Původní předsevzetí zakoupit motorku, kde už budou rovnou kufry, indikátor řazení, ABS, hlavní stojan, vyhřívané hefty atd., vzalo brzy za své.
Moto jsem zakoupil jako 3. majitel v ČR s nájezdem cca. 28t. km. Předtím byla dovezena ze zahraničí.
Výška jezdce: 187 cm
První dojmy - Byl jsem se ještě podívat na jiný kousek - starší model, který měl najeto údajně přes 50t. km a měl výbavu přesně takovou, jakou jsem si představoval (3x origi kufr, ABS, vyhřívané hefty a krásnou modrou barvu). Nicméně měla místy silné škrábance na laku, naprasklou kapotáž opravenou samolepkou, na zadku širší gumu než je povoleno v TP a nebyla ještě přihlášená v ČR. Kvůli problému s přihlášením, které by znamenalo další starosti s výměnou gumy a převozu na evidečku na vozíku a horším stavu moto, kde se už ozývaly vibrace plastů, jsem se rozhodl připlatit a pořídit novější model a to i bez výbavy. Jinak oproti předchozímu Hornetu 600 jsem se obával větší hmotnosti. Nicméně za jízdy se motorka ovládá velice dobře, do zatáček se krásně klopí a na místě to také není tak hrozné.
Motorku bych doporučil pro - toho, kdo má vyšší postavu, rád cestuje a nechce cestovní enduro.
Doplňky na motorce - Moto má z výroby pouze hlavní stojan.
Doplnil jsem ještě:
- padací rám Givi
- držák na mobil nebo navigaci RAM
- polepy kol
- USB zásuvku
- indikátor řazení
- na 3D tiskárně vytisknuté držáky USB zásuvky a indikátoru řazení, takže není potřeba nikam nic vrtat a vypadá to dobře
- páčky M-Style - krátké-sklopné - rozdíl v ovládání je sakra znát - lépe padnou do ruky - tedy na prsty
Ještě zbývá namontovat zadní nosič s kufrem Givi, boční nosič na kufry a hlavně koupit ty boční kufry.
A na konec prodloužení předního blatníku a zadní blatník.
Recenze
Původně jsem ani předchozího Horneta 600 nechtěl prodávat, protože jsem si ho dovybavil vším, co jsem potřeboval, ale vzhledem k mé výšce (cca. 187cm) jsem na něm byl dost zlomený a bolela mě brzy kolena a zadek, takže na nějaké delší cesty to moc nebylo. Nejvíc jsem dal za den 500km a pak jsem celý den masíroval zadek.
Po vyzkoušení kamarádovo CBF 600 jsem se rozhodl, že Hornet půjde do světa a pořídím si taky CBF. Hledal jsem, co jiného by na mou postavu bylo lepší, ale kromě cestovních endur (ideálně Kawasaki Versys nebo Suzuki V-Strom) jsem nic neobjevil. Navíc jsem chtěl opět 4-válec kvůli sametovému chodu bez vibrací.
No a když už přechod na CBF, tak rovnou na litr - šestikilo bylo subjektivně i papírově slabší a navíc vidina pružného litru, kde není potřeba tolik řadit a prostě jede i naložený kufry, byla silnější.
Trochu jsem se obával spotřeby, ale při mém pohodovém ježdění to bere skoro jako Hornet - cca. 5,5 litru na 100km.
Co se týká sedla, tak zatím nemůžu hodnotit jak se na něm dá dlouho v kuse cestovat, protože mám za sebou teprve pár desítek kilometrů, ale kolena jsou na tom rozhodně lépe. Chtělo by to akorát trochu posunout blíž a možná i výš řídítka, aby byl posez dokonalý.
Přední plexi je originál a pro mě je ideální v dolní poloze, v horní mi to fouká přímo na přilbu a turbulence dělají hrozný kravál.
Brzdy se zdají být více než dostatečné a oproti Hornetu půjde i seřizovat přední odpružení.
Doplnění 07/2023
Zima byla dlouhá, tak byl čas na doplnění potřebné výbavy a doplňků.
- prodloužení předního blatníku od Pyramid Plastics - pouze lepeno lepidlem na ABS bez vrtání a drží to jako čert - přiloženou oboustranku jsem raději nepoužil
- zadní plastový blatník Puig 4691J - v místech úchycení má gumové silentbloky, tak doufám, že nebude praskat jako Ermax
- mřížka chladiče z Alíka
- zadní a boční nosiče na kufry (Kappa KR777 a Kappa KLXR208) - monokey (boční odnímatelné) sladěné na jeden klíč
- vyšší přední plexi Plexi Puig 5252W - při plném vysunutí je fakt znát - nápor vzduchu mi jde až nad čelo, takže horní nasávací otvor na přilbě v pohodě dostává dost vzduchu na větrání a 90% much zůstane na plexi a ne na bundě nebo přilbě - oproti Givi má podélné prolisy, které znatelně brání ohýbání při vyšší rychlosti a ani při 180km/h jsem si nevšiml, že by mělo snahu se ohýbat
- prodloužení zrcátek SW-Motech (SVL.01.501.10800/B) - konečně si nekoukám na lokty
- blastery Acerbis X-Tarmac - ruce sice krásně chrání, ale je potřeba doladit jejich polohu, aby nenarážely při plném rejdu do plexi nebo zrcátek - bude to chtít ještě dát delší šrouby, aby ta zrcátka byla výš
- voltmetr s teploměrem z Alíka - kvůli problematickým alternátorům skoro nutnost
- prodloužený držák řidítek - posunutí cca. 3cm nahoru a 2cm dozadu - brzdové hadice netřeba upravovat - na delší cesty umožňují příjemnější vzpřímenější posez
- prodloužení tlačítek palubního počítače - vytištěno na 3D tiskárně - konečně jdou mačkat tlačítka i v rukavicích
- boční kufry Givi V37N + horní kufr Givi V47 s doplněným 3. brzdovým světlem
- LiFePo baterie BS 4Ah - spojená s nákupem odpovídající nabíječky
- výměna předních žárovek za Philips X-Treme H7 12V 55W - PX26d
- výměna žárovek v blinkrech za LED verzi spojená s nutnou výměnou přerušovače - teď jsou blinky při blikání nepřehlédnutelné, bohužel to má negativní efekt, že po vypnutí klíčku nezůstanou blikat varovné blinkry, ale po asi 2 vteřinách se vypnou - elektronika to pravděpodobně vyhodnotí jako nízký odběr a odpojí přívod proudu - fungují tedy jen při zapnutém zapalování
- výměna parkovacích žárovek za LED verzi s bílým světlem
Dále proběhlo čištění výfukových svodů pomocí Autosol Bluing Remover s následným vyleštěním. Výsledek mě překvapil už po ošetření prvním přípravkem.
Foto asi prozradí víc.
1. původní stav
2. po ošetření Bluing removerem
3. po finálním vyleštění
Akorát montáž zpět spojená s výměnou těsnění svodů je pěkná pakárna - chce to 4 ruce
Samozřejmě proběhla výměna oleje a filtru, výměna chladicí kapaliny za Sheron G12+ spojená s propláchnutím systému a výměna brzdové kapaliny. Tu kapalinu ve spojce nikdo předtím snad ještě neměnil - byl to pěkný humus - spíš bláto.
A nakonec ještě výměna zadních brzdových destiček Nissin 244ST - po zkušenosti s předchozí výměnou za Bremba na Hornetu, které od začátku pískaly při malých rychlostech, jsem zůstal u jistoty originální značky.
No a další tuning už asi potřeba nebude - vše zásadní už jsem dodělal - snad jen jiný držák na navigaci - ideálně nad palubní desku, aby byla lépe na očích. Ale ten na tento model snad nikdo nedělá, takže bude potřeba domácí bastlení.
Moc pěkné CBF-ko
Krásná...akorát nevím, kde jsi došel k tomu, že Versys je cestovní enduro
Taky jsi zapomněl napsat, že sis o kamarádovo CBF propálil nohavici u kalhot a znehodnotil mu výfuk, tak si musel koupit laďák Jinak, krásná technika, teď už jen udržet krok s CBF 600