PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník funrider
Vloženo 1.12.2012
Aktualizováno 18.5.2013
Zobrazeno 2 293x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Varadero, nejhezčí a nejlepší cestovní stopětadvacítka na trhu, je mezi svými spolužáky, stopětadvacítkami, takovým malým slonem. Se svojí váhou 170 kg se řadí k těm největším a nejtěžším. Proto i většina motorkářů odhaduje, že jde o 6ti kilo.

Více fotografii

Motorka koupena od profibike Olomouc - Po ujištění prodejce, že do 2 týdnu přijde na prodejnu ukázkové nové Varadero po faceliftu jsme co týden na prodejnu jezdili. Po 2 měsících, co ještě nedošlo nám trpělivost již došla a po zkoušce staršího typu jsme ho objednali. Varadero bylo na skladě v Praze a do Olomouce došlo podle objednávky. Jednání s prodejcem bylo OK.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YBR 125: klasická motorka zaměřená na cenu. Ten samý tvar a "motor" využívá i Yuki a Kimco.
Yamaha YBR 250: uvažoval nad ní otec, ale Varadero bylo hezčí a byl to dvouvál. A hlavně bych na ní nemohl od 16ti.

První dojmy - Vzhledově se od předchůdce liší jen drobnostmi, které jej však vynesli o třídu výše. Jde především o mnohem pohlednější palubovku a systém vstřikování paliva.

Doplňky na motorce - Kufr a klín motoru (kryt). Vše originál z Hondy, žádný neladící bastl k celkovému vzhledu motorky.

Recenze

O pohon se stará mohutný motor V2 o objemu 0,125 litru s „brutálním“ výkonem 11 kW. Právě motor je však geniálním technickým řešením, o čemž svědčí i fakt, že se od svého nástupu na trh v Hondě VT 125 Shadow (1999) téměř nezměnil. V roce 2007 dostal jen na místo karburátoru vstřikovače paliva, které zvýšily živost motoru již v nízkých otáčkách.


Díky dostatečnému kroutícímu momentu již od nějakých 5000 ot/min není problém při padesátce zařadit 5ku a jet na ni stále i při výjezdu horolezecké stěny. Nejzábavnější je ovšem motorka od 70 km/h, kdy už to není jen klábosení s okolními cyklisty.


Na motor o dvou válcích (vyznačuje se výkonem a kroutícím momentem již od nízkých otáček) je perfektní i spotřeba.


Při delších cestách po dálnicích a silnicích první třídy jezdím za 2,5 l/100km (rychlosti kolem 90 km/h, kopcovitá krajina, předjíždění v 115 km/h). Při běžném ježdění cca 20 km, kopcovitá krajina v nezávislosti na stylu jízdy jsem se se spotřebou nad 3 litry na 100 km ještě nedostal.


Nevěříte? Již při zajíždění se spotřeba pohybovala kolem 2,6 l/100km. To bylo ale paradoxně při rychlostech do 60 km/h. Po zajetí jsem se pro zvědavost zkoušel dostat až na úplné potenciálně dosažitelné dno v oblasti spotřeby. Jezdil jsem pořád v otáčkách od 5 do 6 tisíc, všechny kolem brzdil a nesnesitelně sral a na spotřebě se mi to ani neprojevilo. Jezdil jsem zkrátka za 2,7l/100km. Tak jsem se na to vysral a začal jezdit opět normálně. A hleďme, spotřeba stále do 3l/100km. Při delších jízdách 2,5 l/100km.


A jak tedy jezdím ? zkrátka, pokud jedu pohodku styl tak na 1ní 4 stupně to nemá smysl vytáčet a řadím při 6 až 7 tisících. V tomhle rozmezí taktéž o motoru absolutně nevíte. Pro info, na pětku při stovce točím zhruba 9 750 ot/min, červené pole začíná číslovkou 12 tisíc.


Výbornou věcí je, že motor při normální jízdě neslyšíte, ať jedete 50 nebo 120km/h. Ten slyšíte pouze při rychlé akceleraci, kdy motor začnete točit. Zvuk není pro okolí nijak hlasitý, ale evokuje přes helmu zvuk dospělé motorky. Jelikož nejsem příznivcem „egohoničů“ s pocitem čím víc to řve, tím víc jsem cool, tak mi toto řešení plně vyhovuje.
Jedinou výtku mám snad k přední brzdě, která se mi zdá na takto těžkou motorku dost slabá a tupá. Celkem často si musím dopomáhat i zadní brzdou, která má právě naopak svůj nástup celkem ostrý. Díky vymazlenému podvozku je jízda, jak komfortním tak sportovním stylem, opravdovou lahůdkou a díky dobře pracující přední vidlici není ani krizové brzdění žádnou nebezpečnou situací.


A proč jsme hned pořídili funglovku Varadero, když se za ty peníze pohybovala i funglovka Honda CB500 (+ cca 20 000) a nové 250tky byly o 40 000 levnější ?
Pro Varadero hrál v hlavní roli vzhled a spotřeba. Motorku jsme již v době koupě neplánovali v budoucnu prodávat. Je to prostě mazel na běžné ježdění a odreagování se.



PS. Nyní najeto zhruba 10 000 km. (konec roku 2012)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lubos92
Lubos92 napsal 05.06.13 v 16:20

Pěkná motorka .

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 26.03.13 v 23:37 10b.

no toto Varadero je suprovní kousek gratulejšn

Grisoroad
Grisoroad napsal 13.12.12 v 16:07 10b.

Pěkně napsané :) Při mé poslední cestě do Berlína po B96tce jsem měl průměrnou rychlost 65 km/h. Máš pravdu, o objemu to není. Ať slouží!

..Ondrys..
..Ondrys.. napsal 09.12.12 v 18:57 10b.

Pěkně sis pohrál s popisem Varana máš brutálního ! :)

sedli01
sedli01 napsal 05.12.12 v 15:15 9b.

Moc pěknej Varan i barva

Více komentářů



TOPlist