Babička Lokomotiva - Nevím, jak jinak charakterizovat velké XJRko než slovem Lokomotiva, cestovní parník a splněný sen.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJR 1300: konkretně XJR 1300 SP Reddish Yellow Cocktail r.v.2001
BMW R 1200 R: R 1200 R Classic - cena trošku jinde i dostupnost tehle konkretní verze
První dojmy - V prvé řadě jsem si plnil svůj klukovský sen, s tím že jen zařazení prvního rychlostního stupně mi na tváři vykouzlil úsměv, od ucha, až k uchu.
Motorku bych doporučil pro - Pro nadšené cestovatele, dobrodruhy a pro ty motorkáře, kteří mají rádi klasičtější vzhled, A hlavně mají už i něco málo za sebou. Vážně si zpětně nedokážu představit, že bych se na ní učil jezdit. Hlavně dokáže polykat km po tisích a vůbec ji to nepřijde divný.
Doplňky na motorce - Hromadu Začínam na ní řešit spíš víc než vzhled její praktičnost
Zakoupil jsem s: Jiný zadní tlumiče, přední plexi, nerez kryt chladiče
Instaloval a urobyl jsem: 2x zásuvku. Scottoiler, Tlumič řizení, Panceřové hadice,GiPro, leštění límců kol, vyhřivané Gripy, blatnicek nad zadnim kolem, jine plexi, širsi riditka, sklopne packy a drzak vedlejšich kufru.
Recenze
Babička
Nevím, jak jinak charakterizovat velké XJRko než slovy jako jsou Lokomotiva, kus dospělé dámy, která má občas svou hlavu…
Jen bohužel / bohudík se o této dámě linou nelichotiví flámy, které z velké části musím uvést na pravou míru.
1. Prý v zatáčkách se kroutí jak tkanička od tenisek. Však ano její páteř tvoří přeci jen trubka nad a pod motorem. Ale k teniskám bych to zrovna nerad přirovnával.
2. Prý když jede silnici, polyká i malé hlodavce z okolního pangeitu. Ano jak se točí pravým grypem tak si také papá. Pro rejpaly umí jezdit v průměru i pod 6l/100km což je na takový Muslebike dost krásná hodnota
3. Prý její původ sahá do minulého tisíciletí. Ano souhlasím. Pochází z dob, kdy byl svět tak nějak ještě v pořádku. Kdy se o motorce přemýšlelo trošku jinak a nebyli tu žádné marketingové honby za tím kdo nabídne výkonnější PC na dvou kolech se stovkami koní, tisíce palivových map a několika stupnovými jizdnímy asistenty ABS, ASR, ESP a já ještě nevím jakými... Jak píšu, zde byl svět tak nějak ještě normální.
Všechen zbytek neřestí beru jako její charakteristické vlastnosti a nezaměnitelné Charisma „a že ho XJRko vážně má.
4. K té panovačnosti, jak jsem to myslel: Když sní doslova vletíte někam do zatáček v nepříliš idealní rychlosti "lidově přepálíte to". Věřte že Vám to dá zpětně hodně rychle na vědomí. A pak se hodí mít trošku nadváhu.
Však i přes úvodní rozpaky z korpulentní váhy se v sedle této motorky člověk cítí velice příjemně a vyrovnaně.
PS: Eddit rok 2022 :// V Alpách se musím vždy bavit nad nechápavými obličeji u kolegu motorkářů co za Babičku s nimi občas dokáže držet krok a někde je i zpraskat jak osla. XJRko je s tím tlumičem řízení vážně úplně jiná motorka. Dnes tachometr ukazuje něco málo pod 90tisic km.
Dobre to vystihly lide z H2moto:
Yamaha XJR 1300 není žádná uhlazená, vymazlená a načančaná moderna plná vychytávek. Je to vzduchem chlazený řadový čtyřválec s největším zdvihovým objemem na trhu. Je to Motorka s velkým „M“. Monumentální, jemná i drsná, majestátní, nesmlouvavá. Přídomků může mít ještě dlouhé řádky, ale vy, co jí máte, vy víte. A vy, co ji nemáte... můžete snit :)
Tož pěkné strojek
Vítej v klubu velkých motorek! Za XJR a pěkný fotky 10 bodů ! Osmá fotka je Žitava?
Pěkná motorka
Krásná,hlavně ještě dvouvejfuková.A co ty tlumiče,to sou Hyperpro ? Pěkně,pěkně...