PROFIL MOTORKY

Ovaobike MCR-M (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník e-Kája
Vloženo 18.4.2024
Aktualizováno 28.8.2024
Zobrazeno 3 012x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.6

Popis motorky


Mini City Racer, neboli malý městský závodní stroj

Více fotografii

Motorka koupena od E-PARK Ostrava - Velice oceňuji profesionální přístup pana Šuhaje, je to moc fajn člověk, který rozumí elektromotorkám nejen po technické stránce , ale i z hlediska jejich prodeje a servisu.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vmoto Stash: Nižší kapacita baterie, nabíječka je externí, není varianta v červené barvě
Tinbot TB-RS1: Zatím se u nás neprodává, nižší kvalita zpracování a komponent

První dojmy - Tahle E-motorka mě oslovila hned na první pohled jak velmi povedeným designem, tak kvalitou použitých komponent a celkovým technickým zpracováním. Má sice oproti mým ostatním strojům trochu odlišnou geometrii, posez a rozměr kol, ale i tak jsem po prvním usednutí na ní a rozjetí se usoudil, že mi sedne jako ulitá :-D

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji všem, kteří mají rádi netradiční a moderní design a nebojí se zkusit jezdit kromě benzínu i na elektřinu :-)

Doplňky na motorce - Univerzální čiré plexi MRA Roadshield Classic včetně montážní sady, Držáky Ram Mounts: svěrka malá s ručním upínáním RAP-B-400U, rameno krátké kovové 60mm RAM-B-201U-A, universální X-grip pro větší mobilní telefony RAM-HOL-UN10BU.

Recenze

Hledal jsem již nějakou dobu modernějšího nástupce za mou bezva e-motorku Brammo Enertia+ a byl to opravdu náročný úkol. Výběr v tomto segmentu trhu není opravdu velký, takže jsem se rozhodoval mezi Vmoto Stash, Tinbot RS1 a Ovaobike MCR-M. Nakonec po pečlivém zvážení vyhrál posledně jmenovaný a myslím, že jsem si vybral dobře.

Tahle e-motorka je velmi sofistikovaně navržená, má nádherný design, kvalitní zpracování a výborné osazení (baterie, elektronika, osvětlení, tlumiče, brzdy...). Motor a řídící jednotka jsou chlazené vodou, zadní tlumič je nastavitelný, motorka má bezklíčkové zapínání, je zde volba třech režimů jízdy a čtyř režimů rekuperace včetně plachtění a další zajímavé vychytávky, ...například i zpětný chod. Taktéž velmi oceňuji, že finální převod z motoru na zadní kolo zajišťuje ozubený řemen.

Prozatím mám na mém Ovaobike MCR-M najeto jen asi 80km, jelikož jsem jí přivezl domů teprve před pár dny, ale dojmy z prvních jízd mám hóóódně pozitivní. Motorka pěkně sedí na silnici díky své váze a robustné konstrukci, krásně drží stopu a naklání se parádně v zatáčkách díky nízkému těžišti a kvalitním pneumatikám. Sedlo mě přesně sedne, jako kdybych jel na koni, ikdyž se mi zdá trochu tvrdší, nohy se mi krásně schovají do výkrojů v kapotáži. Displej je skvěle čitelný a má čidlo okolního osvětlení. Motorka má pod víkem "nádrže" asi 8 litrový úložný prostor včetně USB nabíjecího portu.

Co bych zatím motorce vytknul je, že při nabíjení není prostor s připojeným kabelem uzavíratelný. Nabíjení sice trvá trochu déle, ale je to městská motorka, žádný dálniční křižník. Dále bych trochu zkritizoval zadní madla pro spolujezdce. Ne že bych někoho hodlal vozit, ale občas se to hodí i při manipulaci s motorkou, ale tak drobné prsty bohužel nemám, abych je do té úzké mezery mezi úchyty a sedlem pohodlně nasoukal, takže při manipulaci s motorkou využívám spíše řídítka.

Ještě bych se chtěl zmínit o tom, že tentokrát jsem převoz mojí nové e-motorky naplánoval tak, aby celá moje cesta z Prahy do Ostravy a zpět byla plně elektrická
Takže, nejprve jsem se popovezl v Praze z domova na zastávku vlaku mým elektromobilem. Následně jsem dojel příměstským vlakem na hlavní nádraží v Praze. Zde jsem přesedl na rychlík, kterým jsem dojel na nádraží v Ostravě. Zde už na mě čekal kamarád Milan s elektrickou dodávkou Nissan E-NV200 a odvezl mě z nádraží před showroom prodejce E-Park Ostrava. Po vyřízení všech formalit zakoupení e-moto jsme můj Ovaobike naložili do e-dodávky a vyrazili jsme zpět ku Praze. V Kolíně jsme e-motorku vyložili a já na ní dojel po vlastní ose až do Prahy. Takže den plný elektrizujících zážitků jak se patří

O své další nevšední zážitky, poznatky a zkušenosti s touto nádhernou elektromotorkou se s vámi samozřejmě rád podělím...

...prozatím přikládám alespoň odkaz na zahraniční videorecenzi:



A pokud by chtěl někdo z vás spatřit můj Ovaobike MCR-M naživo, rád se s vámi potkám a popovídám v sobotu 25.5. 2024 na 1. celorepublikovém setkání elektromotorkářů, které bude součástí akce Elektrofest v Pelhřimově

Více info zde:

www.motorkari.cz/motoakce/akce/

A zde:

elektrofest.cz/

22.4.2024
Dnes jsem byl svou novou e-motorku přihlásit do registru vozidel, vše proběhlo naprosto hladce, takže jsem nyní už oficiálně hrdým majitelem prvního zaregistrovaného Ovaobike MCR-M v ČR

Pro ty, kdo nemají s registrací e-moto tolik zkušeností (jako mám například já) mám pár postřehů. Zaprvé bych chtěl upozornit zvláště ty, kteří si hodlají pořídit stroj ze zahraničí (například z Číny) bez oficiálního dovozce z ČR, že typ vozidla musí být nejprve schválený výrobcem nebo dovozcem na ministerstvu dopravy ČR. Bez toho se s vámi na registru vozidel nebudou vůbec bavit. Pokud je splněná tato podmínka, tak se můžete bez obav vydat na úřad a k registraci e-moto na fyzickou osobu budete potřebovat následující: vyplněnou žádost, CoC list, doklad o uzavření povinného ručení (bílou kartu) a občanku. Poplatky se žádné neplatí (pouze u elektromotorek), značka EL je taky zdarma, na STK se před registrací u nového vozidla taky nemusí chodit, je automaticky přidělená a má platnost následujících 6 let. Trvá to celé asi půl hodiny a poté obdržíte osvědčení o registraci vozidla a registrační značku. CoC list by vám měli vrátit. To je vše, jak prosté a jednoduché

27.4.2024
Dnes jsem měl tu čest zúčastnit se aktivně natáčení a focení elektromotorky Vmoto Stash. Je to designově i kvalitou zpracování velmi povedený stroj. Samozřejmě má i své nedostatky, jako každá motorka, nejvíce mě zamrzelo, že nabíječka je externí, ikdyž baterie nejdou z motorky vyndat, tudíž na cestách zbytečně zabírá místo v úložném prostoru nebo kufru/batohu. Na druhou stranu, pokud by se Stash vyráběl i v červené barvě, určitě bych se před koupí hodně dlouho rozmýšllel mezi touto elektromotorkou a mým Ovaobikem



9.5.2024
Už jsem na svém Ovaobiku nalítal zhruba 260km, takže jsem motorku zase trochu víc poznal a mám pár postřehů. Rychlostní silnice okolo Prahy s maximálkou do 100km/h jsou pro tuto motorku jako stvořené, zvlášť když je kvalitní asfalt bez velkých trhlin a záplat. Propadlým kanálům je samozřejmě potřeba se vyhýbat jako na každé motorce, zvlášť když tato má jen 14" kola. Manévrovatelnost při hodně nízkých rychlostech je velmi dobrá a díky kompaktní šířce je motorka vhodná i pro hladké průjezdy kolonama. Co motorka respektive jezdec na ní nebude chtít zažívat příliš často jsou jednak zpomalovací prahy, respektive vyvýšené přechody pro chodce, tam je potřeba opravdu hodně snížit rychlost, jelikož přední tlumiče jsou i díky nižšímu zdvihu hodně tvrdé. Dlažební kostky jsou vcelku v pohodě, ale nesmí v nich být krátké příčné prohlubně/vlny. To je stejný děs přetrpět takový úsek jako výše uvedené vyvýšené přechody. Další kapitolou jsou tramvajové křižovatky v kombinaci s dlažbou. Naštěstí je potřeba dát bacha pouze na kolejnice více vystouplé nad dlažbu, jinak je to OK. Je fakt, že mám obojí odpružení i tlak v pneu hodně na max. ale i přesto je jízda na jakékoliv silnici po městě, která nevykazuje příliš mnoho výmolů velice příjemná a zábavná. Je to zkrátka silniční motorka, nikoliv kroska.

Pak má ještě několik maličkostí, které mě potěšily, ikdyž to na první pohled vypadá jako blbůstky. Motorka mě při zapnutí na displeji pozdraví a zabliká na mě hlavním světlometem a pozičkami. Při vypínání se se mnou motorka obdobným způsobem rozloučí. Senzor osvětlení funguje nejenom pro dislpej, ale taky pro hlavní světlomet, takže například v tunelu se intenzita předního světla automaticky upraví, abych ledkama neprudil protijedoucí vozidla. Klíček je samozřejmě elektronický, jak už jsem zmínil v popisu, takže ho stačí mít v batohu, kapse, nebo ho lze díky vymazlenému pouzdru s karabinkou připnout přímo k pásku u motokalhot.

Jo a už mám i první tuning: koupil jsem si místo originálního napájecího kabelu s přímým konektorem kabel s konektorem ohnutým o 90 stupňů, takže nyní při nabíjení můžu zavřít/zamknout víko prostoru nabíjecího portu

22.5.2024
Počátkem týdne mi dorazilo objednané universální čelní plexi MRA Roadshield Classic a k němu montážní sada. Hodně dlouho jsem předtím hledal vhodný typ čelního plexi, dokonce jsem psal i výrobci do Německa, aby mi změřil rozměry, které nejsou uvedené na internetu. Podle rozměrů řídítek a budíku motorky, který je poměrně široký jsem nakonec usoudil, že toto plexi by tam mohlo pasovat. Takže jsem se konečně vrhnul na montáž a myslím, že mému Ovaobike nové plexi sedne poměrně dobře a i velice dobře vypadá. Jinak plexi a jeho uchycení je velmi kvalitní, zkrátka německá preciznost, takže kvalitní plasty i kovové části, velice jednoduchá montáž a plexi je velmi pevné, jakoby ho někdo k řídítkům motorky přivařil



Dále jsem si pořídil držáky Ram Mounts, konkrétně malou svěrku na řídítka a X-držák na středně velký telefon. Myslím, že to tam pásne taky velice dobře, na svěrku je totiž vedle levého ovladače na řídítkách volné rovné místo, jakoby přichystané k tomuto účelu, jelikož zde není umístěná zadní brzda
Svěrku jsem volil proto, že těsně pod trubkou řídítek vede z levého ovladače svazek kabelů, takže klasická šroubovaná objímka by kabeláž zbytečně ohýbala nebo šponovala (pod svěrkou je volný prostor akorát na průchod kabeláže). Navíc svěrku můžu použít i na jiném místě motorky, například na zadní stupačky, třeba pro filmování za jízdy z jiného pohledu
Pak jsem si ještě koupil držáček Ram Mounts kvůli uchycení třeba videokamery, který se šroubuje přímo místo originálního šroubu ve svěrce uprostřed řídítek, ale do jeho montáže jsem se ještě nepustil. Bohužel jsem později po rozbalení zásilky zjistil, že tento díl mi eshop dodal s chybně vyvrtanou dírou v základně, pro šroub M8 měla díra průměr pouze 6,5mm. Takže jsem tento držáček prozatím v rámci reklamace vrátil a uvidím, zda jej znovu objednám se správným otvorem nebo ne.



23.5.2024
Bohužel mojí radost z úspěšně namontovaného čelního skla zkazila skutečnost, že při prvním pokusu zapnout motorku se nic nestalo a motorka pak ani opakovaně na moje pokusy jí zapnout nereagovala. Nejdřív jsem si myslel, že je chyba ve vybité knoflíkové baterii bezklíčkového ovládání. Zakoupil jsem tedy následující den novou baterii do bezdrátového klíčku, ta původní byla skutečně už trochu vybitá, ale bohužel ani tak to problém se zapínáním motorky vyřešit nepomohlo.



Po konzultaci s prodejcem jsem tedy za pomoci servisního manuálu demontoval pravý boční kryt motorky, abych se dostal ke kontaktům záložní 12V baterie, která má na starosti zapínání motorky. Změřil jsem napětí baterie a měla pouze 9V. Jedná se o lithiovou baterii s nominálním napětím 10,9V, takže byla očividně málo nabitá. Vymontoval jsem tedy záložní baterii z motorky a poslal jsem jí v rámci záruky na kontrolu do odborného servisu. Zde zjistili, že články baterie jsou v naprostém pořádku, tudíž problém je nejspíš ve způsobu nabíjení této baterie. Jak jsem následně zjistil, tak DCDC měnič ze 72V na 13,3V, který má záložní baterii nabíjet, má ve skutečnosti výstupní napětí 12V, což je sice fajn pro ostatní 12V systémy v motorce, bohužel je to pro účinné nabíjení záložní baterie nízká hodnota, zvlášť když se na motorce delší dobu nejezdí. Vymysleli jsme tedy společně s odborným servisem řešení, jak tento problém odstranit. Do boxu záložní baterie byl v servisu přidán další DCDC měnič, tentokrát z 12V na 13,3V. Navíc byl z konektoru baterie vyvedený další, asi 1,5m dlouhý nabíjecí kabel, abych mohl záložní baterii v případě nějakých problémů v budoucnu nabíjet i externím zdrojem, aniž bych musel demontovat boční kryt z motorky. Né že by mě nebavilo kochat se pohledem na kvalitu veškerých komponent Ovaobike i zevnitř, ale přeci jen je to časově náročná operace



Takto vylepšenou záložní baterii jsem tedy namontoval zpět do motorky a do dnešního dne, kdy jsem na motorce najel dalších 500km vše funguje bez sebemenších problémů

20.-21.6.2024
Podnikl jsem se svými dvěma kamarády dvoudenní e-moto výlet z Prahy do Žďáru nad Sázavou a zpět. Naše stroje: Ovaobike MCR-M, Dayi E-Odin, Alrendo Bravo TS. Celkově najeto 309km. Cesta tam přes Kolín a Chotěboř, sucho, najeto 150km, spotřebováno 9,8kWh, tedy 102% kapacity baterie, průměrná spotřeba 6,4kWh/100km. Přespání u kamaráda na střední škole, kde jsme se i občerstvili a na chodbě školy se zároveň dobily i naše e-stroje. Druhý den dopoledne propagace našich e-moto v rámci technického dne školy. Cesta zpět přes Humpolec a Benešov, kombinace sucho/mokro, najeto 159km, spotřebováno 9,4 kWh, tedy 98% baterie, průměrná spotřeba 5,9kWh/100km. Ověřil jsem si tedy, že při jízdě na okreskách ujedu dle kopcovitosti, stylu jízdy, počasí... zhruba 140-160km. Výlet jsme si užili, já vyzkoušel co dokáže můj Ovaobike ujet po okreskách, cestou zpět jsme všichni tři vyzkoušeli voděodolnost našich e-moto a už samozřejmě chystáme další společné zajímavé tripy:)



10.-11.8.2024
Podnikl jsem e-moto výlet se svým kamarádem, tentokrát směrem na Příbram. Místo startu bylo na Zbraslavi, abysme to měli oba zhruba stejně od domova, tedy asi 20km. Vyrazili jsme samozřejmě po okreskách, a to přes Černošice, Řevnici (zde jsme museli chvíli "tlačit" naše stroje po cyklostezce, jelikož hlavní silnice byla rozkopaná) a Hostomice, kde jsme odbočili na Dobříš. Před Dobříšským zámkem jsme si udělali společné foto, načež nás vyhodil správce, že je to soukromý pozemek



Na okraji Dobříše jsme si dali výborný oběd v restauraci Na Prachandě, jen škoda, že tam nemají venku veřejnou nebo soukromou nabíjecí stanici. Naše e-motorky zatím ještě neměli tak velký hlad jako my dva, ale škoda nevyužít času, kdy na nich nejedeme Z Dobříše jsme se vydali po okreskách nejprve do Příbrami, kde jsme lehce nabili své e-motorky a pak jsme pokračovali do jedné vesničky v Brdech západně od Příbrami, kde mám příbuzné. Zde jsem navštívil mého strýce, který mi mimochodem v roce 1989 zařídil koupi nového Simsona S51 Electronic z Příbramské Mototechny. Nostalgie byla obrovská, jelikož Ovaobike MCR-M je moje teprve druhá úplně nová motorka, a tak jsem si na dvorku pořídil pár fotek v podobném duchu jako se Simsonem před 35 lety



V pozdním odpoledni jsme se vydali po okreskách směrem na Beroun, kde jsme u Kauflandu opět občerstvili nejen sebe, ale i naše stroje. Poté jsme se rozloučili, kamarád vyrazil asi 40km domů do Štěchovic a já jsem se vydal prozměnu asi 20km na chalupu k řece Berounce. Zde jsem si po tomto pěkném výletu odpočinul, přespal, nasitil doplna sebe i motorku a druhý den jsem vyrazil zpět do Prahy.



Celkem jsem za ty dva dny ujel asi 240km a strávil jsem na svém Ovaobike a kamarád na jeho Dayi moc pěkné chvíle a společné zážitky

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 09.07.24 v 22:25

RagnarElectric: Taky díky Já sice nejsem úplně závodnický typ, ale ten odpich z křižovatek bez jakéhokoliv hluku a řazení je hodně návykový Taktéž si užívám pohledy chodců a motoristů které míjím, hodně často na mě koukají jako na zjevení z jiné planety

RagnarElectric
RagnarElectric napsal 08.07.24 v 12:32 10b.

Parádní městský závodník. Díky za sdílení zkušeností a informací.

e-Kája
e-Kája napsal 02.07.24 v 19:42

puffybodie: díky, MCR-S vypadá taky velmi dobře, navíc má větší úložný prostor ve falešné nádrži, nakonec jsem ale vzal MCR-M, jednak jsem na něj dostal hodně zajímavou cenu, má sedadlo i pro spolujezdce a elektrické komponenty na bocích jsou lépe chráněné vůči vodě a prachu. Ty kola jsou menší než je u motorek obvyklé, proto je to taky mini-city racer. Je to díky tomu takový kmpaktní elektromotard do městaProfil pneu je hodně zakulacený, takže zvýšeného odporu bych se nebál a navíc to dobře sedí v zatáčkách. Nevýhodu vidím jedině na rozbitých silnicích, nebo při přejezdu například tramvajových kolejí, které jsou vystouplé nad okolní dlažbu, odpružení je i díky menším kolům s menšími zdvihy, tudíš spíš tvrdší, sedlo taky není extra polstrované, takže je to trošku utrpení, ale jinak na pěkných silnicích paráda!

Ohledně hybridní Kawasaki, zajímavý počin, technicky ojedinělé, mě to ale bohužel připadá moc složité řešení, na to jaké benefity z toho plynou. Nemůžu jet jen na elektromotor, aniž bych musel mít spuštěný i spalovací motor, při zastavení na křižovatce musím vyřazovat rychlost nebo mačkat spojku, nemůžu baterii nabíjet ze zásuvky, kapacita mi přijde hodně nízká. Ale zase na druhou stranu to hybridní soustrojí zvedne výkon na úroveň víceobjemových motorů a spotřeba se určitě taky sníží. No uvidíme, kam se to vyvine dál.

puffybodie
puffybodie napsal 01.07.24 v 19:58

Ano, to je jedna z tech co vypadali na showroomu pekne. Nechapu jen ty male a siroke kola. Bylo by mnohem vhodnejsi vetsi prumer kol kvuli nerovnostem na ceste a zaroven uzsi kvuli valivemu odporu a ovladani. Tak jako to melo puvodni CBR 125 atd.

E-smog> Elektromobilite chybi to zasadni. Ta mobilita Po meste, kdyz ma nekdo rodinny dum a ma to v praci kde nabijet, tak rozhodne pecka. Pro mne je ale mnohem zajimavejsi nova Ninja 7 / Z 7 HEV. Tomu se da rikat realna prestupni cesta kdy to umi jak jet (maximalka 200) , tak nezrat (spotreba 3,5 - 4 a to clovek se neplazi) a ciste na baterku to ujede az 30km coz staci i na projeti mesta a nemusim resit nabijeni, protoze se to dobije za jizdy ze spalovaku. A v budoucnu tu spalovaci cast nahradi neco jineho ala vodik nebo jine technologie.

E-smog
E-smog napsal 20.05.24 v 22:44 10b.

Body:
1 za průkopnictví
1 za odvahu
1 za zajímavého koníčka
1 za šíření dobré nálady
1 za inspiraci
1 za popis dle zkušeností
1 za dobré rady
1 za podporu Korejců
1 za nechuť jezdit spalovacími agregáty
1 za selský rozum šmrnclý technickým vzděláním
1 za marnou snahu polidštit pertolheda elektromobilitou, jistě je daleko snazší polidštit opici prací, děkuji za snahu a uctivě zdraví E-smog

Více komentářů



TOPlist