Yamaha YZF-R1 RN04 2000... Ikona Superbiků.
Výška jezdce: 179 cm
První dojmy - První dojem je jasný:-)... Po roce shánění konkretního modelu v konkrétních barvách se podařilo... Jupí!!:-)
Motorku bych doporučil pro - Pro nadšence do starých SBK..
Doplňky na motorce - Originál!!!..
Recenze
Další kousek na koukání v garáži je doma
Druhý model legendární karbecové R1 z doby kdy jsem chodil do páté třídy na základní škole.
Již delší dobu jsem pokukoval po dalším starém Superbiku. A protože jsem před pěti lety založil skupinu pro nadšence R1 a pořádám srazy. Bylo jasné, že je v pořadí již třetí R1 ( viz profil, již jsem vlastnil RN09 2003 a RN22 2012). Ikdyž těch motorek co by se mi líbilo v garáži je porád hodně. Bohužel finance jsou omezené, ale o to větší radost mi pak dělá...
Motorku jsem koupil v květnu 2022 od paní která ji vlastnila 16 let a posledních 5 let už jen stála z důvodu zdravotního stavu majtelky. Sháněl jsem ji téměř rok . Měl jsem jasně daný model i barvy a proto sehnat něco v puvodním stavu bez zásahu kutila bylo dost těžké, ale podařilo se... Motorka měla pár kosmetických vad což se vyřešilo. Lehce vyrezlou nádrž z doby kdy stála. Pneumatiky Dunlop D208 z roku 2009.Lehce odřený výfuk atd. Naštěstí se většina věcí podařila vyřešit hned a zbylé věci tedka v zimě a až na pár drobných blbostí už je vše hotovo včetně běžněho servisu jako vyčištění a seřízení karburátorů, ventilů, oleje svíček, brzdovky atd atd.
Když se na ní človek podívá těžko věří , že jí je 23 let... V roce 2000 to bylo nejostřejší náčiní v superbikovych litrech a podle toho také vypadá a navíc je skutečně nádherná. Je radost se podívat na pestré zbarvení kapot, krásného hliníkového rámu nebo ikonických brzdičů s modrým eloxem, stejně tak ten titanový výfuk. Hlavně když si člověk uvědomí co Yamaha předvádí dnes s designem kde je vše obyčejné , černé, motorka je v jedné barvě bez samolepek atd...
A další překvapení přijde když si na ní sednete... Sedí se na tom jako na cesťáku (myšleno s nadsázkou , proti lavici ZXR 750J je vše cesťák ) Navíc tím že je motorka v originále včetně výfuku a celá tichounká a kultivovaná , pusobí na mě neskutečným klidem. I přes to že na klasický čtyrválec táhne velmi solidně od spodu. Má slušný střed a velmi silný vršek . Ani po 23 letech nemá problém ukázat 299Kmh. Ale když jste zvyklí čubku V4 z Noale která se vás snaží servat, je tohle úplnej miláček. A jako celek funguje R1 naprosto bravůrně... Poprvé vživotě jsem ocenil originální brzdové gumové hadice a asi chápu proč se stále na některé motorky dávají... jednoduše v nich máte větší cit a mnohem lépe se brdy dávkují než u pancéřů je to takové celé příjemnější pro ,, normální jízdu´´ Což je tady v pořádku protože nechci babku honit a držet jí u tlamy. občas se na ní svezu svižněji a tím to končí
..
Krasavice, legenda, vlhký sen
Nádhera, co víc dodat!
Že nás ty starý mrdky táhnou prostě víc, než ty moderní.
To mluví prostě za vše. Tohle je neskutečná nádhera a ještě v těhle barvách.
Naprosto luxusní stařenka z vyjímečné doby.
Nádherná.
Nemůžu jinak než za ..