Yamaha R1_okruhovka
V současnosti asi nejlepší stroj na okruhové ježdění (spolu s BMW S 1000 RR).
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 RR: důvod neuveden
První dojmy - Po letech strávených na silnici (naštěstí bez nehody) jsem se rozhodl, že ty Superbiky už po silnicích honit nechci. Doprava houstne a vlastně to nedává smysl, ale každý tak asi začínal. Takže jsem pořídil čistou okruhovou R1.
Motorku bych doporučil pro - Pro okruhového nadšence.
Doplňky na motorce - Klasická přestavba na okruh.
Recenze
První dojmy (srpen ´21): Oproti Aprili RSV4 (co jsem měl před tím) jsou výjezdy ze zatáček mnohem brutálnější, neřekl bych kvůli výkonu (ten je zhruba stejný), ale to "race" zpřevodování na okruhy dělá svoje. Další benefit zpřevodování je, že jedu všude o rychlost víc. Kde jsem jezdil za 2 mám teď za 3 apod. A už nepotřebuju dávat v Mostě v retardéru a ve vrácáku jedničku. Dvojka to pobere a navíc jsou výjezdy rychlejší.
Zatím si na sebe zvykáme ... má to obrácené řazení, což mi první jízdy dělalo trochu problém. Jízdní vlastnosti super, brzdy super (pancéřové hadice a Brembo Z04 destičky dělají svou práci dobře). Zvuk podobný nebo snad ještě lepší než Aprilia, má to tu "crossplane" klikovku. Navíc Akrapovič koncovku a svody bez katalyzátoru. Další okruhové dny jsou v plánu, tak uvidíme :).
Paráda