyloženě pod rukama. Těsnění pod víko hlavy zase nepasovalo na tento model motoru - bohužel roky 81 a 82 se liší v pár detailech. Většinu těsnění jsem si sám vyřezal laserovým plotrem z těsnícího papíru (metoda skenování a měření původního těsnění a víka), těsnění pod blok válců jsem objednal od Atheny, těsnění pod víko hlavy jsem si nakreslil v cadu a nechal vyřezat v GMS Zlín z gambitu. Motor prošel přetěsněním i dalších částí: gufera, o-kroužky aj.. Stav motoru jako takový se na první pohled jevil docela dobře, čekal jsem to horší. Ventilové podložky jsem musel shánět několikrát, dokonce i tenčí, než je nejtenčí originál. Tyto podložky (včetně OEM) jsem pak musel bohužel upravovat citlivě na brusce, protože proti originálům, které v motoru už byly, postrádaly zkosené hrany a vnější průměr byl nepatrně větší (tipuji jinou výrobní toleranci) - tzn. nešly nasadit do hrníčků. Rozvodový řetěz byl hluboce v normě a vše ostatní vypadalo také v pořádku. Náhon otáčkoměru nebyl zajištěný - chyběl zajišťovací plíšek, ten jsem si vyrobil. Svíčky byly 2 ks NGK a 2 ks DENSO - ale délkově každá jiná. Stav elektrod docela bída.

Co bylo provedeno na karburátorech:
Tady to bylo o poznání jednodušší - komplet rozebrání do poslední trysky a šroubku, čištění těles i trysek v ultrazvuku. Vše ostatní bylo vyčištěno manuálně. Všechna těsnění nahrazena novými, těsnění plovákovky opět vyrobeno svépomocí na laseru z těsnícího papíru. Hladiny v plovákovkách byly nastaveny zcela různě, lítalo to v toleranci 5 mm! U jednoho plováku byl částečně ulomený nálitek pro osku, naštěstí plovák držel bez problémů a na funkci to vliv nemá. Polovinu nosných šroubů bylo nutné odvrtat vlivem stržených šestihranů a lepidla v závitu. Šroub volnoběhu měl stržený závit, ten jsem vyráběl nový z nerezi.

Navíc jsem zainvestoval a většinu šroubů na motoru i karburátorech (pouze ty, které nejsou pevnostní nebo jinak speciální) jsem vyměnil za nerezové. Aktuálně probíhá fáze čištění dalších komponent - kapotáž, elektrické komponenty aj. Svazek elektriky vypadá v dobrém a původním stavu, stačilo jen přebalit novou izolací. A o ostatním zase příště

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Rozklad téměř na prvočinitele aneb počátek prvního serv

    Nadešel čas na generální inspekci stavu mého nového skvostu. Už jsem to nechtěl dále oddalovat, rozhodl jsem se tedy v sobotním odpoledni, že Katanu přesunu z garáže na dílnu, aby se na neděli "aklimatizovala". V neděli,

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 12.03.2023
    Uskutečněno: 12.03.2023
    Tachometr: 97841km
    Komentářů: 2x


TOPlist