PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 25.6.2011
Aktualizováno 2.8.2014
Zobrazeno 2 408x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Spojka, aneb přestalo to řadit

Vloženo: 11.06.2024, Uskutečněno: 11.06.2024, Zhlédnuto: 104x


Jedu takhle Fazerem z Liběšic přes CHKO,
spěchám, proto riskuji, a letím jako pako...

A už dost, nebudu tu skládat variace na Mládka. Na trase je každopádně pár hezkých zatáček a létajících horizontů, které nutí k tahání za plyn. V jednom momentu se mi podaří trefit falešnej neutrál mezi pětkou a šestkou (ale ještě to nevím), dám plnej, motor zařve v omezovači (teď už vím), ozve se rána, jak tam spadne zpátky šestka a jedem dál. Po pár kilometrech zjišťuju, že to nějak hůř řadí, a lehce nasranej jedu zpátky.

Řazení se cestou zhoršuje, nejde trefit neutrál a celkově je to celý na hovno. Doma jdu cestou nejmenšího odporu a jako první vytáhnu řadící automat, kde je okousaná hřídel pod ložiskem výlisku aretace kvaltů. Samotné řazení bez automatu chodí zlehka, takže se zaraduju, že závada je objevena. Hřídel není v ČR skladem, objednávku přímo z Japonska samozřejmě ukradnou prašiví celníci a dožadují se výpalného. Jsou to kurvy, ale co mi zbejvá. Po téměř měsíci to konečně poskládám, jdu to projet a hovno, neřadí to dál.

Projev se navíc rapidně zhoršil, nahoru to drhne, dolů mlátí ozubení jak při řazení bez spojky. S chcíplým motorem jde řadit i najít neutrál normálně. Takže spojka ven. Ve vnitřním koši se válí cosi, co vypadá z jedné strany jak hlava nýtu, z druhé (bacha, spoiler jak prase!) jak protimrazová zátka z motoru. Čumím do něj jak blbec a rozjímám, kde se to v něm vzalo a co to kurva je. Dvorní mechanik netuší, dalších x lidí taky ne. Fajn, jde to do skleničky na skříň, koše ven. Oba jsou slušně domlácené od plechů a lamel, to by mohlo být ono.

Znovu Partsdepot, koše nedostupné. Aha. Prošmejděnej celej net, ofiko cena přes 20k, k sehnání jen v USA. Další varianta je antihop verze STM z Itálie za 1000 éček. Skvělý, to se u motorky za 50k kč vyplatí. Takže mikrobruska s pilníkem, zarovnat a odjehlit osekané koše, poskládat... a zas nic. Nahoru to řadí o dost lépe, dolů skoro vždy kovové rány, neutrál nedostupný. Zbývá bazar. V celé republice jsou celkem dva vnitřní koše, o vnějším si můžu nechat zdát. Jeden je naštěstí poblíž, v o dost lepším stavu než můj. Lepší než drátem do oka, jedu pro něj. Znova rozborka, sborka, a ta píča japonská neřadí dál, dokonce je to horší než s původním košem. Spojka unáší jak prase, na stojanu s kvaltem a vymáčklou spojkou kolo haksnou nezastavím.

Mám už palici jak pátrací balón, lamely správně, pružiny správně, tak proč to kurva...? Do noci čumím do servisního manuálu, ověřuju správnost složení a servisní vůle, hledám po cizích fórech a na jednom britským narazím na zajímavou poznámku. Prej tenhle problém způsobuje zátka patřící do spojkový hřídele, co vypadá jak protimrazovka. A že se dá najít vypadlá ve vnitřním spojkovým koši. Ty vole nene

Druhej den si dám třetí rozborku, už ji zvládám v rekordním čase. Zátka ze skleničky jde skutečně podle rady naklepat zpátky do duté hřídele, následuje sborka, modlitbička, start na hlavním stojanu. Klapnu jedničku, kolo dá půl otáčky a zastaví se. Zkušební jízda potvrdí funkčnost řazení, neutrál nalezen. Nevěřícně kroutím palicí, jedna blbá zátka a takovej voser.

Takže mám doma celej automat, náhradní koš s přítlačákem, lamelami a plechy, pět litrů zbytečně utracených a problém byl v debilní zátce, o které se servisní manuál nezmiňuje a na žádném rozkresu není. Supr. Ale jsem rád, že to zas jezdí

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Palubní počítač

    Jelikož si tuhle potvoru chci ještě nějaký pátek nechat, kontaktoval jsem jednoho evidentně zbytečně chytrého německého inženýra a nechal si od něj postavit jeho vynález zkázy, na kterém údajně strávil přes 1000 hodin v

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 28.05.2016
    Uskutečněno: 28.05.2016
    Tachometr: 30114km
    Komentářů: 4x


TOPlist