Jednoduchá motorka na české silniční tankodromy. Jsou běžně dostupné nové i použité náhradní díly a na internetu je spoustu servisních návodů. Nechci být otrokem servisních nákladů a rád řeším běžné úkony doma.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Neseděl mi vzhled, ale jinak super motorka.
Honda XL 600V Transalp: Nízká. Servisně složitější. V dobrém stavu dražší než srovnatelní KLE500.
Triumph Tiger 955i: Bál jsem se servisu anglána a celkově větší velikosti a výkonu než u ostatních ve výběru.
První dojmy - Ze začátku jsem si zvykal na vyšší těžiště a posez. Na vyšší zdvihy odpružení jsem si zvyknul ihned.
Motorku bych doporučil pro - Sólo jezdec po rozbitých okreskách hledající jednoduchý stroj na provoz a údržbu bez nároků na moderní vymoženosti oceňující surovou mechaniku.
Doplňky na motorce - Padáky RDmoto.
Recenze
Koupeno od známého s jasnou minulostí stroje. Je to jednoduchý stroj na údržbu, tak to mám rád.
Řidičák jsem dělal na SFV650 Gladius a tak jsem čekal, že po přesednutí na Dominatora se budu cítit jak v pravěku, ale nestalo se. Jízda po středočeských silnicích je výborná. Tlumí to skvěle. Se spolujezdcem mi výkon stačí, jen sedlo není ideální pro dva a spolujezdec sjíždí na řidiče.
Spotřebu mám něco kolem 5L/100. Servis zatím pouze ložiska v krku řízení a brzdy (kotouče,desky,kapalina). Vyčištění karburátoru v ultrazvuku. Výměna oleje a filtry samozřejmostí. Měním po 3000km.
Pro mě ideální motorka na výlety po rozbitých okreskách. Na dálnici pouze v nouzi. Ve městě neobratná (oproti skútru co jsem jezdil předtím) a přehřívá se (v léte).
Větší cestování zatím nezkoušeno. Sedlo mi přijde celkem nepohodlné na delší cesty. Třeba se dá zvyknout.
...
Nesmrtelný, slavný jednobuch, kladivo