Do stejné vody - už po 3tí... Devítikilo bylo nicméně 100x lepší, ale jen 2.5x dražší.
Výška jezdce: 192 cm
První dojmy - Nic moc. Napadeno kutilem, zřejmě lakováno. Co by člověk čekal od 20 let starý motorky za cenu málo přes 30 táců. Ale není nic horšího než napadení kutilem. Servismana, co se vrtal v karburátorech bych pro výstrahu vykastroval.
Motorku bych doporučil pro - Vyšší osoby, technicky zdatné.
Doplňky na motorce - Kufr Givi Maxia, kterou jsem nakonec neprodal. Stará Kappa nebo co to bylo mi totiž ulítla a rozbila se. Viz deník.
Recenze
Moje třetí TDMko, nejstarší. Protože jsem osel, propásl jsem krásný 3VD z Motoshop Tábor (který mimochodem koupil známý ze Subarufanclubu) a tak jsem hledal něco jinýho. S rozpočtem max. 40 tisíc jsem si moc vybírat nemohl a tak jsem koupil nakonec tenhle kousek od Žirovnice. Dlouho jsem váhal, jestli do toho vůbec jít, protože byla napadená kutilem už od pohledu. Ale jeden majitel jí měl 10 let a najel necelých 10 tisíc km a to mě přesvedčilo. Měl jsem si raději dát pár facek a ty peníze utratit smysluplněji, ale o tom až později.
Motorka měla vykuchaný originální výfuky a řvala jako kráva. Plasty nevypadaly moc lepeně (nakonec jsem teda našel 2 sváry) a gumy měly dost vzorku. Tak jsem jí koupil za dobrou cenu (levnější byla už jen ta zřícenina z Bechyně) a říkal jsem si, že za 3-4 tisíce z toho udělám dobrej kus. Ti zkušenější z vás vědí, že jsem se mýlil...
Když jsem to dovezl domů, tak jsem zjistil, jaká jsem kavka. Gumy byly sice krásný, ale obě byly v jiným rozměru. Takže jsem koupil novou přední dvousměsovku a malinko jetou zadní enduro gumu – kdyby bylo třeba vyjet z mokrý louky. Taky jsem pořídil nový originál výfuky, za krásných 2 tisíce Kč. Starý mají sice dobrý chromy, ale jinak jsou k ničemu.
Po přezutí jsem vyrazil na evidenčku po ose. Motorka sice jela, ale startovala bez sytiče a po zahřátí cukala a nechtěla moc jet. Vyměnil jsem svíčky, ale za pár kilometrů byly černý jak bota. Diagnóza byla jasná, bohatá směs. Bejvalýmu majiteli asi nevadilo, že motorka žere přes 9 litrů a na nízký otáčky cuká jako kráva. Mně to ale děsně kakalo, a tak jsem koupil karburátory ze 4TX a přeházel vnitřky. Nějakej vůl totiž původní karburátory poladil do nepříčetnosti. Pružina nad šoupětem byla natáhnutá na dvojnásobnou délku, nad ní bylo ještě navlíklý víčko od Coca-Coly a jehla sice byla na nejvyšším zářezu, ale ten debil vyndal plastový vodítko, takže v komínku lítala jak nudle v bandě. Komínek byl vymačkanej do oválu tak, že to bylo vidět pouhým okem!!!
Takže aktuální stav je, že jsou karburátory po generálce, motorka startuje pouze na sytič a krásně se sbírá od 1800 otáček až do omezovače. Navíc jsem zjistil, že je vepředu o zub větší pastorek, takže dvojka jede přes 130 a trojka přes 160. Při 150ti km/h točí necelých 5 tisíc. To je sice dobré na cestování a spotřebu, ale dost to zabíjí agilitu a zrychlení. Nevadí, až budu měnit řetězovku, dám tam původní velikosti.
Už mi chybí jen dodělat nosič, kufry mám dokonce 2. Olej a filtry jsem samozřejmě vyměnil hned, nikomu nevěřím. Jo byl tam KN filtr v airboxu, ten jsem nahradil papírovým filtrem od Hiflo Filtro. Kdo by ho chtěl, má ho u mně za pivo .
Další dojmy dodám až po srazu TDM. Moje původní nas.anost se změnila ve spokojenost. Celkový náklady jsou jen lehce přes rozpočet a stará pampeliška (jak jí nazval ten známý) mi vyhovuje. Tak jí říkám Pampevlk...
Prodáno v březnu 2017.
Ahoj, stahni si manual tady z motorkaru. Pri vymene oleje musis vypustit olej jak z motoru tak z nadoby (sroub zedpoda na 12ku klic). A samozrejme filtr (taky zespod na 5 sroubech).
Zdravím. Vypadá to že opravdu jste si dost vyhrál s uvedením do normálního stavu. Ja tdm 850 koupil tedkom v pátek. Vypadá slušně, je dovezane z itálie, ale musím udělat nějakou udržbu, jako je vyměna oleje a filtrů. Mužete mi prosím poradit kde co a jak ? Je to má první motorka atak bohužel nevím co kde a jak.
Díky moc Bob
Dobrá práce, motorka a tak 10 bodů.
Jojo u takhle starý motorky si zkrátka musíš dát pozor na všechno a hlavně neuspěchat koupi na základně první dojmu. Zase ale nejde motorku rozebrat do šroubku ještě před koupí ... taky jsem oběvil povařený plasty a novej lak ... jinak se očividně v těhle motorkách hodně vyznáš a dopřeješ ji pořádnou péči, takže za 10b Hodně kilometrů bez nehod přeju
Ahoj,krásná zachovalá průkopnice éry TDM