ISDE Portugal, Češi předáno

Páteční den byl pro větší část české výpravy ve znamení klidu a odpočinku. Hned po ránu se řešila závada na vadné elektroinstalaci, vše měli pod patronátem technici z Husabergu a motocykl Víti Kuklíka zpojízdnili.

Proto jsme se Víti na toto zeptali:
Víťo co bylo hlavní příčinou problému?
VK: „Když jsem chtěl předat motocykl tak praskla pojistka, nemohli jsme na problém přijít a tak jsme to dali do práce továrním technikům, kteří objevili problém s usměrňovačem proudu.“
Kolikátá je to tvoje ISDE?
VK: „Devátá, z toho druhá za klub. Od roku 2000 jsem jel každý rok, jen loni jsem měl pro zdravotní důvody – zranění pauzu.“
Jak se ti tady líbí testy?
VK: „Tak už jsme viděli všechny testy, z toho se mi opravdu líbí jen dva, na tvrdu a kamení, prostě paráda. Ostatní jsou na písku, ty moc nemusím, ale popereme se s tím.“
Za poslední tři roky je terén skoro stejný prach, kamení a písek. Není to trochu jednotvárné?
VK: „To moc neřeším, protože za poslední roky co jsem jel MS a ME se vlastně na ničem jiném nejezdí, a je to lepší než bláto, déšť a kamení.“
Čeho se tady nejvíc obáváš?
VK: „Abych to dojel hlavně ve zdraví, poslední závody jsem si docela natloukl a moje rameno není ještě zcela fit.“
Jak vidíš příliv motokrosařů jako Žerava a Míra Kučírek, který s tebou jede v teamu?
VK: „Myslím si že je to celosvětový trend, hodně motokrosařů jde v poslední době do endura. Některé státy musí do řad motokrosařů sahat víc a některé míň, ale je to určitě dobrý tah.“
Jak vidíš vaše šance na umístění?
VK: „Po prvním dni uvidíme jak jsme na tom rychlostně, nemáme přhled kolik je tu kvalitních klubových teamů. Pokud budeme mít sportovní štěstí a potřebnou rychlost tak bychom měli být hodně nahoře.“
Co říkáš Davidu Knightovi při návratu do WEC na Kawasaki?
VK: „David si rušným rozchodem od BMW hodně uškodil, nebylo to zrovna profesionální rozloučení, ale je to dobrý chlapík a jezdec takže mu přeju aby se vrátil zpět mezi nejlepší.“
Jak vidíš šance našich juniorů, kde jede tvůj bratr?
VK: „Ty to budou mít hodně těžké, jelikož se zvedla kvalita juniorských jezdců ze všech zemí a myslím si, že pokud budou mít štěstí a pojedou rychle tak by mohli atakovat první desítku.“
Víti motocykl byl poslední který chyběl při přejímce českých teamů, teď již vše bude záležet na jezdcích, zítra proběhne slavnostní zahájení v centru Figueira da Foz. A soutěž v pondělí ráno odstartuje do svého šestidenního maratonu.
Pro druhý dnešní rozhovor jsem vybral Jakuba Horáka, jednoho z nejzkušenějších juniorů, Jakub absoluje již pátou sezónu mistrovství světa a je na své šesté ISDE.
Jakube prošli jste si testy, které jsou od portugalského světa rozdílné?
JH: „Tak je tady hodně písku, klasické Portugalsko je více v horách a spousta kamení, tady je víc než polovina testů na písku.“
Co se ti líbí na zázemí ve Figueira da Foz?
JH: „Je to klasika ISDE, svět je více načančaný, depo je na velkém prostoru a vše je nejspíš poznamenáno finanční krizí, je i méně jezdců. Pro diváky je zajímavý test ihned vedle depa, u moře na pláži, tam to budou mít diváci hodně blízko.“
Loni jsi byl oporou teamu na ISDE, letos se na světě tolik nedařilo, proč?
JH: „Loni jsem na tom byl s formou trochu líp, měl jsem více příležitostí trénovat, letos to nevycházelo tak jak jsem chtěl. A bylo to vidět. Loni jsem přišel o dvacet vteřin o zlatou medaili a to v tom byla i minutová penalizace. V letošním roce to bude asi těžší, jak jsem říkal je tu spousta testů na písku, což bude vyhovovat více motokrosařům, ale uvidíme.“
Jak vidíš příchod motokrosařů do endura?
JH: „Tak je to asi jediná šance jak dostat enduro u nás do popředí. I ve světovém měřítku se čím dál více projevují motokrosaři, kteří tam bodují. Vytratila se taková ta těžkost po trati, tím nechci říci, že je svět lehčí. Naopak od roku 2005 se svět neustále ztěžuje i po trati, zařazují se rychlé časovky kde musí jezdec prokázat i velmi rychlou jízdu po trati. Tak by to mělo být. Rychlost se dá získat pouze na motokrosu, a pokud se motokrosař naučí číst terén a jet velmi rychle v terénu aniž by rozbil sebe a motocykl ta je to nejlepší cesta k úspěchu.“
Co by jsi si přál pro nejbližších šest dní?
JH: „Přál bych si aby se písek změnil v kamení, abychom si nikdo nic neudělali, aby Jirka (Bittner) vše zvládl v pohodě a aby se nám vyhly zbytečné chyby.“
Šance na umístění?
JH: „Mysleli jsem si, že tu bude kamení, tak jsem to hádal na 6-8 místo, ale je tu spousta písku, uvidíme jak rychle pojedou soupeři a co dokážeme mi. I pro nás je takévé množství písku překvapením.“

Na závěr rozhovor s úspěšným motokrosařem Martinem Žeravou, který zde jede první enduro za team RAC Sedlčany.
Hned po tvoje první enduro a hned ISDE, jak se cítíš?
MŽ: „Tak momentálně se cítím velmi dobře, uvidíme jak to bude vypadat první den, druhý den a dál. Je to hodně na písku takže se to budu snažit dotlačit do cíle.“
Je to tvoje úplná premiéra nebo jsi doma trénoval?
MŽ: „Tak doma jsem zkoušel, nějaký ten les, potok, výjezdy, abych se toho uměl držet, ale tady to bude už na ostro.“
Doma jedeš čtyřdobou motorku, tady dvoutakt, jak se ti na tom jede a dělal jsi nějaké úpravy?
MŽ: „Měl jsem doma motorku půjčenou, tak jsem najezdil asi pět hodin, první dvě hodiny jsem se s ní spíše seznamoval. Takže to snad zvládnu. Na motorce nemám žádné úpravy. Jel jsem v Šumperku na motokrosové motorce s tvrdým pérováním a jak tam byly již vyhrabané díry tak to bylo únavné a hrozně tvrdé. Tady by to na pískové testy chtělo tvrdší pérování, ale pak jsou přejezdy a to by člověka utlouklo.“
Jak se ti líbí testy?
MŽ: „Tak je tu hodně písku, takže se pak bude muset jet hodně na oči, protože se testy budou měnit, jako klubové teamy pojedeme mezi posledními a to bude test vypadat úplně jinak než teď.
Je velký rozdíl mezi zázemím v motokrosu a tady v enduru?
MŽ: „Tak jak bylo vidět v depu jsou tady taky tovární kamiony, ale hodně jezdců spí po hotelech, kamion používají spíš jako dopravní prostředek pokud je více motocyklů, v motokrosu tam ale i bydlíš, takže je to půl na půl s motorkou. Jak to vypadá na světě ví víc Michal, ale je to tu pěkné.“
Co by jsi si přál pro následujících několik dní?
MŽ: „Tak určitě to dovést do cíle, nikde nezabloudit a přežít to ve zdraví.
Díky

Informace o redaktorovi

Martin Pichl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist