renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-10 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lopuch6
Vloženo 29.6.2024
Aktualizováno 21.8.2024
Zobrazeno 1 476x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vyspělá, nabušená motorka s moderní elektronikou.

Více fotografii

Motorka koupena od Motomo Hustopeče - Dost nadstandardní přístup. Ze vším vycházejí vstříc.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Duke R: v roce 2024 už výběhový model- neměl jsem možnost otestovat. Obavy ze servisu a vyšší cena.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Stach z kvality a servisu (po zkoumání různých FB. skupin). Menší univerzálnost. Cena.

První dojmy - První seznámení proběhlo na testovací roadshow. Vlastně jsem se jel spíš projet na nových motorkách a o nákupu jsem neuvažoval. Po strávení první hodině na verzi SP a další hodině na stanardní verzi bylo rozhodnuto. Silný pocit, že nutně k životu potřebuju zrovna tohle :-D . Motorky mi sedly hned, od první minuty, jako bych na nich už hezkých pár tisíc km najel- tohle jsem ještě nezažil..

Motorku bych doporučil pro - Pro divočáky i cestovatel, jeden z největších univerzálů v této kategorii.

Doplňky na motorce -

Zatím drobností typu chránič chladiče, rolny, tanpad, ochranné sklo na displej. Tvažuju padáky, ale nevím, jestli by neudělaly víc škody, než užitku (úchyt přes rám do motoru, jednobodový)..

Brašny od Qbag (2x 25l.) semnou už zažily dvě předchozí motorky a i pro MT10 se osvědčily.

Recenze

Chtěl jsem silný, rychlý stroj s kterým se dá cestovat ve dvou, ale neztratí se ani při okrskové svižné jízdě. Dost mě lákala moderní elektronika (QS nahoru/dolů a tempomat jsou fakt návykové a motorku bez těchto vymožeností bych už nechtěl). Náklonové ABS a kontrola zdvihu předního kola jako třešnička na dortu. Palivové mapy a k. trakce v dnešní době asi standart a funkce brzdění motorem a stavitelný protikluzový systém si nejsem jistý, jestli někdy využiju..

Po testování jsem byl spokojený s podvozkem i u standarní verze. Pro svižnější okrskovou střelbu jsem významný rozdíl u semiaktivního podovzku nepoznal. Možná na okruhu a na rozbitých cestách to bude jiné. Co se mi u semiaktiv. líbí je, že tě motorka "zváží" i ze spolujezdcem a bagáží a podle toho upraví nastavení. Cenový rozdíl u verze SP ale i tak u mě byl neobhájitelný.
Motorka je opravdu, ale opravdu skvěle ovladatelná v utažených i rychlých zatáčkách. Motor je bezpochyby pecka a podle mě hlavně díky malému rozvoru má svůj "punkový" charakter- přední kolo nad asvaltem

Co se týká spolujezdce, měl jsem po přečtení diskuzí a testů trochu strach z vysoko umístěných zadních stupaček. Pro baťoh 160cm/50kg je ale vše OK. Superduke na tom bude pro spolujezdce líp, Tuono hůř.
Edit: Poslední den dovolené v Dolomitech komplet v celé Evropě propšelo, tak i když bych nikdy nečekal, že to udělám, nejschůdnější a nejrychlejší cesta domů byla po dálnici. Spolujezdec a plně narvané brašny, přes 750km na jeden zátah. Jo, byli jsme dolámaní, ale rozhodně to lze.

Zvuk krásný, ale na můj vkus dost tichý. Asi mám rozmazlené uši z předchozí motorky. Oproti testovanému S1000r je ale zvuk MT symfonie.

V testech poukazují na přední brzdu. Ne že by brzdila špatně, ale i přes Brembo pumpu na větší brzdný účinek je potřeba vynaložit poměrně dost síly- v porovnání s např. S1000r, nebo Katanou. Údajně to dle zahraničních diskuzí je řešitelné změnou destiček za jiný typ. V budoucnu určitě chci pancéřové hadice z verze SP.

29.6.2024 motorka po 1600km zajetá. Už ukazuje, co v ní je
20.8.2024 aktuálně 5100km a motorce jsem dopřál druhou výměnu oleje. Další v autorizovaném servise Yamaha v 10tis. km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Robertak
Robertak napsal 05.07.24 v 21:23 10b.

zapomněl jsem na body...

Robertak
Robertak napsal 05.07.24 v 21:18

po mt-10 jsem taky dřív pokukoval.. technika super, akorát je na mě moc maličká, s manželkou už bych se nevešel.. víc se mi líbíl ten starší model, co vypadal jako číslo 5 žije, ale tahle nová je naživo taky úplně super.. tak spoustu spokojených kllometrů, s touhle mašinou to určitě nebude problém

MotoGuzziVibe
MotoGuzziVibe napsal 04.07.24 v 23:17 10b.

Díky za info, musím najít prodejce, který ji má na skladě a půjčuje k testování. Ve Zlíně ji bohužel nemají...jezdím pouze sám, takže spolujezdec mě až tak nezajímá. Musím zajet do Triumphu v Olomouci a zeptat se na pár věcí ohledně příslušenství na Streeta, jestli je možné namontovat klasické zrcátka. Street Triple je vlastně dost hodná motorka a velmi lehká což je výhoda. Když za to člověk vezme tak to samozřejmě jede..., ale MT 10 to už musí být trochu brutal ... .

Lopuch6
Lopuch6 napsal 04.07.24 v 22:57

MotoGuzziVibe: Čau, pokusím se to popsat subjektivně.
1) asi nejsem na vibrace moc senzitivní. Jasně, u dvouválcové Z650 se třepalo vše od stupaček až po řídítka od nastartování.U MT10 od stupaček po řídítka nic necítím. Při tvrdém zrychlení je fakt, že odraz v zrcátkách se při přechodu ze středního do vyššího otáčkové spektra znatelně rozmaže. Mám dojem, že je to kolem 6-7000rpm. Pak už vše OK, při jakékoliv rychlosti.

2) z posedu vůbec neměj strach. Poloha je fakt super. Žádná váha na rukou, ze sedačky k nádrži sjíždět nebudeš. Super je ten hrb, který zabrání, aby k tobě sjížděl spolujezdec. V diskuzích si dost stěžují na polohu stupaček u spolujezdce a na nepohodlí. Pokud ale tvůj baťoh má kompaktní rozměry, bude to vklidu.
Větší porce km mě čeká až v příštím týdnu, tak budu vědět víc. Zatím jednodenní výlet cca 400km a zadek naprosto vpohodě.
Jinak jsem jen o pár cm vyšší a obě chodila na zem celé nedám.

Defaultně je nastavený poměrně tvrdě, takže nerovnosti taky dost pocítíš. Je ale fakt, že zrovna já do nastavení tlumičů moc nehrabu- nerozumím tomu. V létě si chci nechat nastavit SAG dle mé váhy, tak můžu dát vědět.

Výkonu je opravdu u těchto motorek ví než dost ale nemyslím si, že by to byla nějaká neřízená střela (přecejen mapy, trakce atd.). Nebál bych se na ni posadit i méně zkušeného řidiče, který nemá problémy s egem a nepotřebuje se předvádět.

Určitě vyzkoušej, to je vždycky nejlepší test.
Přeju dobrou ruku při rozhodování

Lopuch6
Lopuch6 napsal 03.07.24 v 15:22

Moc díky za fajn komentáře

Více komentářů



TOPlist