spolehlivá, nekompromisní, bezpečná, pohodlná a za všech okolností předvidatelná
První dojmy - nejlepší opravdové těžké enduro.
Motorku bych doporučil pro - .. ty, co chtějí spolehlivě jezdit i mimo asfalt a trápí je, jak menší cestovní entura trpí na dálkových přesunech po dálnici. Pro ty, co to moc neumí (jako já) ale díky tenerce můžou držet krok i s vyježděnými borci. Pro ty, co toho potřebují hodně sebou (stan, jídlo, pití, židličku, vařič, kompresor atd.) a na lehkou motorku se jim to nevejde. Pro ty, kteří si to sami neopraví, protože tady není co opravovat) a pro ty, kteří jedou vždy svojí vlastní cestou :-)
Recenze
Potřeboval jsem bezpečnou, pohodlnou a spolehlivou motorku, kterou jde i 5000 km od domova poslat bez obav do těžkého terénu a tuto kombinaci vlastností jiný stroj nesplňuje. (i po několika letech není potřeba opravy v předchozí větě).
Instalované dopňky:
Kufry jsou originál plastové s hliníkovou folijí. Moje zkušenost (i s XT660Z) je, že kufry vydrží i při větším pádu, díky uvolnění kufru ze spodního úchytu.
Prostřední kufr je SW-Motech, který mi zůstal z XT600. Už toho hodně zažil, několikrát se i utrhnul, ale stále slouží.
Padáky jsou GIVI. Plní svůj úkol dokonale. Ale v dutých neuzavřených trubkách už je vidět rez, tj. potřebují občas údržbu.
Toto je model 2012 s komplikovaným nastavováním výšky a sklonu plexiskla., proto je nastavování plexi od Touratechu.
Jako navigaci používám velký vodotěsný mobil Sony Xperia Z Ultra s úhlopříčkou displeje 6,44 palce v lehce upraveném RAM držáku s magnetickým dobíjením (aby šlo nabíjet i v dešti a prachu) a díky Androidu se všemi možnými navigacemi. V mimořádných situacích pak aplikaci Locus Pro.
Originální (tj. z doplňků od Yamahy) je i velké plexi a boční plexi deflectory. Neoriginálním řešením je pak doinstalace plastu pod hlavním plexisklem, který je z poslední verze XTZ1200 a který definitivně odstarnil turbulenci na prsou pod přilbou ve středních rychlostech při vysokém nastavení plexi (brouky to už vyhazuje až nad hledí přilby i při mých 185cm). Viz. foto předku motocyklu.
Ostatní ochrana (tlumiče, kardan, atp.je z edice worldcrosser a věřte, že to není jen na parádu. V krizi to plní i ochranný účel.
Vyhřívané hefty mám Oxford (když se jede dlouho v dešti, hodí se). Stojí jen zlomek originálních a fungují a vypadají stejně.
Vyhřívané sedlo na zakázku je americký Sargent v karbonové úpravě. Je pohodlnější, v zimě zahřeje v dešti vysuší to místo, kam to všechno stéká. V plátěných kalhotech při prudkém brždění nepodrží tolik jako originál.
Ochrana nádrže je vlastního designu z karbonové folie. Originální pěnová folie nevydržela opírání kolen o nádrž při prudkých sjezdech atp.
Rozšíření opěrné plochy stojanu je od touratechu a ušetří v písku i blátě mnoho starostí. I když to tak nevypadá, vyplatí se.
Kryt světlometu je Touratech. Doplňkové světla jsou z edice worldcrosser.
Malý tankvak je s uchycením na víčko nádrže a je od SW-Motech (na doklady, baterky, nabíječky, káblíky, mapy atp.
Malá rolka na padáku na PET flašku je vlastní vynález a je domáci konstrukce. Umožňuje civilizované pití i při krátké zastávce např. na semaforu a to vše bez hadičky v ústech.
Výfuk je originální Akrapovič, je to to asi víc o designu a o zvuku než o výkonu. Ale XTZ s ním trochu lépe táhne od spodu (pocit) už od 1500 otáček a to se v terénu někdy taky hodí, když nestíháte podřadit.
Kryt výfuku je carbonový z Touratechu. Mnohem lépe vypadá a ušetří i nějakou váhu.
V instalovaných doplňcích by měly být fotky vlastních úprav, to ostatní je někde o výrobce na webu .
Poruchy žádné nebyly.
Prvogumy /výborné na asfalt) jsem vyměnil za homologované off roadové Pirelli. Vydržely cestu na Kavkaz a zpět (10 tis. km) a ještě vzorku zbylo, ale díky velký mezerám mezi kostkama dkodrcají a nedrží dobře v bočním směru. Naopak směrem ku předu do bláta asi nic lepšího neseženete. Aktuálně obouvám Heidenau K60 Scout. Mají větší výdrž, sedí na afaltu jako silničky a pořád s nimi jde jet slušně i terén...
Kde jsi sehnal ten deflector pod plexi? Normálně z partsdepot - r.v. 2014 ? A sedí to nebo je třeba něco upravovat. Dík
Krasavec, koukám, že mám ještě co dělat 😊
Hezky jsi to napsal a máš jí moc pěkně vytuněnou, tak at dělá jenom radost
Moc pěkná jasných 10
Nadherna masina. Ticha zavist, ze mas na ni cas i cestovat takove dalky.