Jeden z mnoha typů kývaček. Jawa, ale vyráběná ve Strakonicích.
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - Byla dlouho odstavená, nerenovovaná, orezlá, ale jinak zachovalá a kompletní a hlavně bez amatérských úprav a kutilských zásahů. Kromě nádrže byla v původním laku.
Recenze
V roce 1984 jsem si pořídil svou první motorku. Tou byla ČZ 175/450 původně jsem si chtěl z nostalgie koupit stejný typ, ale v roce 2012 se mi naskytla možnost pořídit jejího předchůdce: Jawa - ČZ 175/356
Koncem roku 2012 jsem začal s renovací. Z větší části jsem byl po několika měsících hotov.
Motorku jsem rozebral. Nechal jsem chromovat to, co má být chromováno. Ne všechny díly má cenu chromovat, některé se vyplatí koupit raději nové. Řídítka a ráfky jsou nové české výrobky. Později jsem koupil i nové tlumiče výfuku i kolena, čepy podsedlových schránek a zrcátko. Šrouby dostaly nový zinek.
Brzdová páka zadní brzdy je zatím z mladšího ročníku se spodem vedeným lankem. Už jsem sehnal tu, která patří na tento ročník.
Elektro rozvod je originální, jen jsem v něm vyměnil 2 dráty.
Dílů do motoru a převodovky (i nových) jsem měl ještě z předrevolučních dob doma dostatek. Tak motor dostal nové ložiska, primární řetěz, ojnici, samozřejmě na 15 mm čep, pístní sadu a válec s novým výbrusem.
Původní karburátor teprve čeká na repasi, zatím jezdím s mladším, proto mám dočasně nasazen i jiný kryt karburátoru.
Lak je akrylový, má odpovídající jawácký odstín, linky ručně a pěkně malované odborníkem.
Gumy stupaček byly poškozené, nahradil jsem je novými. Nedávno se mi podařilo koupit i dosud nepoužitou starou zadní pneu Barum Gottwaldov. Přední pneu jsem neměnil, ta stará má ještě pěkný vzorek. Moderní pneumatiky by kazily dojem.
Sedlo je původní.
jezdit pouze vyjimečně, na takovém vyjimečném stroji
to je Krása, přejí hodně pohodových km v sedle
Perfekt
pěkný kousek