Loris Capirossi svoji kariéru na silnici začal v roce 1987 v mistrovství Itálie, kde obsadil čtvrté místo. Po dvouletém působení v mistrovství Evropy debutoval v roce 1990 ve světovém šampionátu a podařil se mu nevídaný kousek. Hned v první sezóně po zisku tří vítězství získal svůj první titul mistra světa. V následujícím roce 1991 přidal další dvě výhry, k tomu dalších sedm umístění na stupních vítězů a jako jednomu z mála se mu podařilo dvackový titul obhájit. Následující tři sezóny 1992 - 1994 jsme ho mohli vídat ve čtvrtlitrech, kdy sice titul nezískal, ale dvakrát skončil celkově na stupních vítězů.
V roce 1995 zůstal věrný Hondě, ale jezdil v královských půllitrech. V závěru sezóny si připsal první umístění na stupních vítězů v nejsilnější kategorii a celkově skončil na šestém místě. S koncem této sezóny byla jeho dlouhá spolupráce s Hondou na nějaký čas přerušena a Loris přešel k Yamaze, na které jezdil v roce 1996 v týmu Wayne Rayneyho.
Zlepšení se ale nekonalo a i přes vítězství v závěrečném závodě skončil až desátý. Pro sezónu 1997 se tak musel vrátit do dvěstěpadesátek, kde měl k dispozici tovární Aprilii. První rok to nebyla ještě žádná velká sláva, ale v sezóně 1998 už získal svůj třetí titul mistra světa. Získal ho bohužel poněkud kontroverzním způsobem, když svého největšího soupeře, kterým byl Tetsuya Harada, nevybíravým bodyčekem poslal mimo trať a tak si zajistil titul. Tímto manévrem si rozhodně nezískal na svoji stranu mnoho příznivců a od Aprilie dokonce dostal padáka.
Do sezóny 1999 tak nastupoval ve dvěstěpadesátkách na konkurenčním stroji, kterým po třech letech byla opět Honda v týmu Fausta Gresiniho. Tuto sezónu dokončil na třetím místě, když mistrem světa se stal Valentino Rossi.
Oba Italové pak přestoupili do nejvyšší kubatury, aby na motocyklech Honda NSR 500 stihli poslední dva roky dvoutaktních půllitrů. Capirex jel v týmu Sita Ponse a v roce 2000 získal jako první Ital v půllitech vítězství na domácím okruhu v Muggelu, kde svedl strhující a památou bitvu s Rossim a Biaggim.
Po zisku bronzové medaile v sezóně 2001 s tímto dvoutaktním motocyklem Loris ještě bojoval proti čtyřtaktní přesile i v sezóně 2002, aby pro něho v roce 2003 začala nová éra jeho kariéry, když poprvé závodil na čtyřtaktním motocyklu.
Byl jím speciál třídy MotoGP Ducati Desmosedici, který hned v jeho prvním závodě tenhle Ital dokázal dovést do cíle na třetím místě. S rudou duknou strávil Capirex dlouhých pět let (2003 - 2007) svojí kariéry, když v roce 2006 měl ke zisku čtvrtého titulu opravdu blízko, aby nakonec skončil třetí za vítězným Haydenem a druhým Rossim. Nic ale netrvá věčně a také spolupráce s firmou z jeho rodné Bologně v roce 2007 skončila.
Pro sezónu 2008 podepsal smlouvu s továrním týmem Rizla Suzuki, s jejichž osmikilem GSV-R získal třetí místo na Masarykově okruhu a celkově obsadil desátou příčku. Ve stejném týmu jel Loris i v následující sezóně 2009, kdy sice na stupně vítězů nevystoupil, ale pravidelný sběr bodů (nejlépe 4 x páté místo) mu zajistil vylepšení jeho pozice a postup na celkovou devátou příčku. V týmu Rizla Suzuki zůstal i v následující sezóně 2010, ale pouhých čtyřiačtyřicet bodů a celkové šestnácté místo bylo pro něho i tým velkým rozčarováním, které vyústilo v rozvázání spolupráce.
Pro rok 2011 přestoupil do týmu Pramac Racing a vrátil se do sedla speciálu Ducati Desmosedici, s nímž v minulosti sbíral veliké úspěchy. Bohužel se během sezóny potýkal s nepříjemným zraněním a bodoval pouze v osmi závodech, když jeho nejlepším výsledkem byla tři devátá místa. Celkově nasbíral pouze třiačtyřicet bodů, skončil na sedmnácté pozici a byl tedy posledním mezi stabilními piloty této kubatury. Už před koncem sezóny se rozhodl ukončit svoji dlouholetou kariéru a jeho posledním závodem tak je Velká cena Valencie, kterou absolvoval se startovním číslem 58 na počest zesnulého krajana Marca Simoncelliho. Po skončení kariéry ale Capirex nezmizel se světa Grand Prix úplně, protože v působí jako poradce v komisi, zabývající se otázkami bezpečnosti v mistrovství světa silničních motocyklů.
Datum narození: 4. dubna 1973
Místo narození: Castel San Pietro Terme, Bologna (Itálie)
Výška: 165 cm
Váha: 59 kg
Hobby: automobily, motokros
Kariéra v číslech:
1987 - mistrovství Itálie 125 cm
- 6. místo (Honda)
1988 - mistrovství Evropy 125 ccm
- 9. místo (Honda)
1989 - mistrovství Evropy 125 ccm
- 4. místo (Honda)
1990 - mistrovství světa 125 ccm
- 1. místo (182 bodů) Honda
1991 - mistrovství světa 125 ccm
- 1. místo (200 bodů) Honda
1992 - mistrovství světa 250 ccm
- 12. místo (27 bodů) Honda
1993 - mistrovství světa 250 ccm
- 2. místo (193 bodů) Honda
1994 - mistrovství světa 250 ccm
- 3. místo (199 bodů) Honda
1995 - mistrovství světa 500 ccm
- 6. místo (108 bodů) Honda
1996 - mistrovství světa 500 ccm
- 10. místo (98 bodů) Yamaha
1997 - mistrovství světa 250 ccm
- 6. místo (116 bodů) Aprilia
1998 - mistrovství světa 250 ccm
- 1. místo (224 bodů) Aprilia
1999 - mistrovství světa 250 ccm
- 3. místo (209 bodů) Honda
2000 - mistrovství světa 500 ccm
- 7. místo (154 bodů) Honda
2001 - mistrovství světa 500 ccm
- 3. místo (210 bodů) Honda
2002 - mistrovství světa MotoGP
- 8. místo (109 bodů) Honda
2003 - mistrovství světa MotoGP
- 4. místo (177 bodů) Ducati
2004 - mistrovství světa MotoGP
- 9. místo (117 bodů) Ducati
2005 - mistrovství světa MotoGP
- 6. místo (157 bodů) Ducati
2006 - mistrovství světa MotoGP
- 3. místo (229 bodů) Ducati
2007 - mistrovství světa MotoGP
- 7. místo (166 bodů) Ducati
2008 - mistrovství světa MotoGP
- 10. místo (118 bodů) Suzuki
2009 - mistrovství světa MotoGP
- 9. místo (109 bodů) Suzuki
2010 - mistrovství světa MotoGP
- 16. místo (44 bodů) Suzuki
2011 - mistrovství světa MotoGP
- 17. místo (43 bodů) Ducati
Fotogalerie 2010
Fotogalerie 2009
Fotogalerie 2008
Fotogalerie 2007
Fotogalerie 2006
Fotogalerie 2005
Fotogalerie 2004
Fotogalerie 2003
Fotogalerie 2002
Fotogalerie 2001
Fotogalerie 2000
Fotogalerie 1999
Fotogalerie 1998
Fotogalerie 1997
Fotogalerie 1996
Fotogalerie 1995
Fotogalerie 1994
Fotogalerie 1993