bmw_renocar_r_1300_gs_adv



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JDB
Vloženo 11.8.2018
Aktualizováno 14.9.2022
Zobrazeno 1 442x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vhodná na odpoledne i dovolenou. Pohodlná a pro mě s dostatkem výkonu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy)

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 950: Vlastně jsem ji nakonec nekoupil jen kvůli známosti a dobré dlouholeté zkušenosti s prodejcem Hondy.

První dojmy - Před ní jsem měl tři sezóny Integru, takže jsem vzal i nyní verzi DCT. Vše je tam kde má být, zpracování je kvalitní. Motor má dostatek výkonu i vzhledem k mému jízdnímu stylu.

Motorku bych doporučil pro - Klidným jezdcům všech délek tratí.

Doplňky na motorce - Cestovní plexi, vyhřívané rukojeti, originální kufry. V plánu je asi ještě nožní řadící páka. Později jsem dodal ochranný rám s přídavnými světly a nožní řadící páku.




Recenze

Nyní mám najeto 2100 km a celkově jsem velmi spokojen. Mám verzi s DCT, ale cca 90% procent času jezdím v manuálním režimu, tzn. řadím tlačítky. Baví mě to podstatně víc a mám motocykl pod větší kontrolou. Automat (většinou S2) zapínám jen někdy když už se vracím večer domů a přepadne mě lenost. Mám cestovní plexi, takže ochrana před větrem je dobrá. Původní obavy z nepohodlnosti sedla se nenaplnily, nemám problém ani při delší cestě. Rozhodně sedlo nebudu měnit. Brzdy považuji za dostatečně kvalitní. Výkon motoru mi stačí, oproti Integře je to nebetyčný rozdíl. Dost mě překvapil originální výfuk svým hutným zvukem, to se jim fakt nečekaně povedlo. Absolutně není důvod k jeho výměně kvůli zvuku. Tlumení mi vyhovuje, díky velkým kolům není žádný problém ani silnice s dírami. Líbí se mi originální kufry. Do zadního se pohodlně vejde vyklápěčka i s velkým nepromokem a věcmi pro jednodenní vyjížďku a přitom je vzhledově malý. Vůbec neruší vzhled motorky, což je podle mě vzácnost. Abych jen nechválil, tak mám k Africe asi dvě výtky. Nejdřív DCT. Ta možnost volby mezi převodovkou DCT a manuální mi dala fakt dost zabrat, stálo mě to hodně času a váhání. Kdyby byla jen s manuálem, nebylo by co řešit a asi by hodně majitelů mělo větší klid v duši. Druhá věc je to úzké přední kolo. Zdá se mi, že ho v zatáčce můžete tak nějak rychleji dostat na limit přilnavosti. Už jsem se dvakrát trochu kvůli tomu zpotil. Nejsem nijak dobrý jezdec, tak se třeba pletu.

Dodatek po dalších 2000 km: Po čtyřech dnech v Bavorsku a Rakousku s nájezdem 2000 km přehodnocuji názor na DCT. Už neřadím tlačítky, ale nechávám trvale automat na S1, nebo S2. Občas převodovce pomůžu přeřazením, ale fakt už jen zřídka. Zvládá to sama dobře, a to prudké brždění kdy podřadí třeba o čtyři kvalty a při každém podřazení střelí do výfuku je skoro návykové. O správnosti volby DCT už teda vůbec nepochybuju.

Edit rok 2022: Po čtyřech letech odjela v srpnu 2022 motorka dělat radost novému majiteli. Nejdříve plusy: Za čtyři roky ani jedna závada. Prostě jsem přišel, na první brnknutí nastartoval a odjel co jsem potřeboval. Vzhledově nikde ani kousek rzi, žádná ošoupaná barva, osezené sedlo, prostě nic. Motorka vypadala a fungovala pořád jako nová. Navíc je fakt strašně pohodlná. Po 400 km po okreskách z ní sesedneš a můžeš jít sekat zahradu. Když jsem takhle dřív pojezdil na chopperu (Honda VT750 a později Honda VTX1300) tak jsem si mohl jít tak akorát lehnout.
Teď proč jsem jí teda prodal: Jednoznačně velikost, hlavně výška a váha. To známé, že po rozjetí se váha ztratí může být pravda, ale ty s motorkou taky dost často stojíš. Se svými 179 cm jsem si musel dávat pozor kde zastavuji, aby tam nebyl kanál, díra, nebo hodně sklopená silnice. Nikdy mi teda nespadla, ale to připisuji i tomu, že do terénu ani jednoduchého jsem se s ní nikdy neodvážil pustit. Takže na co je pro mě motorka do terénu s jednadvacítkou kolem, když jezdím jen po silnicích? Proč cestovní motorku, když někam dál vyrazím jednou ročně a potřebuji hlavně motorku na 5 hodinovou vyjížďku v létě odpoledne? A nakonec k DCT. Mají to fakt skvěle vymyšlené a udělané ale, jak jsem si to ze začátku pochvaloval a měl to rád, tak ke konci mi normální manuální převodovka a páčka spojky začaly hrozně chybět. Pokud máš motorku jako věc pro radost, a ne jako dopravní prostředek k dojíždění někam, tak to řazení je podle mně hodně podstatná součást jízdy a fun faktor. Navíc jsem taky měl obavu abych neztratil návyky a nezapomněl jak se má řadit. Takže jsem si před prodáním Afriky postupně půjčil několik menších a lehčích motorek s manuálem a byl jsem rozhodnutý jí prodat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 25.12.18 v 21:34 10b.

pepazon75
pepazon75 napsal 26.11.18 v 19:56 10b.

69šakal
69šakal napsal 06.09.18 v 21:08 10b.

Dobrá volba!

JDB
JDB napsal 27.08.18 v 16:40

Recenzi jsem doplnil po dalších více než 2000 km. DCT je super. A také děkuji všem za komentáře.

dydzej
dydzej napsal 17.08.18 v 21:03 10b.

gratulka .. dunlopy v zatackach lepi pekne jen je staci lehce ohřát .. ted tam mam A41 a ty jsou o dost tvrdsi a nedrzi tak dobre ale zase neubejvají .. doporucuju si limity vyzkouset na motardovym okruhu ..

Více komentářů



TOPlist