CH.M.B. 01 je stavba vycházející konstručně z mé dřívější přestavby stroje zipp PRO 50 který jsem použil jako hlavní zdroj dílů pro stavbu.
První dojmy - Skvělá a povedená stavbička
Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo má Bčko, ale chce ochutnat opravdovou motorku.
Recenze
Patřím k těm co se v motorce vrtají minimálně stejně rádi, jako na ní jezdí, ale jsem v přestavbách začátečník. Tuto motorku jsem si postavil na sezonu 2012. Jedná se o plně kapotovanou zalehávačku menších rozměrů s jednoválcovým vzduchem chlazeným motorem o obsahu 250ccm.
Rám byl přepracován aby držel krok se zvolenou pohonnou jednotkou (která disponuje pro zajímavost více než šestinásobkem výkonu původního agregátu). Použitý motor "v základu" šestnáctikoňový jednoválec doplněný o karburaci Mikuni, otevřený výfuk a plíce z materiálu K&N (ovšem vlastní konstrukce). Motocykl je určen na mé běžné jezdění a cestování po vlastech českých. Zvolené zpřevodování motoru, které je spíše do síly v kombinaci s malou hmotností motocyklu (něco málo přes 100kg) a slušným krouťákem motoru dělá stroj poměrně agresivním s tendencí chodit po zadních i na vyšší rychlostní stupně (což mi momentálně vyhovuje, ale netvrdím, že to časem nepředělám jinak :). Vlastní stavba šla poměrně rychle (asi měsíc), nejdéle trvalo shánění vhodných dílů a zjišťování informací od zkušenějších custombikerů. Většina hrubých prací vzala tři celé dny v dílně a dva lidi. Maximální rychlost je kolem 120km/h a běžná cestovní rychlost je 90km v hodině, kterou motocykl velmi ochotně drží i v kopcovitém terénu. Drobnou zajímavostí motocyklu je manipulační zpátečka, která je tam hlavně z legrace, ale docela si na ni zvykám jako na praktickou věc a asi si ji tam už nechám :)
Moto má zasebou v tuto chvíli (asi 10 dnů od prvního startu) přes 1000km včetně jedné delší cesty (600km) a jezdí velmi pěkně a je na zalehávačku poměrně pohodlná i na delších cestách. Prozatím jsem s ní spokojen a hodnotím tuto stavbu jako vydařenou a teším se na další stroj který plánuji na sezónu 2013.
Bližší a aktuální info o této stavbě najdete na www.50ccm.net
zatím nic, až dojde na technickou bude tam nejspíš aspoň šestikilo ;)
teda je to dost odvaha dát do padesátky čtvrt-litr co říkaj na technický?
aha, tak to pak jooo
Prostě tam byla, motor je původem ze čtyřkolky :). Vypadáto, že budu předělávat převodovku na 5ti kvalt, takže se jí budu muset asi vzdát.
stroj máš hezkej ale jak jsi řešil tu zpátečku???