...jako pro mnohé, tak i pro mě to je Téměř Dokonalá Motorka. Není bez chyby, ale určitě stojí za to o ní uvažovat.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Po Fazeru jsem měl strach z nedostatku výkonu.
Aprilia ETV 1000 Caponord: Krásná motorka, ale nesedla mně. Od plexi velké turbulence a díky dlouhým převodům se mě zdála méně agilní, než jsem od ní čekal. Navíc navštívený kus byl v hrozném stavu.
Suzuki DL 1000 V-Strom: Když jsem se na ni jel podívat, byl jsem přesvědčen že je to \"ONA\", stejné proporce jako 650, jen silnější motor. Pravda byla taková, že ergonomie byla super, ale ten motor mě nesedl. Ucukaný, hrubá převodovka...
Triumph Tiger 955i: Protože prodejce nebyl ochotný mě ji nechat projet ( bylo škaredě) a protože jsem na ní měl stejně zalomené nohy jako na Fazeru, tak jsem hledal jinde...
První dojmy - Po několika inzerátech různých typů motorek to byl konečně kus který překvapil v dobrém slova smyslu. Byla udržovaná, čistá dobře garážovaná...a vypadala na poloviční nájezd km (při koupi >100.000km). Byl to po všech stranách kompromis.. Jela víc jak DL 650, ale motor nebyl ucukaný jako na DL 1000. Nebyla tak pohodlná jako DL 1000, ale byla pohodlnější, než stávající Fazer a i než Aprilia... navíc výfuky MIVV jízdě dávaly skvělou kulisu...
Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoli, kdo hledá univerzální, nenáročnou motorku za dobré peníze.
Doplňky na motorce - Padací rámy (skvělé odkladiště na nohy při delších cestách).
Vyhřívané hefty + kryty rukou (mohly by být lepší).
Turistické plexi s deflektorem (Darkojak).
3x kufr
Výfuky MIVV
Recenze
Proč jste si vybral tento stroj?
Protože to byl ze všech otestovaný motorek nejlepší v poměru cena/výkon/pohodlí. Celkově se zdála být jako ten správný mix pro mé potřeby. Tzn cesty do práce, výlety po okolí, ideálně po zapadlých cestách různých kvalit, případně jízda ve dvou, nebo dovolená... A také vzhledem k rozpočtu do 80.000Kč nebylo moc co vybrat jiného...
Pokud máte už něco najeto, jaké jsou Vaše zkušenosti? Jízda, motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec, úložný prostor, spotřeba, servis a poruchy. Zkuste se rozepsat...
Motorka splnila co jsem od ní čekal. Postupem času se sice dívám o náhradě, ale zatím rozhodnutí není jisté.
Motor není žádný trhač asfaltu, ale výkonu má dostatek i pro jízdu ve dvou.
Podvozek má celkem slušné možnosti nastavení - jezdím spíše měkké nastavení. Nicméně byla provedena repase jak předních tlumičů, tak zadního a nutno říct, že to motorce prospělo. Enduro z toho nikdy nebude, ať už kvůli malým zdvihům, nebo použitým rozměrům kol, ale na silnice všech možných kvalit je to v pohodě.
Pro jízdu ve dvou by se na delší trasy hodilo o něco víc místa, nicméně je to také záležitost rozměrů posádky.
Na motorce se vzhledem ke stáří a nájezdu dělal nějaký servis, ale vše co bylo provedeno bylo z kategorie výměny spotřebních dílů (kapaliny, filtry, ložiska v kolech a krku řízení, tlumiče, brdové destičky)..
Spotřebu mám obvykle kolem 5,5l/100km a to rozhodně nejezdím "na spotřebu". Při cestování po Rumunsku jsme se dostal na své minimum cca 4,2l/100km. Maximum snad těsně nad 6l/100km.
Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne? Terén, silnice, město...
Je to univerzál který se neztratí nikde. Nicméně nejlépe jí je na okreskách různých kvalit.
Dá se s moto i dobře cestovat?
Určitě existují vhodnější motorky, ale na TDM to jde také dobře.