Hledal jsem ideální moto na dojíždění do práce a víkendové výletování...a našel.
Motorka koupena od soukromý prodejce
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 CS: malý výběr, většina pouze základní výbava, nízká, řemen=pouze silnice
První dojmy - Díky nádrži pod sedlem má BMW nízko těžiště, tak jsem si připadal jak na kole. Podíval jsem se na zatáčku a motorka si sama lehala. Hodně lidí řešilo vibrace, tak jsem se jich trochu obával, ale ani po dni stráveném v sedle jsem je nijak nevnímal. GS je klidná, nezáludná motorka, takže jsme si na sebe rychle zvykli.
Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kteří nikam nespěchají, pro začátečníky, chlapy i ženský, menší jezdce, na dojíždění do práce, na cestování
Doplňky na motorce - ABS, vyhřívané rukojeti, blastry, dvoje padáky touratech, mlhovky, vyšší plexi, vario kufry s topcase, scottoiler, 2x zásuvka, kratší kosti (zvýšená o cca 3cm), reflexní pásy :)
Recenze
No...na výběr géesa jsem šel pěkně od lesa :D. Prodal jsem ninju, koupil auto i když jsem věděl, že dlouho bez motorky nevydržím. Vydržel jsem 2 roky, ale když jsem několikrát změnil bydliště a do práce bych to pěšky nedošel a trápit tdi na tak krátký vzdálenosti se mi taky nechtělo, začal jsem v zimě hledat 250ccm skútr. Kandidáti byli Piaggio X9 a Gilera Nexus. Pak jsem ale zjišťoval, že díly z Itálie asi někdo nosí pěšky, malý kola na naše kvalitní silnice se moc nehodí a že existuje BMW Scarver, kterej je 650, je to motorka a žere míň než skútry..no a GS má taky Rotaxe, vypadá o dost líp a dá se s ním i na polňačku. A tak jsem se ze skútru za 30tis. jen tak na dojíždění dostal na moto za 100, ale doma jsem si to obhájil a tak jsme se na jednu, kterou jsme měli po cestě jeli podívat a ta už je taky doma.
Ani jsem nečekal, že budeme tak jezdit, ale za nějaký 3-4 měsíce najeto přes 6000km. Kromě cest do práce to byla taky týdenní dovolená kolem hranic, přes Rakousko, Německo, ČR a Polsko, takže to jsme se hodně poznali. Cestovali jsme ve dvou s cestovníma endurama 1000+ a všichni byli překvapení jak jsme stíhali, ale tam už šlo hodně poznat menší výkon a taky to, že malý GS je spíš pro jednoho. Naložení ve dvou ve svižným tempu spotřeba 3,8- 4,5l což byla tak polovina oproti ostatním. Jinak minimum jsem měl 3,27l/100km a max ve dvou po dálnici cca 140kmh 4,8l/100km, průměr lehce přes 3,5l/100km opravdu potěší.
Géeso je velmi dobře ovladatelný a táhne pěkně od spodu, takže se hodí na kličkování po městě a do ostrých zatáček, kde mě to s ním baví nejvíc. Jedinej problém mám s výškou. Moto už jsem zvyšoval a stejně v zatáčkách škrtám stupačkama. Na polňačku se s ním dá taky, větší terén jsem nezkoušel. Dálnicím a rovným úsekům je lepší se spíš vyhýbat, ani řidič, ani motorka z toho nebudou nadšení. Ideální cestovní rychlost je tak do 110km/h, ale dá se i ve dvou stíhat větším cendurům do 150km/h. Pro cestování ve dvou bych doporučoval poohlídnout se po něčem silnějším.