PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Maartyy
Vloženo 15.3.2010
Aktualizováno 24.1.2011
Zobrazeno 3 647x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


Nedávno dovezená krasavice, sice neni nejmladší, ale do začátku bude stačit.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Recenze

Mašina, která se mi už dlouho líbila, ale nenapadlo mě že se mi dostane do rukou. Vyšla celkem levně, jede slušně a až na pár detailů odpovídajícíh jejímu věku je bezproblémová.

Najeto 4700km zatím...

Motor:

Vzduchem chlazený,robusní čtyřdobý čtyřválec s karburací,šestistupňovou převodovkou a řetězem s O-kroužky. Výkon 44 kw/8500 ot/min. Hladký nárust výkonu. Dostatečný výkon pro jízdu ve dvou. Zátah začíná někde u 5 tisíc otáček, kdy se zklidní vibrace a v 7 tisících se ukáže pořádný čtyřválcový zátah. Jinak točit se dá krásně až k 10 tisícům, dál už toje celkem trápení. Velmi spolehlivý motor, díky jednoduchému systému dvou ventilů na válec, není třeba ani často seřizovat. Člověk se občas zalekne pazvuků ozívajících se od rozvodového řetězu. Malá spotřeba (od 4,5l až po 6l když za to člověk pořádně tahá). Svíčky jsou dražší záležitost, cena u nás okolo 220kč/kus. Na ebayi se dají ale sehnat svíčky iridiové NGK CR8EIX , za cenu i s poštovným nižší, než kdyby ste kupovali obyčejné svíčky v obchodě, balíček dorazil asi do dvou týdnů.

Podvozek:

Dvojitý kolébkový trubkový rám z oceli, teleskopická vidlice, dvouramenná kyvná vidlice z oceli, centrální pružící jednotka se sedmi stupni nastavení, v předu i vzadu kotoučová brzda. Podvozek se lehce kroutí, ale pokud ji neženete do extrémů je tvrdost dobrá. Přední tlumiče jsou dost měkké, časem to zkusim pořešit. Zadní tlumič díky nastavitelnosti má dostatečnou tuhost. V předu by neuškodil dvojitý třmen, ale i ten jeden je dostatečný. Zadní brzdu doporučuji používat jen ve městě, má tendenci ve vysokých rychlostech sekat kolo když si člověk nedá pozor. Zadní kolo by mohlo být širší, pokud to chce šlověk brát až na stupačku ani širší guma vám to moc neulehčí.

Jízda:

Sedlo je velmi pohodlné, vhodné na cestování. Řídítka jsou dost zvláštní, bolí mě z nich za krkem při delší trase a brzo je vyměním. Pohodová jízda 130km/h po dálnici při 6000 otáčkách je pro XJ jako dělaná. Maximální rychlost sem z ní dostal zatím 190, ale víc ji trápit nebudu. Než jí začnete dávat za uči, je třeba aby se pořídně prohřála, což motoru zabere i 20km a pár vytočení přes 8000 otáček. Pak přichází zvuk mixéru a okamžitá rekce na plyn. Když ji člověk chce hnát pár kilometrů po vyjetí nedostane z ní víc než 150km/h. Polokapotáž je pro mě úžasná věc, nemusím čistit bundu od hmyzu a vítr absolutně neřeším. Projížďka na naháči mě přestala bavit někde u 150km/h a soustředil sem se spíše na držení říditek než na jízdu. Největší slabinou je cestování v noci, motožárovka od philipsu hodně pomohla, ale je třeba dobře nastavit úhel.

Servis:

Opravy a údržbu provádím u známěho, který pracuje mnohem lépe, levněji a spolehlivěji než kde jaký servis. Seřízení ventilů a karburátorů vyšlo asi na 1500,- Olej vyměněn za cca 1000,- Svíčky 900,-. Koupen laďáček HOOD za 3000,- zvuk jak ostrá šestka a výkon nijak neomezil, mezisvod není nijak profi, takže výfuk trochu trčí, ale bude stačit seříznout a navařit pod jiným úhlem. Jínak díly se dají sehnat celkem levně, ze zahraničí.

Bohužel už je prdelka prodaná, kvůli zimě a kombinaci práce se studiem jsem potřeboval nutně auto, takže jsem ji musel prodat. Ale už teď plánuju jakou koupím na jaro, že by konečně Fazer??

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kefi
kefi napsal 11.12.10 v 19:15

Čau, moc pěkná, sice ty svody by to chtělo vyleštit (originál jsou nerezové , to jsem zjistil po dvoudenním leštění ), ale i tak dávám 10 bodů, protože se mi hodně líbí

dragonelle
dragonelle napsal 05.08.10 v 08:06

za 10b...no ty vejfuky to byla katastrofa , ale pěkně si ji ladíš) tak hlavně pohodu v sedle

Maartyy
Maartyy napsal 29.06.10 v 13:24

nwic: Jo tak to netuším, každopádně laďák už je ve výrobě, origo laufy sem v dobrým stavu nikde nesehnal a kupovat nový...10k fakt nevy*eru přes noc

nwic
nwic napsal 27.06.10 v 22:37

Kdo to těm vejfukům udělal, proboha

Maartyy
Maartyy napsal 16.03.10 v 19:58

green: díky, taky přeju hodně šťastných km
chuan: s ventilama pomuze kamos, uz si to steloval sam na svoji masine, spis karbece budou problem a hlavne se musim zbavit skripejicich plastu okolo 4k otacek
Danke: díky, ani ne rebel jak Adobe Photoshop xD az bude kubatura 4 ciferna tak mozna xD

Více komentářů



TOPlist