Odjakživa jsem měl takový sen, že si jednou slavnou R1 pořídím a vždy jsem přesně věděl, že to musí být tento ročník, protože je ze všech verzí YZF-R1 nejoriginálnější a za mě i nejhezčí - černé metalíze v kombinaci se zlatými koly se dá jen těžce odolat.
Výška jezdce: 187 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 RR: Motorka mě nenadchla tak, jak jsem očekával a přece jenom jsem stále věrný Yamaze.
První dojmy - Zbožňuji CP4 motor od Yamahy a v kombinaci se stabilním podvozkem a sportovním posedem R1 je naprosto perfektní! A co mě na motorce nadchlo nejvíce? Asi to zrychlení - v momentě jak člověk vezme za plyn, tak se z toho stává taková stíhačka na dvou kolech!
Motorku bych doporučil pro - Pro zdatnější a rychlejší jezdce, kteří mají rádi energickou projížďku po okolí a nebo na okruhu.
Doplňky na motorce - Akrapovic koncovky výfuků, tmavé přední plexi, tankpad, krátký držák SPZ, LED blinkry.
Recenze
Protože to není první litrová Yamaha, kterou jsem kdy sedlal a už mám něco odježděno na FZ1-N a MT-10, tak jsem byl na první jízdu hodně zvědavý. Vždy jsem chtěl vědět, jak moc jsou mezi sebou tyto tři modely rozlišné a nikdy jsem nenašel jejich pořádné porovnání. Proto jsem se rozhodl vzít to do vlastních rukou a napsat recenzi pro ostatní, které to taky zajímá.
Nejdříve porovnání s FZ1-N (r.v. 2008) - obě motorky jsou hodně rozdílné, nejvíce se liší podvozkem a pak posedem (na FZ1-N mám níže položené široké řídítka od Rizomy). Co se týče motorové stránky, tak FZ1-N má znatelně nižší výkon v nízkých otáčkách a to i přesto, že jsem na FZ1-N dělal flash řídící jednotky a mám ji odladěnou na brzdě (u Pepoš moto z Břeclavi). Ten výkon tam prostě chybí a kdybych tehdy věděl, že je mezi FZ1 a R1 takový rozdíl, tak bych do FZ1 tolik neinvestoval a rovnou pořídil R1 (tehdy mě to vyšlo i s dodatečnými opravami na 26 tisíc). Co je velká výhoda YZF-R1 oproti FZ1-N, tak jsou tři palivové mapy, které si člověk může za jízdy různě měnit a nemusí spoléhat pouze na jednu (kterou má naladěnou na maximální výkon - teď neberu v potaz použití power commanderu, který jsem ve FZ1-N měl ještě před flashováním ECU). Další věc, ve které YZF-R1 vítězí, jsou brzdy a to i přesto, že na FZ1 mám pancéřované hadice a větší brzdové kotouče - dělá to hlavní brzdový válec od Bremba, který má R1 již v základu. Ten brzdný účinek je vyšší a hlavně se motorka při prudkém zabrzdění tolik netřepe (podotýkám, že na FZ1-N mám dodělaný tlumič řízení, který tento pocit dost zmírnil). Pokud se mám vrátit ještě k podvozku, tak R1 ho má stabilnější a i když na ni člověk přejede nějakou díru, tak tlumiče pracují lépe a tu nerovnost více "vyhladí". Každopádně abych FZ1 pořád nekritizoval, tak musím přiznat, že je obratnější (hlavně v nižších rychlostech, kdy je R1 dost těžká a složitě se s ní manévruje při otáčení a při jízdě na menším motokárovém okruhu - tady je R1 nepoužitelná). Další věc, co se mi na FZ1 líbí je řev výfuku (u obou motorek není katalyzátor), který doprovází časté praskání a tím, že na FZ1 člověk častěji řadí, tak je motor více vytáčený v otáčkách a lépe to zní v nižších rychlostech. A určitě musím zmínit ještě pohodlí spolujezdce (z pohledu mé manželky, která se mnou často jezdí jako batůžek). R1 je pro spolujezdce hodně nepohodlná tím, že sedí o dost výše, než na FZ1 a to sedlo je menší a naklopené více dopředu, takže při prudkém brzdění spolujezdec klouže dolů na sedadlo řidiče. Na FZ1 tyto problémy nejsou a manželce se tam sedí dobře (proto se mnou raději jezdí na FZ1-N, než na R1).
Z MT-10 na R1 ?!
Jinak máš to vymazlený…
Super
Krasa. Nechcete napsat trochu delsi recenzi na porovnani vsech trech stroju. Hodne by me zajimalo srovnani z realneho zivota R1 x MT10.
Honza
krasna motka krasny fotky