PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kuzbik
Vloženo 28.12.2021
Aktualizováno 29.12.2021
Zobrazeno 2 985x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Fantastickej cesťák, kterej tě podrží i v lehčím offroadu. Do těžšího jsem si zatím netroufnul.

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: důvod neuveden
BMW R 1200 GS Adventure: Nějak to prostě nebylo ono, něco mi tam nesedí. Nejvíc mi asi vadily vibrace motoru a ty válce dole. Asi jde jen o zvyk, takže GSA možná jednou bude na pořadu dne.
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Bavila mě, super zvuk a i ten automat je zábavnej. Mám ho v autě už několik let a tady by mi to vůbec nevadilo. Štvalo mě, jak se potápí, když jsem vzal za přední brzdu. Ale nikterak ji nehaním, je to moc dobrá motorka.
Suzuki DL 1050 V-Strom : Vzhledově se mi moc nelíbí a neseděl mi podvozek, což mohlo být i tím, že jsem ho neměl pořádně poladěnej na svoje kila. A pamatuju si, jak strašně ztuha šla spojka, odpoledne jsem necítil prsty.

První dojmy - Skvělej motor! Nejen ta síla, ale především ta elasticita. A pak pohodlí - zkoušel jsem i novější verze, ale tahle mi sedí nejvíc. Jezdíme vždycky tak 400 - 500 km po okreskách a vždycky je to na pohodu. No a do zatáček jde sama, strašně si užívám serpentiny, ale i delší mírný zatáčky, který se dají projet v dost slušný rychlosti. Pozor, chce to mít mezi ušima srovnaný, než za to člověk vezme - ta síla je tam pořád a nekončící :-)

Motorku bych doporučil pro - Nevím, komu bych ji doporučil, to si musí každý vyzkoušet. 100 lidí, 100 chutí. Snad jsem popsal, proč jsem si ji vybral já.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, šusplech pod motor, přídavná světla, mřížka chladiče, Akrapovic, orig. komplet KTM kufry, orig padáky

Recenze

Je to moje první vlastní motorka…
Vždycky, když tohle někomu řeknu, tak slyším, že jsem magor, brát si takhle silnou motorku, když je to první motorka.
No, ale ona je první vlastní, takže to neznamená, že jsem nikdy nejezdil. Začínal jsem na fichtlu a pak jsem jezdil na všem možném. Docela dost jsem najezdil na MZ 250. Pak jsem si dal asi 15 let pauzu…
Než jsem si motorku koupil, tak jsem asi 4 roky zkoušel různý motorky jako zkušební od dealerů.
Měl jsem Vstrom 1000, Varadero, všechny typy Africa Twin (man. i aut.), KTM 1190, 1290 (S i R) a samozřejmě i GS a GSA.
Co mě ale dostalo je prostě ten motor u KTM a když jsem pak našel inzerát na tu svojí, bylo jasno.
Kupoval jsem ji dráž, než byly normálně na trhu, za to ale komplet vybavenou včetně kufrů a Akrapa a hlavně v perfektním stavu s malým nájezdem (cca 14000 km po 4 letech) a opravdu jen s pár “vadami na kráse”.
Hned první rok mi odešlo palivový čerpadlo. Možná proto, že poslední rok nejezdila.
Štvalo mě to, ale tak to prostě je a každá motorka má něco. Tak jsem to nechal v Racetool opravit (tuším, že cca 10.000,- Kč)
Jinak žádný poruchy nemám.

Jízda je pokaždé zážitek. Umí to být sportovní mašina, polykač kilometrů, enduro do lehčího terénu (vyjel jsem s ní turistickou/cyklo trasu na Velký Šturec - omylem…) a zábavnej kochací stroj.
Jezdím většinou okresky a tam se cítí skvěle. Někdy mám pocit, že bych na 3 a 4 kvalt projel celou republiku. Pořád to táhne od spoda a jak se dostaneš na 5-6 tis., tak je to strašnej nářez a taky strašná sranda.

Pozor, chce to mít mezi ušima srovnaný, než za to člověk vezme - ta síla je tam pořád a nekončí
Moje první jízdy byly s velkým respektem, ale ne se strachem.
Elektronika z tebe lepšího jezdce neudělá, ale podrží tě, když to přeženeš.
Ale ne do nekonečna…

Anti-dive systém je super a motorka se vůbec nepotápí, když jdu ostře na brzy - to mě strašně štvalo u Africa Twin.
Někdo kritizuje slabý přední brzdy. Já jsme s nima úplně v pohodě.
Podvozek je skvělej a rychle si na to člověk zvykne. Postupem času jsem zjistil, jak velký nerovnosti je lepší jezdit pomaleji a jaký zase rychleji.
Ovladatelnost je skvělá a vždycky když přezuju, je to přímo slast. Ale to asi na každý motorce

Spotřebu nějak neřeším, ale umím s tím jet za cca 5,5 a v průměru jsem se ještě přes 6 nedostal.
A to pořád blbnu s tím motorem, takže mám teď i větší spotřebu pneu…

Originál KTM kufry jsou fajn co se týče nandavání, ale jinak mi přijdou malý. Možná je to tím, že neumím jezdit úplně na lehko, ale makám na tom.

Jasně, když vidím jiný motorky, tak se vždycky rád podívám a zajímám se, protože se mi to prostě líbí, ale zatím měnit nehodlám.

Jinak první rok jsem najel asi 10tis. Km a ten druhej kolem 8 tis km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
abbany
abbany napsal 04.01.22 v 08:14 10b.

dobrá volba

Prasoper
Prasoper napsal 01.01.22 v 20:54 9b.

"pamatuju si, jak strašně ztuha šla spojka, odpoledne jsem necítil prsty"
nejsi z původně z OVB

čejen
čejen napsal 31.12.21 v 16:48 9b.

Mám tu samou.Dobrá volba ale pro zkušené jezdce

Brukev
Brukev napsal 29.12.21 v 08:36 10b.

Dobrá volba

Více komentářů



TOPlist