Cestovně sportovní létající cihla a nebo taky velká těžká červená raketa.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Láska na první pohled. Krásný design 90.let s ležatým čtyřválcem. Zpočátku nám trvalo si na sebe zvyknout, ale pocit z jízdy všechny překážky zahnal.
Motorku bych doporučil pro - Muzeology? Ale vážně, kdo si dnes kupuje takovou motorku?
Doplňky na motorce - Motorka je zcela nebo z velké části tovární: vysoké plexi, vyhřívané rukojeti, tlumič řízení a kufry jsou originál. Jediné co je aftermarket je šité sedlo. Alternativy k výfuku aby člověk pohledal.
Recenze
Stejně jako jsem před léty koupila starýho boxera především proto, že se mi líbil a stále i po letech líbí, tak ze stejného důvodu mám teď Káčko. Koukala jsem i po starších K100 i K75, ale přestože jsou to určitě dobré stroje, K1200RS je pro mě designový skvost. Je sice těžká, pár plastů vrže, lehce chrastí řetěz rozvodu a skoro se na tom leží, ale jen co se rozjede, všechno tohle jí odpouštím. Každé otočení plynu mi dělá radost.
Jsme spolu jen chvíli a prvních pár týdnů jsem se sebe ptala co si od toho vlastně slibuju a k čemu mi tohle je dobrý. Čím víc s ní jezdím, tím irelevantnější mi ta otázka příjde. Káčko, stejně jako to Géeso si člověk buď zamiluje nebo ho pošle pryč.
Zpětně cítím, že verze RS je z celé řady K asi nejméně praktická - sportovně laděná motorka s nějakými 280kg je exot a nepřekvapí, že bavorský. Dojem z posezu nebyl při první projížďce kdovíjaký a vlastně jediné co mě nadchlo byl motor. Plexi při velikosti lopaty na sníh nepodává oslnivý výkon a to je v horní(=lepší) poloze. Hydraulická spojka je super. Brzdy brzdí, ale mohlo by to být trochu lepší i vzhledem k mase, kterou musí zastavovat. Podvozek robustní, tvrdší, ale vede motorku spolehlivě. Sportovní sklopená řidítka nejsou můj šálek kávy, ale postupem času jsem si zvykla. Sedlo je moc příjemné, ale to proto, že je přešívané.
Káčko je dlouhé, nízké a těžké a člověk se s ním pochopitelně na místě pořádně nadře. Za jízdy je příjemně ovladatelné, ale chvíli trvá, než se s ním člověk sžije. Vzhledem k podvozku je trochu vybíravější na kvalitu silnic, ale snese i ty horší.
I přes sportovnější ladění je Káčko příjemné na delší cestování. Musím na něm ležet, ale když se schovám za lopatu na sníh, můžu jet s otevřeným plexi. Kufry jsou dostatečně velké, takže i nějaká zahraniční dovolená do končin s dobrými silnicemi je reálná.
Verdikt: zůstane doma a uvidí se. Radost mi dělá za jízdy a i když stojí.
Ahoj lépe bych to asi ani nenapsal ,dost to vystihuje i moje zkušenosti,mám tu samou rok 1997.Už jsem musel nechat udělat G.O. repas celého motoru ,včetně nové spojky.Klekla mě totiž na šálech, jsem 3 majitel.Tak mám už i novou spojku,a jinou převodovku.No bylo by to na román.Ze začátku strach ,respekt ,hned od koupě,ale potom to začlo ,prostě byl jsem jak fittipaldi ,akorat na 2 kolech.Teď už jí šetřím po g.o.a i sebe,ale jak říkáš každé zatočení plynem, je boží.A dělá i radost v garáži.Přikoupil jsem na ní i ten asi největší kufr od Givi 56 litrů.Je super ,předloňi jsem byl i v Polsku .Je super na cestování.Tak přeji mnoho km.Johny
Ahoj přesně tak .Je to raketa,mám tu samou pořád ,opatrně přejo mnoho km bez nehod.
Ty se toho nebojíš
super
Ano no jo