Jedu takhle Fazerem z Liběšic přes CHKO,
spěchám, proto riskuji, a letím jako pako...
A už dost, nebudu tu skládat variace na Mládka. Na trase je každopádně pár hezkých zatáček a létajících horizontů, které nutí k tahání za plyn. V jednom momentu se mi podaří trefit falešnej neutrál mezi pětkou a šestkou (ale ještě to nevím), dám plnej, motor zařve v omezovači (teď už vím), ozve se rána, jak tam spadne zpátky šestka a jedem dál. Po pár kilometrech zjišťuju, že to nějak hůř řadí, a lehce nasranej jedu zpátky.
Řazení se cestou zhoršuje, nejde trefit neutrál a celkově je to celý na hovno. Doma jdu cestou nejmenšího odporu a jako první vytáhnu řadící automat, kde je okousaná hřídel pod ložiskem výlisku aretace kvaltů. Samotné řazení bez automatu chodí zlehka, takže se zaraduju, že závada je objevena. Hřídel není v ČR skladem, objednávku přímo z Japonska samozřejmě ukradnou prašiví celníci a dožadují se výpalného. Jsou to kurvy, ale co mi zbejvá. Po téměř měsíci to konečně poskládám, jdu to projet a hovno, neřadí to dál.
Projev se navíc rapidně zhoršil, nahoru to drhne, dolů mlátí ozubení jak při řazení bez spojky. S chcíplým motorem jde řadit i najít neutrál normálně. Takže spojka ven. Ve vnitřním koši se válí cosi, co vypadá z jedné strany jak hlava nýtu, z druhé (bacha, spoiler jak prase!) jak protimrazová zátka z motoru. Čumím do něj jak blbec a rozjímám, kde se to v něm vzalo a co to kurva je. Dvorní mechanik netuší, dalších x lidí taky ne. Fajn, jde to do skleničky na skříň, koše ven. Oba jsou slušně domlácené od plechů a lamel, to by mohlo být ono.
Znovu Partsdepot, koše nedostupné. Aha. Prošmejděnej celej net, ofiko cena přes 20k, k sehnání jen v USA. Další varianta je antihop verze STM z Itálie za 1000 éček. Skvělý, to se u motorky za 50k kč vyplatí. Takže mikrobruska s pilníkem, zarovnat a odjehlit osekané koše, poskládat... a zas nic. Nahoru to řadí o dost lépe, dolů skoro vždy kovové rány, neutrál nedostupný. Zbývá bazar. V celé republice jsou celkem dva vnitřní koše, o vnějším si můžu nechat zdát. Jeden je naštěstí poblíž, v o dost lepším stavu než můj. Lepší než drátem do oka, jedu pro něj. Znova rozborka, sborka, a ta píča japonská neřadí dál, dokonce je to horší než s původním košem. Spojka unáší jak prase, na stojanu s kvaltem a vymáčklou spojkou kolo haksnou nezastavím.
Mám už palici jak pátrací balón, lamely správně, pružiny správně, tak proč to kurva...? Do noci čumím do servisního manuálu, ověřuju správnost složení a servisní vůle, hledám po cizích fórech a na jednom britským narazím na zajímavou poznámku. Prej tenhle problém způsobuje zátka patřící do spojkový hřídele, co vypadá jak protimrazovka. A že se dá najít vypadlá ve vnitřním spojkovým koši. Ty vole nene
Druhej den si dám třetí rozborku, už ji zvládám v rekordním čase. Zátka ze skleničky jde skutečně podle rady naklepat zpátky do duté hřídele, následuje sborka, modlitbička, start na hlavním stojanu. Klapnu jedničku, kolo dá půl otáčky a zastaví se. Zkušební jízda potvrdí funkčnost řazení, neutrál nalezen. Nevěřícně kroutím palicí, jedna blbá zátka a takovej voser.
Takže mám doma celej automat, náhradní koš s přítlačákem, lamelami a plechy, pět litrů zbytečně utracených a problém byl v debilní zátce, o které se servisní manuál nezmiňuje a na žádném rozkresu není. Supr. Ale jsem rád, že to zas jezdí
Vlastník | Krovak | |
---|---|---|
Vloženo | 25.6.2011 | |
Aktualizováno | 2.8.2014 | |
Zobrazeno | 2 408x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ