Jawa 550 pařízek je to vlastně úplně první typ pionýra který se určitě dost vydařil :)
První dojmy - Když jsem ho poprvé vytlačil ze stodoly polorozpadlého tak to vůbec nevypadalo no jako motorka ani že by to vůbec někdy mohlo jet ale po 3 letech práce se to hodně vyplatilo. Prošel kompletní renovací.
Recenze
Tento pařízek se mi hodně líbí je to takový symbol jawy pionýr a už od pohledu vypadá jako pravý veterán. Díky převodovce do tahu dobře táhne do kopce ale zase je to znát na rychlosti 45 km/h není zrovna moc ale zase je to krásná vyhlídková jízda. Když jsem ho vytáhl ze stodoly kam se prý podle táty dostal tak že jeho kamarádi to k němu přitáhly před 25 lety ať jim udělá novou spojku no a od tý doby to tam nepojízdný stálo.
První co jsem udělal bylo rozebrání,očištění a shánění chybějících dílů na burze a na aukru jako jsou prsíčka (klasika), kryt řetězu, nádrž (stará byla zespodu úplně shnilá), atd. Dál soupis a koupě nových dílů hodiny broušení to jsem ještě neměl kdys pozici pískování. Po obroušení všech dílů na plech spasování, základ,plnič,lak a linky. Na konec to nejlepší skládání samozřejmě mezi tím vší jsem posílal díly na chrom, zinek, parabolu na napaření, leštil hliník a dělal generálku motoru.
Nakonec přišel ten nejlepší okamžik a to byl první start zhruba po 30 letech.
Dobrý večer,musím říct,že jste fakt machr.Z toho jak původně Pařízek vypadal dát dohromady tak nádherný skvost to je opravdu machrovina. Jestli můžu,chtěl jsem vás poprosit o pár rad. Sám jsem nedávno ve stodole u tchána oběvil Pařizka r.v. 1955 .Je kompletní,ale značně zanedbaný.Nepojízdný.Neboť je to nádnerný stroj chi se pokusit o jeho renovaci.Nemám s tím žádné zkušenosti a tak se všude možně ptám. Chtěl jsem se zeptat jak a čím jste plechy brousil,u koho jste nechal dělat chromování,jaký odstín laku ( čislo ) jste volil a jak jste řešil papíry.Moc díky za informace.Horák,Opava
pěkná práce
přeju hodně štasnych kylometrů v sedle
Moooc pěknej pařez
Děkuju