Krasavice ze všech stran nejlepší na dlouhé cesty, to má ze všeho nejraději.
Motorka koupena od FIRMA:Moto Ostrava (Ostrava - Třebovice)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300: důvod neuveden
První dojmy - Motorka mi padla do ruky hned jak jsem si na ni sedl, proběhla hodinová zkušební jízda a bylo jasno, bude moje...
Motorku bych doporučil pro - kdo má rád daleké cestování, dálnice, zatáčky, na pohodovou i rychlou jízdu nebo kdo se chce vyblbnout v terénu lehkém i těžkém, při dobrém obutí to Tenere zvládá velice dobře
Doplňky na motorce - vysoké plexi, padací rám, přídavná světla, výfuk leovince, gelové sedadlo, kryty motoru, kardanu, vihříváné rukojeti, kufry givi, no prostě viz. foto
Recenze
Motorku jsem si vybrali hned při první návštěvě salonu Yamaha, zaujal nás štíhlý uhlazený, elegantní tvar, žádné ostré hrany. V prvé řadě jsme měli zájem o motocykl s kardanem, na předváděcí jízdu jel se mnou kamarád, který má BMW GS 1200 a domluvili jsme se, že si motorky prohodíme, abychom oba vyzkoušeli obě. Byl jsem i s manželku, jako batůžkem, protože většinou jezdíme spolu. Teď trocha mých pocitů z jízdy na GS zarazily mě vibrace v řídítkách a na sedadle, vibrace v sedadla a stupačkách cítila i manželka. Další věc, která mě zarazila byly vypínače blinkrů na obou stranách řídítek. BMW asi chtělo zaměstnat obě ruce u Yamahy stačí jeden vypínač. Tak a šlo se kupovat, hned cestou domů mi padla do ruky, je pravda, že musím dávat pozor kam motorku postavím, jsem malého vzrůstu, takže musím dávat pozor, abych se nevyvrátil, takže v terénu se moc nevyblbnu. První věc, kterou jsem musel vyřešit, bylo sedadlo spolujezdce, jelikož se manželce po delší trase zdálo sedadlo nesnesitelně nepohodlné, tak aby byla na cestě v pohodě. Úprava se povedla až na třetí pokus a tak jsem si hned upravil i svoje, vložil jsem do sedla gel. Dnes jsme i po 800km jízdy naprosto v pohodě, žena je spokojená, nesjíždí při brždění ani nebolí zadek, super. Druhá věc, kterou jsem upravil byl malý plexi štít, vítr šlehal ze všech stran, koupil jsem větší a dnes mám pocit, že čím větší rychlost tím větší ticho. Nastavení výšky plexi je jednoduché a rychlé, ale stejně si ji většinou nastavíte jednou a pak už s ním nehýbete. Pro větší komfort jsem si dokoupil vyhřívání rukojetí. Kufry od Yamahy nic moc a tak jsem koupil Givi u nich je zadní kufr na dvě přilby, což na každém výletě oceníme, že je nemusíme nosit. Zadní pneu vydržela 15000km, ale ty originál gumy nebyly moc dobré na mokré trávě jsem klouzal a klouzal. Změna pneu vše vyřešila. V základní výbavě je tempomat, výborná věc na dálnici. Dva režimy sport a turist se spotřebou se většinou vlezu do 5ti litrů, na dálnici a plně naložený je to samozřejmě víc. Velké přední světlomety připomínají oči predátora pod hlavní světlomety jsem dodal přídavná světla a také na padací rám. Nejsou na parádu, ale pro větší bezpečnost, abych byl vidět a asi to funguje, když jedu kolonami auta uhýbají jen co se přiblížím. Přístrojový panel je pěkně čitelný za všech světelných podmínek, vše co potřebujete tam najdete. Nádrž 23,5 litrů umožňuje dlouhý dojezd. Na Super Teneré km samy ubíhají, ani nevíte, že jste na druhé straně zeměkoule... No prostě "Teneré se s ničím nesere"
Ahoj,co se stalo že jsi pryč z YouTube?
Fakt nádhera