PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Janek_Bzenecký
Vloženo 25.12.2022
Aktualizováno 27.9.2023
Zobrazeno 1 864x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Proti Blackbirdu se ovládá jako kolo. Pohodlný, uvolněný a vzpřímený posez. Motor není takový tahoun ale má zábavný průběh a navíc není tak rozežraný.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 1000: Asi to není úplně špatná motorka ale proti Fazeru má horší podvozek a brzdy. Výkon nastupuje víc od spodu ale postrádá nějaký razantnější kopanec ve vyšších otáčkách. Sedí se víc jakoby v motorce.
Yamaha FZ1 Fazer: V tu dobu mimo můj rozpočet a navíc méně pohodlná pro dva ale vzhledově daleko hezčí.

První dojmy - Když na mě vyskočil inzerát na teď již mého Fazera tak se mi tomu moc nechtělo věřit a byl jsem celkem skeptický: "původ ČR, 2. majitel, 18 000 najeto, km doložené výpisy z každé STK, původní stav jen koncovka výfuku vyměněná za homologovanou LeoVince. Když jsem jej viděl na živo tak jsem nevěřil vlastním očím. Fazer vypadal jakoby včera sjel z výrobní linky. Jelikož to byl už X-tý inzerát, na který jsem s bráchou jel tak do mě strčil loktem a šeptem říkal: "jestli z tohohle mraku nezaprší tak už teda nevím". O pár hodin později už jsem na něm jel domů.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho komu nevadí její vzhled a hledá univerzální stroj jak na blbnutí tak na cestování a to i ve dvou. Možná bych jí doporučil i začátečníkovi, který je třeba už i starší nebo to má v hlavě dost srovnané.

Doplňky na motorce - Racingové plexi Puig, plně stavitelné a sklopné páčky od Rutana, širší řídítka Acosato, padací protektory od Rutana, klín pod motor v barvě moto, zadní blatník, nosič kufrů Kappa a 3 kufry Kappa.

Recenze

Vše, co se o Fazeru píše a povídá je bezezbytku pravda. Je to motorka ze "staré školy" tzn. docela velká a z dnešního pohledu i těžká ale pohodlná a to i pro 2. I na dnešní dobu má velký výkon i kroutící moment. Ve 2 a s třemi kufry se dá v klidu předjíždět i do prudkého stoupání. Za den se dá ujet velká spousta kilometrů. Cestovním tempem jsem na nádrž ujel skoro 400 km. Spotřeba je velká devíza karburátorového Fazera. I při ostré jízdě se dá pod 8l/100km. Ovšem za předpokladu pravidelného servisu a seřízení jak karburátorů tak ventilů. Co je taky pravda tak podvozek a hlavně zadní tlumič je měkký. Výměna hlavně zadní pružiny pro jízdu ve dvou je nutnost! Já si nechal vyměnit pružiny jak ve předu tak i vzadu a sice za K-TECH. V zadním tlumiči bylo potřeba přeskládat manžety a namíchat směs oleje aby byl schopen pevnější pružinu utlumit. Od té doby je to ale úplně jiná motorka. Spolu se širšími řídítky je daleko agilnější v utažených Alpských zatáčkách a stabilnější v těch rychlých táhlých. Tento upgrade opravdu doporučuju každému majiteli FZS. Co se brzd týká tak jsou perfektní. Stačí 2 prsty. Spojka jde malinko z tuha (srovnávám s Blackbirdem a tam je hydraulická), řazení je přesné bez falešných neutrálů. Ochrana proti větru záleží od použitého plexi na přední masce. Já namontoval racingové Puig. Vzhledově asi nejhezčí, netvoří turbulence ale posílá docela hluk do helmy. Motor je tahoun. Sbírá se od nějakých 2000 ot., kolem 7000 zabere fakt hodně a asi kolem 8000 mu chytnou saze a motorka začne zrychlovat ještě víc. Je to docela prča ale na co bych chtěl poukázat je malý brzdný účinek motoru při zavření plynu. Pokud jedete za někým kdo má například dvou nebo tříválec tak oni po zavření plynu začnou výrazně zpomalovat, Fazer ale ne. Člověk s tím musí počítat a nechat si malinko větší odstup.
Motorka je to skvělá i na dnešní dobu. Hlavně pro někoho kdo nechce dávat spoustu peněz za novější stroje. Má dobrou spotřebu, dobrou dostupnost a cenu náhradních dílů, zábavný a spolehlivý motor, je pohodlná ale na jejím designu už jde vidět zub času.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 01.01.23 v 19:51 10b.

Krásná mašina přejí hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu, nejen v letošním roce

Marfyx
Marfyx napsal 30.12.22 v 23:40 10b.

Krásná. Ať slouží. Vlastnil jsem jí 6 let a můžu říct že lepší mašinu jsem fakt neměl. Úžasná mašina s velkým srdcem. Přejí suché silnice

Janek_Bzenecký
Janek_Bzenecký napsal 29.12.22 v 22:37

Ten výkon je při cestování absolutně nevyužitelný. Jediná výhoda je, že při 100 km/h točí 4 000 ot. což je 1/3 otáčkového spektra takže motor má velkou výkonovou rezervu a nedostává vůbec zabrat.

Riddick
Riddick napsal 29.12.22 v 21:55 10b.

Supér, kdybych ho měl v takovém stavu asi si ho nechám :). Ten podvozek origo je fakt strašná bída ve dvou a s kufrem na doraz... Jinak motor byl supér, jen si myslím že na takové to cestování až zbytečně moc rychlá motorka, jinak bez výhrad. Ať slouží

JenyYamaha
JenyYamaha napsal 29.12.22 v 12:43 10b.

také mám Fazer a , přeji mnoho šťastných km

Více komentářů



TOPlist