Jawa 555, kterou jsem koupil od kamaráda někdy v 18 letech a 29 let ležela zaházená v kůlně
První dojmy - Prostě kozel... Jede pěkně, VAPE, ojnice na jehlách a sportovní jednokroužkový píst fungují dobře, s původním karburátorem to ovšem žádná sláva není... Když oželím prsíčka a namontuji 16mm DelLorto s 65 tryskou, je to docela pila... 70km/h po rovině není problém, a to mám 99 kg :-)
Recenze
Je to pro mě nostalgie, na takovém zeleném tátově fichtlu jsem se coby děcko učil základy jízdy, asi jako každý z nás. Kozel tehdy vzal postupně svůj konec, jak se jen jezdilo a moc neopravovalo, poněvadž nebyly zkušenosti a hlavně prachy... Prostě si ho odvezli cikáni a bylo...
Tento kousek jsem koupil již na konci střední školy za celých 500,- Kč s technickým průkazem, ovšem na zemřelého, s plnou nádrží, jinak v podstatě vrak. Proto jsem na něm ani nijak moc nejezdil, v té době jsem již měl Jawu 250, později 350/632, dále starou Yamahu RD 125, tak kozel zahálel a postupně se na něj zapomnělo.
Loni jsem náhodně objevil starý plátěný techničák, který jsem již oplakal a považoval za ztracený. Bylo rozhodnuto o záchranné akci.
Práce s renovací se mi nechce popisovat. Kdo zažil, ví, kdo ne, ať si to zkusí. Cca 6 měsíců práce, vše jsem (krom finálního laku) dělal sám, nakonec se mi povedlo i dopátrat se a určiti dědice, se kterým jsme nakonec pincka převedli. Raritkou je, že mám ponechaný plátěný TP, ve kterým jsem ofiko zapsán jako majitel, i malovanou značku To mě potěšilo...
Na běžné používání je ho škoda, ale v neděli, když je hezky, ho rád projedu a zase je ten svět o něco veselejší
Pekne ses s tim vyhral
Díky za hezká slova Mám radost, že se líbí
Krasavec, jen dodělej linky a bude jak z fabriky.
Pěkný
krasavec,a pěkný popis