Ideální stroj pro všechny druhy jezdců. Všestranná motorka na projížďky i vyřádění se kdekoliv, kde na to máte odvahu.
Motorka koupena od FIRMA:M.C.F. cz (Slušovice)
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z650: Na můj vkus působí naživo levně - příliš plastů, které vypadají jak z ali :D plus nižší výkon, dvoupístkové brzdy, horší posez a vyšší cena. Taky jsem chtěl zkusit V a naprostá spokojenost.
První dojmy - Vizuálně je to přepracované staré SV s vylepšeními, takže motorka pořád vypadá klasickým dojmem. Je to naháč v pravém smyslu - je tu jen to nejnutnější a naprosté minimum jakýchkoliv zbytečných plastů. Motorka padla do ruky ihned, jak posezem, tak svižností a ovladatelností.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je stavěna pro menší jezdce, takže třeba pro mě - 176 cm a 75 kg naprosto ideální. Pro vyšší lidi - řekněme nad 180 - už to bude horší. Tzn. pro holky a menší kluky.
Doplňky na motorce - - Spousta "tuning" doplňků z ali - hliníkové krytky (zapalování, expanzka, olejové víčko, ...)
- Padáky RDmoto SL01 + padací protektor do osy zadního kola
- Plexi Givi A3111G
- Nabíječka M-Style UN-2 (2 USB, nenápadné, super funční)
- Držák telefonu M-Style Spine (kompatibilní s UN-2 a celokov - za něj tu motorku zvednete jeřábem)
- Tailbag QBAG Sozia (to je must have - na pití, rohlík a doklady)
- Brašny SW-Motech Blaze (předražené, ale za mě pecka - ani se nehnou a kvalita je TOP)
- fotky s namontovaným příslušenstvím dodám až přestane mrznout (nemám nic, kde bych nebyl já)
Recenze
SV jsem vybral jako svou první motorku a byl to správný výběr. Chtěl jsem 2 válec, naháče, v kubatuře 650. A to moc velký výběr nebyl - Z650, MT-07, SV650 a spousta číňanů (což možná někdy zkusím, ale ještě ten čas nepřišel). MT se mi obecně moc nezdála a Z jsem popsal výše, takže zbylo SV, které mě ještě více přesvědčilo V motorem, brzdami a celkovým vzhledem. (Hornet vyšel o 2 měsíce později).
Takže motor. Jedná se o vidlicový motor 650 se 4 svíčkami a výkonem 54kW/8500 a 64Nm. Motor je rozhodně všestranný a zvládá jízdu v nízkých otáčkách po městech a na kochačku. Sranda začíná v druhé polovině otáčkoměru, kde se probouzí a ten zátah je brutální (na 650). Spousta lidí mě odrazovala kvůli vibracím - a ano, ve srovnání s Hornetem (řadový motor), který jsem testoval loni, je to znát. Hlavně ke konci otáčkoměru - tzn. nad 8000 ty vibrace rostou. Ale není to nic hrozného. Spotřeba se pohybuje kolem 4l - při normální jízdě spíše pod. Na dálnici a při stabilní 130 spíše kolem 4,5.
Brzdy jsou čtyřpístky TOKICO (2 kotouče vpředu) a tady nemám výtek - s přihlédnutím k tomu, co za stroj to je - úplně v pohodě.
Podvozek je poměrně tvrdý a skvěle předvídatelný, osazené pneu RoadSmart 3 jsou taky v pohodě i za deště. Z toho vyplývá, že motorka je spíše na hezčí cesty, ale dá se na tom projet cokoliv, včetně šotoliny (vyzkoušeno - zázrak to není, ale kdo by to od naháče čekal). Jízdu ve dvou jsem nezkoušel a vzhledem k "sportovnímu" sedlu bych to na delší trasy ani nedoporučoval.
Úložný prostor se nekoná - jakože fakt pod to sedlo dáte lékárničku a nazdar.
Servis - motorka teď má 13k a zatím jsem dělal jen garančky a bez problému. Případný kupec jen musí počítat s tím, že servis V motoru je o něco dražší, než řaďáku - např. ventily se dělají na dvakrát.
Jestli je motorka vhodná na cestování si každý musí odpovědět sám. Minulý rok jsem na ní byl na týden v Rakousku a Itálii a spolu s příslušenstvím zmíněným níže jsem naprosto spokojený. Ano ta dálnice je taková horší (absence tempomatu), ale sedla v rakouských a italských alpách jsem si užil maximálně. To si myslím na cesťáku nemáte šanci. A i italské rozbitější cesty zvládlo SV v pohodě. Takže letos znovu.
Celkové zhodnocení? Jsem spokojený a vím, že tohle je motorka, kterou za žádnou cenu neprodám, ani kdyby mi měla zabírat místo v garáži. Dokázal bych si představit lepší výbavu (např. ten tempomat a vyhřívané gripy, ale ty se dají dodělat aftermarketově). Motorku rozhodně doporučuji.
Je to super stroj, za ty peníze. Brzdy by za mě mohli být ostřejší, ale brzdí to. Akorát nevím, jak to děláš s tou spotřebou, já se pod 4.5L nedostanu
SV je moc pěkný jednoduchý (v dobrém slova smyslu) naháč má parádní motor a má výborný poměr ceny a co za ní nabízí. Hodně se mi na ní taky vždycky líbí ten přiznaný rám. Ve všech barevných kombinacích to vypadá pěkně
Skvělá recenze
Hodně zábavná mašinka, mám jen dobré vzpominky.
Pěkná motka, dobrá značka