Iván Silva

Přes svoje mládí má Iván za sebou už mnoho závodnických zkušeností, které sbíral hlavně v prestižním španělském šampionátu. Jestli budou stačit i na nejsilnější kubaturu MotoGP se přesvědčíme v letošní sezóně, kdy se speciálem FTR pojede "džípíčka" v týmu Avintia Racing.

První zkušenosti za řidítky motocyklu Iván Silva sbíral už ve čtyřech letech, kdy s motokrosovou padesátkou absolvoval některé závody v mistrovství Katalánska. V letech 1990 - 1994 jezdil mistrovství Španělska v kubaturách šedesátek a osmdesátek, ale v jedenácti letech přestoupil na silnici. Začínal s osmdesátkou Metrakit, s níž zahajovaly svoji kariéru takové osobnosti, kterými byli Sito Pons, Alex Crivillé, nebo Carlos Checa. V roce 1995 přišel první velký úspěch v podobě titulů pro mistra Katalánska i mistra Španělska. V sezóně 1996 přešel do seriálu Cagiva Cup, kde ve stopětadvacítkách zvítězil ve všech třech závodech, kterých se zúčastnil a jezdil zároveň i dvěstěpadesátky, v nichž skončil v celkovém pořadí na druhém místě. Čtvrtlitry jezdil i v sezóně 1997, během které si také poprvé vyzkoušel čtyřtaktní stroj, když s Hondou CBR 600 absolvoval 24hodinovku v Montmeló, kde jeho tým dojel na páté pozici a Iván zajel třetí nejrychlejší čas závodu. V letech 1998 - 2001 jezdil mistrovství Španělska dvěstěpadesátek, ale v následujícím roce definitivně přesedlal na čtyřtakty.
Čtyři sezóny (2002 - 2005) střídal kubaturu superbiků (nazývajících se ve Španělsku Formula Extreme) se supersporty. V roce 2005 se v Katarském Doha také představil v mistrovství světa superbiků, když na Kawasaki týmu La Glisse dojel sedmý v první jízdě a další bod pak přidal v domácím závodě ve Valencii.
Velký zlom nastal v Ivánově kariéře v sezóně 2006, protože ze španělského mistráku se podíval do „světa“ a to hned do nejprestižnější kubatury MotoGP. Startoval totiž ve třech závodech na Ducati v týmu Pramac d'Antín. Žádnou velkou díru do tohoto "světa" ale neudělal, když nejlépe se mu vedlo při premiéře v Assenu, kde skončil na šestnáctém místě s jedním kolem ztráty, v Doningtonu závod nedokončil a v Brně dojel až na osmnáctém místě.
Přestože doufal ve stálé angažmá v MotoGP pro rok 2007, tak zůstal pouze v roli testovacího jezdce a představil se pouze jako náhradník namísto zraněného Alexe Hofmanna na Masarykově okruhu, kde dojel šestnáctý. Kvůli práci testovače v týmu Pramac tedy pořádně nezasáhl ani do mistrovství Španělska, v němž skončil až na sedmnáctém místě.
Protože získání angažmá stabilního pilota v MotoGP se zdálo málo pravděpodobné, zaměřil se raději na domácí šampionát, kde v roce 2008 skončil na sedmém místě v superbicích, ale vyzkoušel také vytrvalostní mistrovství světa Endurance při osmihodinovce v Oscherslebenu.
Stejných soutěží se účastnil i v následující sezóně 2009, kdy po dvou vítězstvích získal třetí místo ve španělských superbicích. Od roku 2010 se podílel na vývoji speciálu Inmotec do kubatury MotoGP. Přestože tuhle osmistovku testoval ještě v roce 2011 při posezónních testech ve Valencii, tým Avintia Racing (v podstatě se jedná o BQR, přejmenovaný podle hlavního sponzora) se rozhodl, že do sezóny 2012 využije nově specifikovanou třídu CRT, kam nasadí podvozek FTR, jenž bude sedlat právě Silva. Ten se tak poprvé představí v nejsilnější kubatuře MotoGP jako stabilní jezdec.

Datum narození: 12. června 1982
Místo narození: Barcelona, Španělsko


Kariéra v číslech


1996 - Cagiva Cup
1997 - 2001 - mistrovství Španělska 250 cc
2002 - mistrovství Španělska Formula Extreme
2003 - mistrovství Španělska Supersport
2004 - mistrovství Španělska Formula Extreme
2005 - mistrovství Španělska Formula Extreme
           - 3. místo
2006 - mistrovství Španělska Formula Extreme
           - 7. místo
2007 - mistrovství Španělska Formula Extreme
           - 17. místo
2008 - mistrovství Španělska Formula Extreme
           - 7. místo
2009 - mistrovství Španělska Formula Extreme
           - 3. místo 

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004




TOPlist