Chtěl jsem dvouvál, který má charisma, není žádá tuctovka a má fun factor, takže nejlépe naháč:) No nakonec jsem zvolil tuňáka a dostal jsem co jsem chtěl :)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 1000S: oproti tuonu slabý motor a rozpočtový podvozek
Cagiva Raptor 1000: motor SV s lepším podvozkem... proč ne, ale nelíbí se..
KTM 990 SuperDuke: cena... malý výběr
Ducati Monster S4R: cena... a desmo rozvod. Motorku si servisuju sám a tohle mě odrazovalo. Nicméně na nějakou ducati jednou asi dojde :)
První dojmy - První dojmy... je to pecka :D Motor má hezky hrubý chod a dává o sobě náležitě vědět jak vrněním , tak zvukem, podvozek je precizní stejně jako bzdy. Sedí se hodně vysoko a stavba je příkladně dvouválcově ůzká. Ergonomie v pořádku až na hodně vysoko umístěné stupačky a oproti japoncům prohozený spínač blinkrů a klaksonu :D Prostě italský litrový dvouválec, který má svoje mouchy, ale chytne za srdíčko..., to se prostě musí zažít a buď se líbí nebo ne. Opravdu to asi nesedne každému.
Motorku bych doporučil pro - Vhodná pro toho kdo ji chce a musí mít :D Nevhodná pro .. začátečníky, rovinkáře, honiče spotřeby a technicky nezdatné jedince...
Doplňky na motorce - Výfuk arrow, KN filtr, čip arrow, diodové zadní světlo, řidítka rizoma, lámací páčky..
Recenze
Tuňáka vlastním asi měsíc a pojezdil jsem na něm asi 2500km, tak je čas shrnout nějaké první dojmy Takže... tuňáček je velmi zábavný, parádní ovladatelnost, hodně solidní brzdy, slušně filtruje nerovnosti ..i na horších cestách není nervózní. Případné náznaky kmitání řidítek celkem zvládá tlumič řízení, který by ale mohl být stavitelný..přece jen jeho účinek není nic moc.Pokud se drží pod krkem, tak mě občas chce odhodit na záda, takže o zábavu je opravdu dobře postaráno :) Nějaký ten prostor pod sedlem není k zahození, stejně jako velmi dobře čitelná a (vzhledem k věku motorky) velmi dobře vybavená přístrojovka. Velmi chválím široké sedlo, které nemá snahu krájet zadnici ani po 400km v kuse. Tím se pomalu dostávám k neutrálním vlastnostem, jako je například průměrná ochrana před větrem, účinnost předního světlometu a taky vysoko umístěné stupačky spolujezdce. Pochopitelně motorce se asi jako každému italskému stroji úplně nevyhýbají drobné nedodělky a zbytečné chybky. Tak například boční stojan je ideální losovací zařízení "pana-orel" ..momentálně řeším výměnou za stojánek z 1000fireblade. Dálé řeším pověstné konektory dobíjení u kterých taky nastane výměna...originál by byl vhodný možná jako topné těleso rychlovarné konvice :) Nemůžu si dovolit nezmínit jedno z nejčastějších témat a to sice spotřebu dvouválce rotax. Shrnu to asi takhle ... 6-12l/100km podle toho jak se tahá , ale kolem osmičky už se dá slušně povozit. Řekl bych, že spotřeba je naprosto adekvátní jízdním zážitkům :)
pěkný... třeba se někdy potkáme u trampa...
Tunák r.v.02-05 se mi líbí čím dál víc 10b krásná
dobrej popis,vidim to hodne podobne 10!
Jo, tuňáček perfektní, tak kolama dolu!