Gajser a De Wolf mají pole position ve Švédsku

Kvalifikační závody pro Velkou cenu Švédska, patnáctý podnik motokrosového mistrovství světa, vyhráli na 1520 metrů dlouhé trati s tvrdým povrchem v areálu Glimminge Motorstadion v Uddevalle Tim Gajser (MXGP) a Kay De Wolf (MX2). Slovinec i Nizozemec jsou zároveň lídři seriálu ve svých třídách.

V předvečer Velké ceny Švédska potvrdil tovární tým Kawasaki Racing Team MXGP, že o dva roky prodloužil smlouvu se svým nejlepším jezdcem posledních let Romainem Febvrem. Francouz a Kawasaki se již od roku 2020 těší velmi úspěšnému partnerství ve světovém šampionátu FIM MXGP.  Od svého nástupu k zeleným barvám získal Febvre v MS prestižní třídy dvě konečná druhá místa, a to v letech 2021 a 2023.  V minulé sezóně skoro třiatřicetiletý Francouz vyhrál šest Velkých cen a ve třinácti kolech seriálu vystoupil na stupně vítězů. Rok 2024 odstartoval se stejnou dynamikou, z prvních sedmi podniků nasbíral šest pódií. Pak ho ale zranění palce během GP Francie donutilo vynechat několik závodů a musel se tak vzdát bitvy o světový titul. Již minule ale na pódiu v belgickém Lommelu  Romain znovu ukázal, jak konkurenceschopný zůstává na svém stroji KX450-SR.. „Jsem potěšen, že mohu pokračovat další dva roky s Kawasaki; známe se opravdu dobře a věřím, že budeme znovu bojovat o titul, jako jsme to dělali letos až do mého zranění. Moje motivace tu stále je, protože jsem začal závodit v motokrosu později než většina mých soupeřů. Podepsali jsme novou dvouletou smlouvu; pro mě to bylo důležité, protože se chci příští sezónu plně soustředit jen na závodění. Každý ví, jak dobře se cítím na KX450-SR a jak sdílím stejné cíle s týmem, takže pojďme na další dvě ročníky MS,“ uvedl Romain Febvre, mistr světa třídy MXGP z roku 2015, tenkrát ale na Yamaze.  

Motokrosové MS 2024 už pokročilo do své závěrečné třetiny a zdálo se, že aktivitu ve třídě MXGP přebírá pětinásobný mistr světa Jeffrey Herlings. Nizozemský tovární jezdec KTM po suverénním triumfu v belgickém Lommelu také ve Švédsku vyhrál oba sobotní tréninky, ale když došlo na lámání chleba, havaroval v prvním kole kvalifikačního závodu, když se nedokázal v úvodní zatáčce vyhnout padajícímu Calvinu Vlaanderenovi (Nizozemsko-Yamaha). Musel pak složitě dotahovat a nakonec také z výchozí 30. pozice finišoval sedmý. Po startu všem hvězdám vypálil rybník jiný Nizozemec Brian Bogers na Fantiku, který pár kol vedl, než ho sjela a předstihla dvojice Tim Gajser (HRC) a Jorge Prado (Red Bull GasGas Factory Racing).  Obhájce titulu se pak až do cíle snažil Slovince předjet, ale nepodařilo se mu to, což později připisoval také tomu, že mu v tom zabránili i jezdci o kolo zpět. Gajser vyhrál o pouhých 0,902 sekundy, třetí skončil Romain Febvre, který dokázat porazit majitele holeshotu Bogerse.      

Po startu kvalifikačního závodu třídy MX2 šel do čela Dán Mikael Haarup na Triumphu před Simonem Laengenfelderem (Red Bull GasGas Factory Racing), ale favorizovaný Nizozemec Kay De Wolf, nejrychlejší v měřeném tréninku, nečekal dlouho a ještě v rámci prvního kola Němce předjel. Skandinávec v čele si zatím udělal víc než třísekundový náskok, který vedoucí muž seriálu trpělivě začal stahovat. V pátém kole už byli oba kohouti těsně na sobě a jejich souboj trval další čtyři kola, než se Nizozemec dostal definitivně do čela. Do cíle dojel tovární jezdec Husqvarny s nepatrným náskokem 0,8 sekundy na Haarupa, třetí byl vítězův týmový kolega Belgičan Lucas Coenen, který si v druhé půlce závodu poradil s Laengenfelderem.

Výsledky kvalifikačních závodů:

MXGP: 1. Tim Gajser (SLO, Honda), 24:13.179; 2. Jorge Prado (ESP, GASGAS), +0:00.902; 3. Romain Febvre (FRA, Kawasaki), +0:22.144; 4. Brian Bogers (NED, Fantic), +0:27.201; 5. Jeremy Seewer (SUI, Kawasaki), +0:27.534; 6. Valentin Guillod (SUI, Honda), +0:31.525; 7. Jeffrey Herlings (NED, KTM), +0:47.276; 8. Jan Pancar (SLO, KTM), +0:48.518; 9. Isak Gifting (SWE, Yamaha), +0:51.681; 10. Glenn Coldenhoff (NED, Fantic), +0:53.888

MX2: 1. Kay de Wolf (NED, Husqvarna), 24:23.503; 2. Mikkel Haarup (DEN, Triumph), +0:00.886; 3. Lucas Coenen (BEL, Husqvarna), +0:08.263; 4. Simon Laengenfelder (GER, GASGAS), +0:25.912; 5. Liam Everts (BEL, KTM), +0:31.297; 6. Ferruccio Zanchi (ITA, Honda), +0:33.263; 7. Sacha Coenen (BEL, KTM), +0:38.103; 8. Rick Elzinga (NED, Yamaha), +0:46.744; 9. Karlis Alberts Reisulis (LAT, Yamaha), +0:49.408; 10. Andrea Adamo (ITA, KTM), +0:49.701

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist